سیستم تشخیص چهره وان پلاس 6

سیستم تشخیص چهره وان پلاس 6 با یک عکس چاپی فریب خورد!

سیستم تشخیص چهره وان پلاس 6 (OnePlus 6) با یک عکس چاپی فریب می‌خورد. ویدیویی که اخیرا یکی از کاربران توییتر منتشر کرده، ضعف فناوری به‌کاررفته در قاتل پرچمداران را نشان می‌دهد.

در ویدیویی که به تازگی در توییتر منتشر شده است، سیستم تشخیص چهره وان پلاس 6 را می‌بینیم که با تصویری از صورت صاحب دستگاه فریب می‌خورد. به نظر می‌رسد این قابلیت در پرچمدار وان پلاس آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، قدرتمند نیست.

وان پلاس 5T نخستین موبایل این شرکت با پشتیبانی از قابلیت Face Unlock بود، ولی از آنجایی که این گوشی هوشمند فاقد سنسورهای سنجش عمق و نقشه‌برداری سه‌بعدی چهره بود، بسیاری نسبت به امکان شناسایی صاحب دستگاه از روی یک «سلفی» مشکوک شدند. هرچند، بعدها مشخص شد وان پلاس با به‌کارگیری سیستم سفارشی خود که توسط کمپانی باسابقه چینی “SenseTime” در زمینه تشخیص چهره توسعه پیدا کرده، عملکردی عاقلانه‌تر داشته است. اگرچه امنیت این سیستم بارها زیر سوال رفته است، ولی سرعت بسیار بالای آن را نمی‌توان نادیده گرفت. با این حال، اینکه قابلیت شناسایی چهره OnePlus 6 تا این اندازه آسان فریب می‌خورد، ما را غافلگیر کرده است.

اخیرا “rikvduijn” با انتشار ویدیویی از باز شدن قفل وان پلاس 6 با تصویری از صورت خود، فریب خوردن این سیستم را نشان داده است. بدتر از آن، به نظر می‌رسد کاربران می‌توانند از یک تصویر سیاه و سفید نیز برای این کار استفاده کنند! این تصویر که ظاهرا یک عکس سلفی است، سریعا می‌تواند قفل گوشی را باز کند.

وان پلاس در پاسخ به سوال وب‌سایت “PhoneArena” این‌گونه توضیح داده است:

ما Face Unlock را با در نظر گرفتن راحتی آن طراحی کرده‌ایم و علاوه بر انجام اقدامات مربوطه برای بهینه‌سازی امنیت، همواره استفاده از کلمه عبور/پین/اثر انگشت را توصیه می‌کنیم. به همین دلیل، Face Unlock برای استفاده در هیچ‌کدام از برنامه های امن مثل نرم افزارهای بانکداری یا پرداخت فعال نشده است. ما همواره روی بهبود فناوری های خود که Face Unlock هم شامل آنها می‌شود، کار می‌کنیم.

در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید.

فریب سیستم تشخیص چهره وان پلاس 6