اپل iOS 8.1 را 28 مهر ماه منتشر خواهد کرد

جدیدترین آپدیت سیستم عامل iOS با ورژن 8.1 شب گذشته در کنار معرفی محصولات سخت افزاری جدید اپل رونمایی شد. این ورژن بالاخره پس از مدت‌ها انتظار سیستم پرداخت و خرید اپل Apple Pay را به دستگاه‌های iOS آورده و همچنین ویژگی‌هایی تأثیرگرفته و مرتبطی با سیستم عامل Yosemite را نیز در خود دارد.

اپل برای راه اندازی اپل پی با شرکت‌های بزرگی چون امریکن اکسپرس، مسترکارت و ویزا وارد همکاری شد تا این سرویس را به کارت‌های اعتباری کاربران متصل کند. در نتیجه خریدهای کاربران آیفون 6 در فروشگاه‌های بزرگ به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

اپل پی حاصل کنار هم قرار گرفتن قابلیت تاچ آی دی و چیپ NFC به کار رفته در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس است که به صاحبان خود اجازه می‌دهد از طریق لمس یک سنسور در فروشگاه، فروش خود را با استفاده از تاچ آی دی به انجام برسانند.

iOS 8.1 قابلیت Camera Roll را نیز به این سیستم عامل بازگردانده؛ قابلیتی که پیش‌تر در iOS 8 حذف شده بود. ویژگی دیگری به نام iCloud Photo Library نیز با حالت بتا در این سیستم عامل قرار گرفته که اپل چند ماه پیش وعده آن را داده بود. این ویژگی کاربران را قادر به ذخیره سازی تصاویر با استفاده از تمامی دستگاه‌های خود بر روی فضای ابری می‌کند. اعلام شده که این آپدیت از 20 اکتبر به دست کاربران خواهد رسید.

iOS 8 یکی از عجیب‌ترین آپدیت‌های اپل در طول سالیان گذشته بود. نخستین آپدیت این سیستم عامل باعث غیرفعال شدن سرویس اپراتور بر روی شبکه‌های موبایل شد و همچنین حافظه بالای مورد نیاز برای نصب نیز تعداد کاربران دانلود کننده آن را بسیار کاهش داد. در کنار آن خطاها و کرش های متعدد کاربران و توسعه دهندگان بسیاری را آزرده خاطر کرد.

طبق اعلام خود اپل تاکنون 48 درصد از کاربران iOS ورژن 8 این سیستم عامل را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند که بسیار پایین تر از میزان جذب کاربران در ورژن های گذشته بوده است.

اگرچه این شرکت سعی کرد با ارائه آماری چون استفاده 94 درصدی کاربران iOS از ورژن های 7 و 8 در مقایسه با 79 درصد استفاده کنندگان اندروید کیت کت و جلی بین اندکی ضعف خود را بپوشاند، اما به نظر اپل باید برای جبران چنین اشتباهاتی قدم‌های بهتر و مشخص‌تری در آینده بردارد.

iOS 8.1 قطعا اشکالات و خطاهای iOS را رفع می‌کند، ولی اپل راه درازی برای راضی نگه داشتن کاربران وفادار خود در پیش دارد.

منبع : phonearena

Apple iOS 8.1 release date to be Monday, Oct 20th, more details unveiled

Apple iOS 8.1 release date to be Monday, Oct 20th, more details unveiled

During its 2014 iPad event, Apple disclosed a few interesting details about the iOS 8.1 update. Interestingly, it seems that with this software update, Apple is quickly reacting to customers feedback. iOS software engineering head Craig Federighi made this particularly clear, mentioning that Apple has been listening to what users have to say.The first big change is that the camera roll that went away with iOS 8, is now back in the Photos app with iOS 8.1. The new version of the operating system will also support Apple Pay.

The other big change coming with iOS 8.1 is the iCloud Photo Library public beta that allows you to store the first 5GB of files (not just photos, but videos as well) for free, and then pay for additional cloud storage. Here’s what it costs:

First 5GB free
20GB for $0.99 a month
200GB for $3.99 a month
More tiers available, up to 1TB

Finally, the iOS 8.1 release date is set for Monday, October 20th, the same date as the roll-out of Apple Pay.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*