گوگل مپس

سرویس گوگل مپس از امروز پولی می‌شود

گوگل رسما اعلام کرد از روز 11 ژوئن 2018 (21 خرداد 1397) دسترسی به خدمات سرویس گوگل مپس (Google Maps) دیگر رایگان نخواهد بود و کاربران باید یک حساب کاربری برای پرداخت هزینه خدمات داشته باشند.

شرکت گوگل اعلام کرد از امروز (دوشنبه 11 ژوئن 2018 مصادف با 21 خرداد 1397)، توسعه‌دهندگان و کاربران باید برای دسترسی به خدمات گوگل مپس ، یک حساب کاربری برای پرداخت هزینه‌ها (Billing Account) و یک کلید API معتبر داشته باشند. گوگل در ماه می از اعمال تغییرات بزرگ در کسب و کار Google Maps خبر داده بود و در همین راستا این تغییرات از امروز شروع خواهند شد.

به این ترتیب دیگر کاربران نمی‌توانند به طور رایگان از سرویس گوگل مپس استفاده کنند و باید یک کلید API معتبر و یک حساب کاربری پرداخت برای استفاده از خدمات این سرویس محبوب تهیه کنند. پلتفرم جدید گوگل مپس برای کاربران محصولات ساده API، طرح تک‌نرخی و پرداخت همزمان برای استفاده از خدمات، پشتیبانی رایگان و راه‌حل‌های جدید ارائه می‌کند.

دلیل پولی شدن سرویس گوگل مپس

سرویس Google Maps در سال 2005 توسط کمپانی گوگل برای توسعه‌دهندگان ارائه شد و کسب و کار ای پی آی‌های این سرویس از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است، در حالی که حل مشکلات مکان‌یابی با استفاده از API هر روز پیچیده‌تر از قبل می‌شود. به همین دلیل پلتفرم جدید گوگل مپس قرار است با ارتقای کسب و کار خود، این مشکل را برای توسعه‌دهندگان برطرف کند و در همین راستا، هزینه‌ای را از کاربران خود دریافت می‌کند.