گلکسی S10 سامسونگ

تجهیز گلکسی S10 سامسونگ به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه بار دیگر تایید شد

Digitimes در گزارشی جدید، باز هم تجهیز گلکسی S10 سامسونگ به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه را تایید کرد. ظاهرا این حسگر جدید، سریع‌تر و ایمن‌تر از نمونه مشابه در گوشی های فعلی چینی است.

اگرچه هنوز زود است که به صورت صد درصدی قصد اظهار نظر در مورد گلکسی S10 سامسونگ، ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن با گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 را داشته باشیم، ولی تجهیز این تلفن هوشمند به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، یکی از شایعاتی است که بارها و بارها توسط منابع مختلف تکرار شده و به نظر می‌رسد واقعا باید به آن اعتماد کرد.

جدای از این موضوع، ما در مورد فناوری جدیدی صحبت می‌کنیم که کره‌ای‌ها مشغول بررسی و توسعه آن هستند. از طرفی، نباید فراموش کرد که برخی از رقبای این کمپانی با به‌کارگیری اسکنرهای اثر انگشت نوری که زیر صفحه تعبیه می‌شوند، در این زمینه از سامسونگ سبقت گرفته‌اند. از نمونه چنین تلفن های هوشمندی می‌توان به ویوو نکس S، شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن و هواوی میت RS اشاره کرد.

اما اگر جدیدترین گزارش Digitimes که با حدس و گمان‌های قبلی از چندین منبع مختلف نیز هم‌خوانی دارد، صحت داشته باشد، گوشی های سری گلکسی S10 سامسونگ به اسکنر زیر صفحه سریع‌تر و ایمن‌تر تجهیز خواهند شد. مطابق با این گزارش، سامسونگ برای ساخت سنسورهای بیومتریک فوق‌العاده پیشرفته به جای سازندگانی مثلی گودیکس و سینپتیکس -که حسگرهای نوری موجود را برای ویوو، شیائوی و هواوی تامین می‌کنند- احتمالا از شرکت‌های تایوانی General Interface Solution (به اختصار GIS) یا چینی O-film Tech کمک خواهد گرفت.

عرضه نسخه 5.8 اینچی گلکسی S10 سامسونگ با اسکنر پشتی

انتظار می‌رود دو مدل از سه نسخه مختلف گوشی های گلکسی اس 10، اسکنرهای خود را زیر نمایشگرهای 6.1 و 6.4 اینچی آمولد خود مخفی کنند، در حالی که نسخه ارزان‌تر و مرسوم 5.8 اینچی با همان حسگر اثر انگشت پشتی تولید خواهد شد.

ظاهرا سامسونگ قصد دارد برای سال آینده، مجموعا 36 میلیون گوشی از این خانواده را روانه بازار کند. در این صورت، مدل ارزان‌تر و ساده‌تر در مقایسه با برادرهای بزرگتر خود، احتمالا در تعداد محدودتری به فروش خواهد رسید. در سوی دیگر، برخی از افراد آگاه مدعی بهره‌گیری از این تکنولوژی در نسل بعدی گلکسی نوت و مدل نفیس‌تر گوشی های سری گلکسی A شده‌اند؛ در نتیجه، احتمالا محصولات خانواده گلکسی اس با گلکسی نوت ادغام نخواهند شد.