بررسی اولیه بلک بری کی 2

بررسی اولیه بلک بری کی 2 (BlackBerry KEY2):مشخصات فنی، امکانات، تصاویر و قیمت

در بررسی اولیه بلک بری کی 2 (BlackBerry KEY2)، نگاهی نزدیک‌ به گوشی جدید بلک بری داشته و امکانات، مشخصات فنی و قابلیت‌های نرم افزاری آن را تشریح خواهیم کرد. آیا بلک بری KEY2 می‌تواند رقیبی جدی برای سایر پرچمداران 2018 باشد؟

بررسی اولیه بلک بری کی 2 شامل چندین بخش مختلف از جمله طراحی، ویژگی‌های سخت افزاری، رابط کاربری و البته دوربین می‌شود. بلک بری با این موبایل جدید امیدوار است موفقیت‌های قبلی در عرضه گوشی کی وان را تکرار کند.

بعد از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعدد، بلک بری با بازگشت به روزهای قبلی قصد دارد به رقیبی درخور برای دیگر محصولات بازار تبدیل شود. شاید طراحی این تلفن هوشمند تفاوت چندانی با KEYone نداشته باشد، اما ظاهر مشابه نباید شما را فریب دهد چرا که نسل جدید با مجموعه‌ای متنوع از امکانات و قابلیت‌های جذاب تولید شده است. در شرایطی که اکثر گوشی های بازار با نمایشگرهای لمسی بزرگ ساخته می‌شوند، عملکرد بلک بری و جلب کاربرانی که هنوز کیبوردهای فیزیکی را ترجیح می‌دهند، فوق‌العاده است.

بررسی اولیه بلک بری کی 2

طراحی

بررسی اولیه بلک بری کی 2 را با طراحی آغاز می‌کنیم؛ جایی که به خاطر بهره‌گیری از فرمول یکسان، تفاوتی میان این گوشی و نسل اول آن دیده نمی‌شود. هرچند، با نگاه نزدیک‌تر و دقیق‌تر به راحتی می‌توان به کیفیت ساخت بالاتر KEY2 پی برد. بلک بری کی 2 با بهره‌گیری از متریال مقاوم و مناسب همچون آلیاژ آلومینیوم سری 7000، پوشش گوریلا گلس 2.5 بعدی و الگوی الماسی جدید برای بخش پشتی، حس بسیاری خوبی را هنگام کار کردن با موبایل به کاربر منتقل خواهد کرد. به علاوه، حالا ضخامت دستگاه نیز در حدود یک میلی‌متر کاهش پیدا کرده تا شاهد ظرافت بیشتر آن نیز باشیم.

یکی دیگر از موارد قابل توجه، تغییر مکان کلید پاور و تعبیه آن روی بخش راستی دستگاه، میان کلیدهای کنترلی حجم صدا است. اگرچه ما از استفاده دوباره از پورت یو اس بی نوع C متعجب نشده‌ایم، اما خوشحالیم که جک 3.5 میلی‌متری صدا هم‌چنان وجود دارد. این در حالی‌ست که بسیاری از سازندگان با حذف جک صدا، به راحتی از این موضوع می‌گذرند.

کیبورد فیزیکی بلک بری کی 2 را می‌توان وجه تمایز آن با سایر اسمارت فون های بازار در نظر گرفت. در حالت کلی، طراحی کیبورد تغییر نکرده است، اما سازندگان ارتفاع کلیدها را حدود 20 درصد افزایش داده‌اند تا تشخیص آنها توسط انگشتان، آسان‌تر باشد. به علاوه، این موضوع تایپ کردن را هم آسان‌تر خواهد کرد. با نگاهی بهتر می‌توان یک کلید جدید را هم پیدا کرد؛ کلیدی که به شما اجازه می‌دهد با ایجاد میانبرهای متعدد، دسترسی سریع‌تری به بخش‌های مختلف داشته باشید. این کلید حتی با اپلیکیشن ها و میانبرهای آنها نیز کار می‌کند.

صفحه نمایش

بررسی اولیه بلک بری کی 2

در رابطه با مشخصات صفحه نمایش، تفاوت چندانی با گذشته وجود نداشته و بلک بری باز هم از صفحه نمایش 4.5 اینچی IPS LCD با وضوح 1080×1620 و نسبت 3:2 استفاده کرده است. علی‌رغم حفظ ابعاد قبلی، ما هیچ شکایتی در مورد نمایشگر نداریم چرا که هم‌چنان می‌توان کیفیت ساخت بالا را در آن مشاهده کرد. بخش جلویی میزبان شیشه 2.5 بعدی گوریلا با انحنایی اندک به سمت فریم آلومینیومی است تا ظاهر پریمیوم دستگاه حفظ شود. رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسند و اعوجاج آن نیز در زاویه‌های مختلف چندان بد نیست.

تنها موردی که فعلا در مورد آن اظهار نظر نمی‌کنیم، شدت روشنایی صفحه نمایش است. در تستی که ما انجام دادیم، نور نمایشگر در وضعیتی مطلوب بود، اما مشتاقیم آن را زیر نور مستقیم خورشید هم آزمایش کنیم.

