گوگل دو برنامه یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم را معرفی کرد

یوتیوب موزیک (YouTube Music) و یوتیوب پریمیوم (YouTube Premium) سرویس های جدید هستند که از تقسیم یوتیوب رد (YouTube Red) به دو قسمت جداگانه حاصله شده‌اند. برنامه‌ های یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم در دو نسخه رایگان به همراه تبلیغات و همچنین پولی و فاقد تبلیغات عرضه شده‌اند.

برای استفاده از یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم در حالتی که خبری از هیچ تبلیغات آزاردهنده‌ای نیست، می‌بایست به ترتیب مبلغ 9.99 دلار و 11.99 دلار به صورت ماهیانه پرداخت کنید. یوتیوب موزیک سرویس پخش موسیقی این شرکت است، در حالی که کاربران به منظور مشاهده ویدیوهای این وب سایت از یوتیوب پریمیوم استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر سرویس یوتیوب موزیک را باید رقیب تازه وارد اسپاتیفای بدانیم که به همراه یک اپلیکیشن موبایل جدید و همچنین پخش‌کننده مخصوص دسکتاپ عرضه شده است. هر دو برنامه به صورت اختصاصی به منظور پخش موسیقی طراحی شده‌اند.

ویژگی‌های یوتیوب موزیک

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یوتیوب موزیک، معرفی رمیکس‌ها و نسخه‌های تغییر پیدا کرده موسیقی‌های اورجینال است که کار را برای کاربران آسوده کرده و نیاز به جستجو در وب را از بین می‌برد. علاوه بر آن، اگر برای یک موسیقی موزیک ویدیو نیز موجود باشد، حتما به کاربر معرفی خواهد شد. قرارگیری هوش مصنوعی گوگل درون یوتیوب موزیک سبب می‌شود اپلیکیشن، موسیقی‌ها را به راحتی از روی متن و یا حتی توضیحی درباره آن‌ها پیدا کند.

یوتیوب موزیک

در صفحه اصلی برنامه بسته به فعالیت‌های قبلی و موزیک‌هایی که به آن‌ها گوش داده‌اید، پیشنهادهایی ارائه خواهد شد. به عنوان نمونه به افرادی که در هواپیما قرار دارند، احتمالا موسیقی Music for Airports برایان انو پیشنهاد خواهد شد! برای افرادی که در باشگاه ورزشی قرار دارند، پیشنهادهای موسیقی شامل چند صوت پرانرژی و دارای بیس زیاد خواهد بود.

یوتیوب موزیک از نظر هزینه، با دیگر سرویس‌های پخش موسیقی مشابه برابری می‌کند. با پرداخت 9.99 برای نسخه پولی آن، علاوه بر عدم مشاهده تبلیغات، می‌توان از قابلیت‌هایی همچون گوش دادن به موسیقی در پس‌زمینه، دانلود فایل‌ها و چندین ابزار دیگر استفاده کرد. گفتنی است افرادی که در حال حاضر اشتراک سرویس گوگل پلی موزیک را دارند، به عنوان کاربران یوتیوب موزیک نیز شناخته خواهند شد. در حال حاضر قرار نیست برنامه گوگل پلی موزیک از رده خارج شود، اما بعید نیست گوگل به منظور یکپارچه‌سازی فعالیت‌های خود، در نهایت تمرکزش را بر روی یکی از این سرویس‌های پخش موسیقی قرار بدهد.

یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم

اما یوتیوب پریمیوم اپلیکیشن‌ جامع‌تری است، به طوری که تمامی دسترسی‌های درون یوتیوب موزیک را در اختیار کاربر قرار داده و علاوه بر آن، امکان دسترسی به کتابخانه ویدیوهای این وب سایت را نیز فراهم می‌کند. به وسیله پرداخت 11.99 دلار علاوه بر عدم مشاهده تبلیغات، امکان پخش ویدیو در پس‌زمینه و همچنین دانلود ویدیوها به منظور مشاهده آن‌ها به صورت آفلاین، کتابخانه‌ ویدیوها و موسیقی‌های یوتیوب را به به صورت یکجا در اختیار خواهید داشت. با این حال تعداد زیادی از کاربران عاشق موسیقی، استفاده از برنامه یوتیوب موزیک به خاطر اختصاص پیدا کردن آن تنها به موسیقی را ترجیح می‌دهند.

در واقع اکنون یوتیوب پریمیوم، نام جدیدی برای یوتیوب رد محسوب می‌شود. گوگل نیاز به پرداخت هزینه برای کاربران دارای حق اشتراک یوتیوب رد را از بین برده است، به این معنی که کاربران این سرویس می‌توانند از یوتیوب پریمیوم نیز بدون پرداخت هزینه استفاده کنند.

در کشورهایی که هنوز سرویس یوتیوب رد فعال است، می‌توان تا پیش از عرضه رسمی یوتیوب پریمیوم، با پرداخت 9.99 دلار حق اشتراک این سرویس را خریداری کرد. این کشورها شامل ایالات متحده آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، مکزیک و کره جنوبی است که به زودی یوتیوب پریمیوم را دریافت خواهند کرد.

یوتیوب پریمیوم

بعد از معرفی سرویس جدید، کاربران کشورهای جدیدی همچون کانادا، دانمارک، نروژک، اتریش، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، سوئد، سوییس و انگلستان نیز قادر به استفاده از سرویس‌های جدید یوتیوب خواهند بود. گوگل وعده داده در آینده‌ای نزدیک، تعداد کشورهایی که کاربران آن قادر به استفاده از یوتیوب پریمیوم هستند را افزایش می‌دهد.

یوتیوب موزیک از روز سه شنبه بیست و دوم می (اول خرداد) در کشورهایی که اکنون قادر به استفاده از یوتیوب رد هستند عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. عوضی میخاد جامعه اماری ایرانو هدف بگیره که به فسادو فحشا کشیده بشن

  2. اینا بدرد کسایی میخورن که فیلتر نباشه یوتیوب براشون