خودروی ایمن

فرمانده پلیس راه: دولت مردم را از خودروی ایمن محروم کرده است

سردار حمیدی، فرمانده پلیس راه ناجا اظهار کرد دولت طبق قانون وظیفه دارد خودروی ایمن به مردم تحویل دهد، اما با تعرفه‌هایی که می‌گذارد مردم را مجبور کرده خودروی بنجل سوار شوند.

سردار محمد حسین حمیدی، فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی ایران در جریان جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان از سیاست‌های دولت در خصوص بازار خودروهای وارداتی و صنعت خودروسازی داخلی انتقاد کرد. وی در این جلسه گفت اگر دنیا در صنعت خودروسازی پیشرفت کرده به این خاطر بوده که برای خودروهای استاندارد و با کیفیت، یارانه و هزینه پرداخت کرده است. وی در ادامه افزود فکر می‌کنم دولت زورش به خودروسازها نمی‌رسد و هر زمانی هم که دست روی خودروسازها می‌گذارد اوضاع را بدتر می‌کند. من به یکی از دوستان دولتی گفتم اگر شما سیستم خودرو را رها کنید شاید ما موفق‌تر باشیم و هر وقت شما سراغ خودرو می‌روید وضع بدتر می‌شود.

به گفته سردار حمیدی، اگر دنیا امروز در حوزه خودرو پیشرفت کرده به این خاطر است که دولت‌ها برای خودروی ایمن یارانه می‌دهند و از ابزار حقوقی برای ایمن‌سازی و استاندارد کردن خودروها استفاده می‌کنند. کشورهای دنیا با ابزارهای بیمه و افزایش هزینه‌های نگهداری نسبت به خودروی ناایمن برخورد می‌کنند، اما در کشور ما کاملا در خلاف جهت این موضوع است.

دولت وظیفه دارد خودروی ایمن به مردم تحویل دهد

فرمانده پلیس راه ناجا در ادامه اضافه کرد:

دولت طبق قانون وظیفه دارد خودروی ایمن به مردم تحویل دهد، اما خود تصمیم می‌گیرد و تعرفه‌ای می‌گذارد که قیمت خودروهای استاندارد و سالم سرسام‌آور می‌شود و دیگر قشر ضعیف و متوسط جامعه نمی‌توانند خودروی استاندارد و ایمن سوار شوند و مجبورند خودروی بنجل وارداتی یا غیر استاندارد تولید داخلی استفاده کنند. به همین دلیل ما شاهد هستیم هر وقت خودرو از جاده خارج می‌شود تمام سرنشینانش کشته می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. رئیس پلیس محترم، شما چرا بابت پلاک کردن ماشین های وارداتی درصد میگیری اونا که امن هستن. اونم توی منطقه آزاد تجاری.

  2. اینا مارو از چی میترسونن ؟ ما بدتر از ایناشم دیدم و تجربه کردیم

  3. حالا میخان همه چیزو سر دولت بشکونن

  4. نخواستیم اصا پیاده میریم برا سلامتیمونم خوبه البته اونجوری هم باز در امان نیستیم کلا بیرون نمیریم پس

  5. مگه تا الان امن بوده که از الان محروم شده باشیم ازش؟