رابط کاربری

همواره بلک بری، ایمن‌ترین گوشی های موجود در بازار را تولید می‌کند و موبایل جدید بلک بری KEY2 هم از این قاعده مستثنی نیست. همانند بسیاری از پرچمداران، اینجا هم از اندروید 8.1 اوریو استفاده شده است؛ با این تفاوت که کاربران می‌توانند از BlackBerry Hub برای رفع تمام نیازهای پیام‌رسانی خود و از کیبورد فیزیکی برای پیمایش در صفحه‌ها و بخش‌های مختلف استفاده کنند.

بررسی اولیه بلک بری کی 2

برای حفظ حریم خصوصی، بلک بری از نسخه بهبودیافته Locker بهره برده است تا فولدرها، اسناد و حتی اپلیکیشن ها از چشمان افراد کنجکاو ایمن بمانند. آیا نگران این هستید که کسی بخواهد تاریخچه مرورگر شما و وب‌سایت‌هایی که از آنها بازدید کرده‌اید را مطالعه کند؟ بیش از این نیازی به نگرانی نیست چرا که به کمک KEY2 می‌توان حافظه کش را در مدت زمانی بسیار کوتاه پاک کرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بلک بری شهرتی افسانه‌ای در زمینه امنیت دارد؛ در نتیجه، بلک بری کی 2 یکی از ایمن‌ترین تلفن های هوشمندی است که می‌توانید خریداری کنید.

در رابطه با مشخصات فنی، گوشی کی 2 از تراشه اسنپدراگون 660 در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی قدرت می‌گیرد. اگرچه قدرت این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 845 به مراتب پایین‌تر است، ولی SD660 هم‌چنان می‌تواند محتوا را با سرعتی بسیار بالا پردازش کند.

دوربین

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بررسی اولیه بلک بری کی 2 به دوربین این گوشی موبایل برمی‌گردد. در این زمینه، بلک بری از دو سنسور 12 مگاپیکسلی همراه با فلاش ای دی، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و توانایی ضبط ویدیوهای 4K HDR بهره برده است. با استفاده از دوربین دوگانه، حالا پرچمدار بلک بری می‌تواند تصاویر پرتره را ثبت کند. بعد از کمی کار کردن با دوربین، توانایی ثبت عکس‌های پرتره و اضافه کردن افکت بوکه به آن ما را متعجب کرد. به نظر می‌رسد بیشتر تمرکز دوربین روی ملایم کردن لبه‌های سوژه است. برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

بررسی اولیه بلک بری کی 2

باتری

شکی نیست که بلک بری کی وان با باتری قدرتمند و شارژدهی بالا، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. همین موضوع و دریافت نتایج بسیار خوب در تست‌های مختلف سبب استفاده دوباره سازندگان از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی شده است. نسل اول این گوشی با یک بار شارژ تا دو روز دوام می‌آورد؛ در این صورت ما چنین چیزی را برای نسل جدید نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

مورد جذاب دیگر، حفظ ظرفیت باتری با کاهش ضخامت دستگاه است. در نهایت، بلک بری کی 2 از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام پشتیبانی خواهد کرد.

بررسی اولیه بلک بری کی 2

انتظارات

در پایان بررسی اولیه بلک بری کی 2 به مهم‌ترین موضوع در مورد این تلفن هوشمند می‌رسیم: قیمت. به گفته سازندگان، این گوشی موبایل قرار است از اواخر ماه جاری میلادی با برچسب قیمت 649 دلار به دست کاربران رسد. این در حالی‌ست که گوشی هایی مثل آیفون 8 و گلکسی اس 8 به ترتیب با قیمت‌های 700 و 720 دلار به فروش می‌رسند. البته در بازار امروزی می‌توان محصولاتی مثل وان پلاس 6 با تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 845 و قیمت 530 دلار را هم پیدا کرد.

با این حال، باز هم باید گفت که بلک بری کی 2 با سخت افزاری بسیار قوی تولید نشده است و شاید در این زمینه از دیگر پرچمداران عقب باشد، اما نباید ویژگی‌های بسیار خوب آن همچون دوربین دوگانه، قابلیت‌های نرم افزاری، کیبورد فیزیکی و البته امنیت فوق‌العاده بالا را فراموش کرد. در ادامه می‌توانید تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک این تلفن هوشمند را تماشا کنید.

گالری عکس بلک بری کی 2

نگاه نزدیک به بلک بری کی 2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اصن این قیمت براش خیلی زیاده کجاش پرچمداره هی میگن پرچمدار.الان پایین رده های هواوی باقیمت یک سوم این از این بهترن والا.البته به طرفداراش احترام میزاریم هرکی سلیقش فرقه.

  2. یه گوشی به شدت مسخره مثل بقیه گوشی هاش

  3. یکی از جذاب ترین گوشی هاست مخصوصا با کیبورد فیزیکیش