مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل ؛‌ ناچ در برابر ناچ!

با معرفی پرچمدار سال 2018 ال جی، حالا خوب است که به مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل (LG G7 ThinQ vs Apple iPhone X) به عنوان دو گوشی دارای طراحی ناچ بپردازیم. در این مقایسه از طراحی گرفته تا امکانات و قیمت، مورد بحث ما قرار گرفته است.

بدون هرگونه بیان آشکاری، ما می‌دانیم که آیفون ایکس اپل با طراحی عجیب و غریبی که داشت، چشم انداز جهان موبایل را تغییر داد. در حالی که گوشی های هوشمند جدید زیادی را دیده‌ایم که با هدف مبارزه با این ظرفیت به بازار معرفی شده‌اند، ال جی جی 7 تینکیو یکی از جدیدترین آن‌هاست که حالا با یک برند کره‌ای معتبر پا به این فضا گذاشته است. ال جی به طراحی جدید گوشی خود می‌بالد، در حالی که شاهد حضور برخی نوآوری‌ها نیز در آن هستیم. پس جذاب است ببینیم ال جی جی 7 تینکیو چگونه کار می‌کند. اول از همه توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با پرچمدار جدید ال جی، مطلب معرفی رسمی ال جی جی 7 تینکیو – LG G7 ThinQ را مطالعه کنید.

سپس ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل بپردازیم.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل

طراحی

ال جی با طراحی مجدد جی 7 تینکیو خود عالی عمل کرده است. غول کره‌ای با بهره‌گیری از زیبایی‌های طراحی گوشی مدل V30 خود، محصولی شیشه‌ای با تلفیقی از فلز و لبه‌های منحنی را ساخته است. با این حال، آن در برابر آیفون ایکس طولانی‌تر، عریض‌تر و حتی کمی ضخیم‌تر شده است که می‌تواند در دست‌گیری آن را کمی سخت‌تر کند. هر دو این گوشی‌ها را باید در رده محصولات پریمیوم قرار داد، اما در دست گرفتن آیفون ایکس احساس بهتری را به شما منتقل می‌کند. وقتی دو گوشی را در کنار همدیگر ببینید،‌ این تفاوت‌ قابل توجه‌تر می‌شود.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل

البته که شباهت‌هایی بین طراحی این دو گوشی نظیر به ارث بردن طراحی ناچ استایل توسط جی 7 تینکیو قابل چشم پوشی نیست. خوشبختانه، این طراحی خیلی هم مشابه آیفون ایکس نیست تا نام آن را کپی‌برداری بگذاریم، بلکه اینطور به نظر می‌رسد که ال جی با اعمال تغییراتی بر روی پایه طراحی آیفون ایکس، یک گوشی با سلیقه‌ی خود تولید کرده است. به طور مثال ابعاد جی 7 تینکیو به شکلی است که ال جی موفق به قراردادن یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون بر روی آن شده است، این درحالیست که در مقایسه با تاییدیه IP67 در گوشی آیفون ایکس، تاییدیه IP68 گوشی جدید ال جی سطح مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب را ارتقا بخشیده است. همچنین ال جی بر روی قاب پشتی یک اسکنر اثر انگشت را نیز تعبیه کرده که جای آن فیس آی دی تنها گزینه‌ی امنیتی آیفون 10 اپل است.

نمایشگر

پرچمدار سال 2018 ال جی از یک نمایشگر 6.1 اینچی با وضوح +QHD برابر با 1440×2880 پیکسل به نام FullVision Display برخوردار است. این درحالیست که آیفون ایکس اپل به یک نمایشگر 5.8 اینچی با وضوح 1125×2436 پیکسل به نام Super Retina OLED Display‌ تجهیز شده است. مطمئنا نمایشگر ال جی از تراکم پیکسلی بیشتری برخوردار است، اما با کنار هم گذاشتن تمامی موارد باید گفت که سخت است بخواهیم با کنار هم گذاشتن این دو گوشی، بین کیفیت آن‌ها قضاوت کنیم.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل

در عین حال، هر دو نمایشگر از حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر خود برخوردارند که کمک کرده ظاهر تمام صفحه‌ای به قاب جلویی گوشی اهدا شود.

با نگاهی سریع به این دو نمایشگرف صادقانه سخت است بگوییم کدام بهتر است. نه تنها رنگ‌ها در این دو نمایشگر شبیه یکدیگر است، بلکه به نظر می‌رسد زاویه دید آن‌ها نیز تقریبا با یکدیگر یکسان است. همانطور که قبلا ذکر کردیم، قسمت ناچ آیفون ایکس بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از آنچیزی است که در گوشی ال جی می‌بینیم. به گفته‌ی ال جی، نمایشگر جی 7 تینکیو می‌تواند سطح روشنایی 1000 نیت را به ارمغان بیاورد. در حالی که این ادعا چشمگیر است، ما مشتاقانه منتظر آزمودن این نمایشگر هستیم.

