گلکسی اس

سامسونگ گوشی های سری گلکسی اس را با گلکسی نوت ادغام می‌کند

با آماده شدن موبایل منعطف گلکسی X، گوشی های سری گلکسی اس با گلکسی نوت ادغام خواهند شد. به نظر می‌رسد شباهت‌های زیاد، علت این تصمیم است.

به نظر می‌رسد استراتژی‌های بخش موبایل سامسونگ تفاوت بسیاری با سال‌های گذشته خواهد داشت. در حقیقت، مدیران می‌خواهند به روند موجود در توسعه تلفن های هوشمند خاتمه داده و پیش از آنکه اپل یا تولیدکنندگان چینی، صنعت تلفن های همراه را متحول کنند، یک محصول کاملا جدید را پیش روی کاربران قرار دهند. اما چه چیزی جایگزین موبایل های امروزی خواهد شد؟ گوشی های منعطف؟ قطعا پاسخ این سوال مثبت است. یکی از افراد کره‌ای آگاه از این موضوع، چنین نظری دارد:

اسمارت فون های منعطف که انتظار می‌رود اوایل سال آینده میلادی عرضه شوند، گونه‌ای از تولیدات آزمایشی هستند، اما از سال آینده ظهور خواهند کرد. در آن زمان، مصلحت در یکی کردن یا نکردن Galaxy Note با Galaxy S Plus خواهد بود؛ موضوعی که به بازخورد گلکسی نوت 9 وابسته است.

این ادعا با گزارشی که پیش‌تر در مورد ادغام محصولات سری گلکسی اس و گلکسی نوت منتشر شده بود نیز هم‌خوانی دارد؛ جایی که منافع انجام این کار بسیار بیشتر از مضرات آن است. این ایده مدتی‌ست که بین تامین‌کنندگان سامسونگ مطرح شده و از آنجایی که گزارش مالی اخیر سامسونگ چندان چشمگیر نبود، ظاهرا اینش رکت آماده اقدام در این زمینه است. پیش‌تر، سری نوت دو وجه تمایز مهم با دیگر محصولات سامسونگ داشتند: نمایشگر بزرگ و قلم هوشمند. با عرضه گلکسی اس 8 و اس 9 پلاس، مورد اول دیگر مطرح نیست. گلکسی نوت 8 به صفحه نمایشی 6.32 اینچی تجهیز شده است، در حالی که گلکسی اس 9 پلاس نمایشگر 6.22 اینچی دارد. گفته می‌شود گلکسی نوت 9 نیز با نمایشگری 6.38 اینچی روانه بازار خواهد شد. همان‌طور که می‌بینید اختلاف‌ها ناچیز هستند.

فراتر از آن، همانند آیفون های 2018 که در سه مدل مختلف عرضه خواهند شد، احتمالا امسال نیز شاهد رونمایی از سه مدل مختلف گلکسی S10 خواهیم بود. مطابق با شایعات، نسخه بزرگتر این گوشی ها با نمایشگر 6.4 اینچی و دوربین سه گانه روانه بازار می‌شود. در سوی دیگر، یکی از مدل‌های جدید آیفون هم تصادفا قرار است با نمایشگر 6.46 اینچی تولید و عرضه شود. زمانی که سامسونگ گوشی منعطف گلکسی ایکس را آماده عرضه کند، احتمالا به خاطر مشکلات بازاریابی و هزینه‌های بالای تولید، خبری از سه خانواده «پرچمدار» نخواهد بود.

ظاهرا اپل هم مشعول توسعه کانسپتی مشابه است، اما پیش از سال 2020 نمی‌تواند آن را آماده کند. در این صورت، سامسونگ این فرصت را پیدا خواهد کرد که قبل از سایر تولیدکنندگان، به این حوزه ورود کرده و بازخورد لازم را دریافت کند. در چنین شرایطی، منطقی‌ترین تصمیم، ادغام خانواده‌های گلکسی اس و گلکسی نوت و عرضه گلکسی +S10 با قلم هوشمند است. اگر این اتفاق در سال 2019 بیفتد، احتمالا باید منتظر عرضه گوشی های انعطاف پذیر در سال 2020 باشیم؛ درست مثل آزمایش لبه منحنی در گلکسی نوت اج و فراگیر شدن این طراحی از سال بعد. اما آیا پیش از سامسونگ، ممکن است سایر سازندگان محصولی انقلابی را روانه بازار کنند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. امسال بیشترین فروش رو هوآوی میت و پی به خودشون اختصاص دادن

  2. دیگه اسم کم اورده فک کنم کردشون یکی

  3. با درخشش هوآوی و فروش معرکش سامسونگ ۲۰ پله افتاد پایین

  4. یعنی از هر شیوه ای استفاده میکنه برا فروشش ولی بازم سیر نزولی داره