ریزتراشه

این ریزتراشه جای مدارک شناسایی و سایر کارت‌ها را می‌گیرد

محققان به تازگی تراشه بسیار کوچکی را ساخته‌اند که می‌تواند زندگی روزمره را برای انسان‌ها راحت‌تر کند. افراد با کار گذاشتن این ریزتراشه در زیر پوست خود دیگر نیازی به همراه داشتن مدارک شناسایی و سایر کارت‌ها ندارند.

هزاران نفر در سوئد، ریزتراشه‌ای را زیر پوست خود کار گذاشته‌اند که به کمک آن دیگر نیازی ندارند انواع کارت شناسایی، کارت ورود و خروج و کارت‌های خرید را به همراه داشته باشند. در سه سال گذشته، بیش از 3 هزار نفر در سوئد، به استفاده از این تراشه‌های بسیار کوچک که حتی از یک دانه‌ی برنج نیز کوچک‌تر است روی آورده‌اند. این ریزتراشه به کمک یک سورنگ در زیر پوست پشت دست افراد کار گذاشته می‌شود.

یک میکروبیولوژیست به نام بن لیبرتون در خصوص این تراشه‌های بسیار کوچک می‌گوید این فناوری به طور باورنکردنی‌ای راحت و کاربردی است. بیشتر افراد برای ورود به محل کار، به جای کارت باشگاه بدنسازی، برای خرید از دستگاه‌های خودکار و حتی به جای استفاده از بلیط مترو از این ریزتراشه استفاده می‌کنند.

ریسک استفاده از ریزتراشه ها

با این وجود بن لیبرتون هشدار داده است که وقتی ریزتراشه را در دستانتان کار می‌گذارید، خطر درز اطلاعات خصوصی شما نیز وجود دارد. وی در این رابطه اظهار کرد مساله اساسی در این ریزتراشه‌ها، کنترل کردن داده‌هاست. یعنی این که چطور این داده‌ها ذخیره می‌شوند؟ اگر داده‌ها ایمن نباشند و به هر شکلی به دست کسی بیفتند، امکان بازگرداندن آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

این محقق میکروبیولوژیست در خصوص پیشروی سوئدی‌ها در این زمینه معتقد است مردم سوئد اطمینان زیادی دارند، چرا که سوئد کشور کوچکی است. آن‌ها به مقامات خود اعتماد دارند و شاید به همین دلیل باشد که مردم این کشور بیش از هر کشور دیگری به استفاده از ریزتراشه‌ها روی آورده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. راهی برای حرف کشیدن از انسان

  2. واقعا ادم از این همه ماشینی شدن حالش به هم میخوره

  3. ما هم کارت ملی هوشمند، کارت پایان خدمت هوشمند، کارت عابر بانک، کارت بلیط، کارت دانشجویی یا کارت حضور غیاب ادارات هوشمند وهزار جور کارت هوشمند جور واجور که فقط اسم هوشمند گذاشتیم روش! شبیه غارنشین ها که این چیزایی که داریم خیلی فراتر می دونیم اسم هوشمند براشون انتخاب کردیم