رابط کاربری

مقایسه اندروید و آی او اس سالیان متمادی است که همچنان ادامه دارد، اما در اعلب موارد ال جی موفق شده به لطف قدرت بیشتر سفارشی سازی سیستم عامل اندروید، عملکردهای سودمندتری را ارائه کند. در مرکز این قضیه، نسخه‌ی 8 اوریو اندروید است که می‌تواند تمامی نیازهای کاربران را برآورده کند. آیفون ایکس نیز در اغلب موارد دارای عملکردهای پایه مناسبی است، اما بزرگ‌ترین تفاوت در مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل،‌ حضور پررنگ هوش مصنوعی در گوشی ال جی است که به وضوح یک اهرم قدرت برای این مقایسه است؛ هوش مصنوعی که در دوربین، کنترل صوتی دیوایس و لوازم خانگی هوشمند می‌تواند آن را احساس کرد.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل

وقتی به بخش قدرت پردازش می‌رسیم، به نظر می‌رسد هر دو دیوایس قادر به پردازش فشرده‌ترین حالت ممکن هستند. آیفون ایکس تراشه A11 Bionic را در زیر قاب خود دارد که همه‌ی ما می‌دانیم می‌تواند به راحتی تمامی اپلیکیشن‌ها را اجرا کند. نسبت به آنچه که تا کنون ما از ال جی جی 7 تینکیو در بررسی کوتاهی که داشتیم دیده‌ایم نیز باید گفت تراشه اسنپدراگون 845 همراه 4 گیگابایت رم برای تمامی موارد در حد معمول کافی است و مطمئن هستیم که می‌تواند بازی‌ها را نیز همانند رقیب خود به خوبی کنترل کرده و از پس اجرای آن‌ها برآید. خبر خوب دیگر این که جی 7 تینکیو با یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی نیز همراه است که می‌تواند به شما اجازه دهد حافظه 64 گیگابایتی داخلی آن را ارتقا ببخشید.

دوربین

دوربین دوگانه در این برهه از زمان دیگر چیز عجیبی نیست، پس باید حضور آن بر روی گوشی ال جی جی 7 تینکیو را نیز امری طبیعی دانست. در آیفون ایکس دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به OIS که یکی از آن‌ها لنز عریض f/1.8 و دیگری لنز تله فوتو f/2.4 است، دیده می‌شود. در آن سمت، ال جی سخت افزار پرچمدار جدیدخود را ارتقا بخشیده و از یک جفت سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی با لنزهای 71 درجه‌ای f/1.6 و لنز عریض 107 درجه‌ای f/1.9 در ماژول دوربین دوگانه خود استفاده کرده است.

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل

دوربین هر دو گوشی قادر به ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه است، پس هر کسی که قصد دارد عکسی حرفه‌ای با پس زمینه‌ای تار بگیرد، می‌تواند بر روی هر دو این گوشی ها حساب کند. با تمام این تفاسیر، طرفداران دوربین های موبایلی نمی‌توانند به سادگی از کنترل‌های دستی گسترده و زاویه دید لنز گوشی ال جی که هیچکدام در آیفون ایکس یافت نمی‌شود، بگذرند. در بخش ویدیو، به نظر می‌رسد ال جی جی 7 تینکیو دارای کنترل‌های گسترده و حالت‌های Cine است. در نهایت یکپارچگی هوش مصنوعی با ال جی جی 7 تینکیو به دوربین اجازه می‌دهد بر روی یک صحنه نظارت داشته باشد تا بهترین نتایج حاصل شود.

باتری

مشخصات باتری در مقایسه‌ها معمولا ارزش زیادی ندارد، مگر آنکه باتری یک گوشی نسبت به دیگری با اختلاف زیادی بزرگ‌تر باشد. ما نمی‌توانیم بگوییم که چنین شرایطی در مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با آیفون ایکس اپل نیز وجود دارد؛ چرا که آن‌ها به ترتیب از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و 2716 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرند. ما می‌دانیم عملکرد باتری آیفون 10 بسیار خوب است، پس امیدواریم عملکردی مشابه آن را در جی 7 تینکیو نیز مشاهده کنیم.

خوشبختانه هر دو گوشی از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند؛ این چیزیست که به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک عنصر اصلی دنیای موبایل است.

نتیجه گیری

محبوبیت آیفون 10 خیلی گسترده است، پس خیلی هم تعجب آور نیست بدانید که آن حتی با وجود قیمت سرسام آوری که دارد، یکی از پرفروش‌ترین گوشی های سال بوده است. صحبت از هزینه شد، ال جی موفق شده قیمت جی 7 تینکیو را کنترل کند تا بتواند با سایر پرچمداران بازار به رقابت پرداخته و بار دیگر ال جی را به سطح اول دنیای موبایل بازگرداند. قیمت 700 الی 800 دلاری ال جی جی 7 تینکیو یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن در مقایسه با آیفون ایکس بالای 1000 دلاری است.

شاید گل سرسبد ال جی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های طراحی آیفون 10 اپل را قرض گرفته باشد، اما به قدری خوب عمل کرده تا توجه‌ها را به سمت تقلب یا کپی برداری نبرد. در عوض این کار، ال جی تجربه دوربین و نرم افزاری ادغام شده با هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می‌کند که می‌تواند در این المان‌ها بهتر از آیفون ایکس عمل کند. اگر جی 7 تینکیو می‌تواند عملکردی مشابه با آیفون ایکس را در تمامی موارد ارائه کند، باید اعتراف کنیم که حریف سرسختی برای پرچمدار اپل پیدا شده است!

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. یه ایتم ویدویی کاش میذاشتیمن واسه مقایسه هاش

  2. وای خدا این افزایش دلار چی بود 6 هزار تومن واسه ما این گوشی کم کم 4 میلیونو هشتصد هزار تومن تموم میشه

  3. هم امکاناتش عالیه و هم قیمتش خیلی مناسبه