اینستاگرام لایت

اپلیکیشن اندرویدی اینستاگرام لایت با امکانات فراوان و حجم اندک ارائه شد

با وجود اینکه اینستاگرام لایت (Instagram Lite) اغلب امکانات نسخه اصلی اینستاگرام را به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما بسیار سبک است و مصرف داده کمتری هم دارد. در ادامه ویژگی‌های این اپلیکیشن را برخواهیم شمرد.

اینستاگرام لایت که تنها 573 کیلوبایت حجم دارد، در واقع یک اپلیکیشن تحت وب پیشرو (progressive web app) است و به طور خاص برای کاربرانی ارائه شده که در دستگاه اندرویدی خود با محدودیت فضا و قدرت پردازش روبه‌رو هستند.

اینستاگرام لایت

تنها کاستی اینستاگرام لایت نسبت به نسخه اصلی آن، عدم امکان ارسال پیام دایرکت است

البته این حجم اندک دلیلی بر کاهش امکانات آن نیست و با برخورداری از قابلیت‌های ضروری بسیار، تا حد زیادی مشابه نسخه اصلی اپلیکیشن اندرویدی اینستاگرام جلوه می‌کند. به عنوان مثال، ادیت و به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو در پست‌ها و استوری ها، استفاده از فیلترهای متنوع، رصد کردن استوری دوستان و تقریبا هر قابلیت دیگری که مورد انتظار کاربران اینستاگرام است در نسخه لایت این اپلیکیشن نیز یافت می‌شود. البته فعلا امکان ارسال پیام دایرکت وجود ندارد اما گفته شده است که در آینده نزدیک این قابلیت هم به اینستاگرام لایت اضافه خواهد شد.

اخیرا گردانندگان اینستاگرام گام‌های بلندی را برای هر چه محبوب‌تر ساختن این پلتفرم اشتراک گذاری عکس و ویدیو برداشته‌اند و در هفته‌های گذشته شاهد بهینه‌سازی‌هایی در بخش فید و استوری، اضافه شدن IGTV، امکان برقراری مکالمه ویدیویی و قابلیت‌های جدید دیگری بوده‌ایم که تجربه کاربری خوشایندتری را رقم خواهند زد.

در حال حاضر امکان دانلود اینستاگرام لایت از گوگل پلی استور در همه کشورها (از جمله ایران) وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد این اپلیکیشن به تدریج، در دسترس کاربران بیشتری قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. چقدر شاخ شده اینستا

  2. ای جان چه خوووووووووب زندگی من کلا خلاصه شده تو یه صفحه 6 اینچی تو اینستا
    مگه اینا بهش تنوع بدن

  3. اگ یروز اینستا تو ایران غیرفعال شه من کل شهر رو شیرینی میدم

  4. من گرفتمش عالیه حجمش خیلی کمه

  5. اینم مثه تلگرام طلایی نباشه مال اینا

  6. این برنامه نماد غربیه و باید هرچه زودتر فیلتر بشه این خواسته همه مردم ایرانه