گوگل پیکسل 3

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال ؛ مشخصات، زمان عرضه و قیمت

در این بخش، به جمع‌بندی شایعات پیرامون دو گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال (Google Pixel 3 & Pixel 3 XL) پرداخته و مشخصات، قیمت، زمان عرضه و ویژگی‌های احتمالی آنها را زیر ذره‌بین می‌بریم.

ویرایش تاریخ و زمان

بعد از معرفی برند جدید “Pixel” و توقف عرضه محصولات سری “Nexus”، حالا سومین نسل از گوشی های شرکت گوگل در حال توسعه بوده و انتظار می‌رود تا چند ماه دیگر شاهد عرضه رسمی آنها باشیم. هرسال گوگل دو نسخه از موبایل های پیکسل را معرفی می‌کند؛ اتفاقی که احتمالا امسال باز هم تکرار خواهد شد. اما ما چه انتظاراتی از این موبایل های جدید داریم و گوشی های سری گوگل پیکسل 3 با چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند؟ با گجت نیوز همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

طراحی

در مورد طراحی گوشی های گوگل، طی سال‌های اخیر هیچ‌کدام از المان‌های اصلی محصولات این شرکت تغییر نکرده‌اند. با توجه به رندرها و تصاویری که توسط منابع مختلف منتشر شده است، به نظر امسال هم کاربران باید خود را برای محصولاتی با طراحی مشابه آماده کنند. چندی پیش حتی شایعاتی منتشر شد که از احتمال ارائه یک رنگ جدید خبر داشت، ولی به جز این مورد، به نظر نمی‌رسد بخش‌های اصلی چندان دست‌خوش تغییر شوند.

صفحه نمایش

در رابطه با صفحه نمایش پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، ممکن است مثل سال‌های گذشته، گوگل باز هم از دو اندازه متفاوت برای نمایشگر استفاده کند. سال گذشته، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با نمایشگرهای 5.0 و 6.0 اینچی روانه بازار شده بودند، ولی انتظار می‌رود با توسعه نسل سوم، نمایشگرهایی با اندازه‌های 5.3 و 6.2 اینچ پیش روی کاربران قرار گیرد.

گوگل پیکسل 3

افزایش اندازه نسخه XL به معنی بزرگتر شدن دستگاه نیست و سازندگان با کاهش بیشتر حاشیه‌ها و به‌کارگیری ناچ، تولید دستگاهی با اندازه قبلی را امکان‌پذیر کرده‌اند.

در گذشته، برخی از احتمال معرفی سه مدل مختلف از موبایل های پیکسل 3 خبر می‌دادند، اما اطلاعاتی چندانی در این زمینه در دست نیست.

پردازنده و رم

از آنحایی که گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به عنوان دو موبایل پرچمدار در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، تراشه اسنپدراگون 845 به عنوان قلب تپنده اطلاعات را مدیریت خواهد کرد. پیش‌تر، شایعات مختلف از برنامه‌های گوگل برای توسعه چیپستی اختصاصی خبر داشتند. این خبر در قالب گزارشی مبنی بر استخدام چندین نفر از متخصصین سخت افزار توسط گوگل منتشر شده بود، اما بعید است امسال شاهد معرفی تراشه اختصاصی گوگل باشیم.

گوشی های سری پیکسل 2 در دو نسخه مختلف 64 و 128 گیگابایتی همراه با 4 گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار گرفته بودند. به نظر می‌رسد محصولات سری پیکسل 3 باز هم با همین پیکربندی عرضه خواهند شد. هرچند، معرفی نسخه‌ای جدید با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، ما را غافلگیر نخواهد کرد.

دوربین

بدون شک مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی های نکسوس، دریافت منظم آپدیت‌ها است و کاربران کمتر این تلفن های هوشمند را با توانایی‌های بالا در عکاسی می‌شناسند. اما در سال 2016، این موضوع با معرفی Pixel تغییر کرد و این اسمارت فون با کسب امتیازی بسیار بالا از بنچمارک DxOMark، به عنوان یکی از بهترین موبایل ها در زمینه عکاسی شناخته شد.

گوگل پیکسل 3

رندر گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال که توسط Onleaks منتشر شده است

در شرایطی که برخی سازندگان همچون هواوی از سیستم دوربین سه گانه استفاده می‌کنند، به‌کارگیری دوربین دوگانه در پیکسل 3 ایکس ال احتمالا تصمیمی منطقی خواهد بود. هرچند، گوگل با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری موفق به ارائه ویژگی‌های دوربین های دوگانه از طریق لنزهای تکی شده است. حتی رندرهایی که اخیرا توسط افشاگران مطرح منتشر شده‌اند، وجود دوربین دوگانه را رد می‌کنند. به هر صورت، استفاده از یک سنسور دوربین لزوما بد نیست و به کاهش قیمت دستگاه نیز کمک خواهد کرد.

سال گذشته، پرچمدار گوگل با دوربین 12.2 پیکسلی توسعه پیدا کرده بود؛ دوربینی که اساسا تفاوتی میان آن و نسل اول وجود نداشت و سازندگان تغییراتی را در دیافراگم دوربین و سیستم نرم افزاری آن اعمال کرده بودند. در این صورت، ممکن است گوگل باز هم همین روند را در پیش گرفته و مجددا عملکرد آن را بهبود بخشد.

ایمنی

گوشی های سری پیکسل گوگل همواره با اسکنر اثر انگشت توسعه پیدا کرده‌اند و بعید است در نسل جدید خبری از تغییر باشد؛ گوگل احتمالا افرادی که منتظر اسکنر عنبیه چشم یا تشخیص 3D مشخصه‌های ظاهری هستند را ناامید خواهد کرد.

گوگل پیکسل 3

کانسپت طراحی شده توسط وب‌سایت PhoneArena

اخیرا در پروژه متن باز اندروید، ارجاعاتی به اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از تشخیص چهره به اندروید پیدا شده است که بدون شک مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت. گوگل در خلال کنفرانس I/O 2018 به چنین چیزی اشاره نکرد، به همین جهت ما در مورد به‌کارگیری آن در موبایل های پیکسل 3 چندان مطمئن نیستیم.

باتری

ظرفیت باتری از جمله بخش‌هایی است که طی این سال‌ها واقعا تغییر قابل توجهی را در آن نمی‌توان پیدا کرد. گوشی های پیکسل و پیکسل XL، سال 2016 با باتری‌های 2770 و 3450 میلی‌آمپر ساعتی روانه بازار شدند و ظرفت باتری در دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال نیز به 2700 و 3520 میلی‌آمپر ساعت رسید. در نسل جدید، نباید به دنبال تفاوت خاصی در ظرفیت باتری باشید، ولی امیدواریم با بهینه‌سازی نرم افزاری اندروید P و مصرف پایین‌تر تراشه اسنپدراگون 845، شارژدهی افزایش پیدا کند.

زمان عرضه و قیمت

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال معمولا در ماه اکتبر عرضه می‌شوند و هیچ دلیلی برای تغییر این برنامه وجود ندارد. احتمالا، امسال باز هم محصولات گوگل به صورت انحصاری توسط ورایزن عرضه خواهند شد. برای قیمت نیز ما هیچ تغییری را پیش‌بینی نمی‌کنیم و به احتمال زیاد، علاقه‌مندان باید خود را برای برچسب‌های قیمت 649 و 849 دلار نسل قبلی آماده کنند.