ماینرهای غیرمجاز

ماینرهای غیرمجاز امسال نقره داغ می‌شوند

به‌نظر می‌رسد وزارت نیرو در سال جاری برنامه‌های خاصی برای مجازات ماینرهای غیرمجاز در دستور کار دارد و نرخ جریمه مالی استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال را نیز افزایش شدیدی داده است.

وزارت نیرو برای مجازات ماینرهای غیرمجاز در سال جاری برنامه‌های خاصی در نظر دارد. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص کشف دستگاه‌های ماینر غیرمجاز اعلام کرده که در صورت کشف این دستگاه‌ها، صاحبان آن‌ها از زمانی که به‌صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده باشند مشمول پرداخت هزینه‌ای صد برابر تعرفه‌های فعلی می‌شوند.

جریمه‌های سنگین وزارت نیرو برای ماینرهای غیرمجاز در سال 1403

بنا بر جدیدترین اطلاعات، در حال حاضر بیش از 8000 مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز شناسایی و از این مراکز نیز بیش از 300 هزار ماینر جمع‌آوری و تحویل مراکز قضایی شده است. بنا بر برآوردهای فعلی، گفته می‌شود که برای تامین برق این تعداد ماینر نیاز به نیروگاه برقی با ظرفیت 1100 مگاوات وجود دارد که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

به‌گفته مدیرعامل توانیر، در حال حاضر روند رصد، رهگیری و شناسایی مراکز و استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز به‌طور مستمر در حال انجام است و بلافاصله بعد از کشف ماینرهای غیرمجاز، همه دستگاه‌ها امحا خواهند شد.

ماینرهای غیرمجاز

رجبی مشهدی در توصیه به علاقه‌مندان استخراج ارزهای دیجیتال، با اشاره به امکان استخراج قانونی با دریافت مجوزهای لازم، اظهار کرد ماینرهای مجاز می‌توانند هر شب و از ساعت 12 تا 7 صبح بدون هیچ محدودیتی نسبت به انجام فرایند ماینینگ اقدام کنند.

گفتنی است، دولت همواره مشوق‌هایی نیز برای ماینرهای مجاز تعیین کرده و توانیر نیز مدعی است از سرمایه‌گذاری قانونی در این حوزه حمایت می‌کند تا برق مراکز مجاز ماینینگ ارز دیجیتال با تعرفه مصوب تامین شود. توانیر معتقد است با توجه به آثار هاوینگ اخیر بیت کوین، ضروری است بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه استخراج ارز دیجیتال با تکیه بر نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه بروزرسانی شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حوزه ماینینگ می‌توانند با سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، ضمن تامین انرژی ماینرهای مجاز خود در زمینه ماینینگ ارز دیجیتال فعالیت کنند.

این در حالی است که ماینرهای غیرمجاز با استخراج ارز دیجیتال با تعرفه برق یارانه‌ای اعم از برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری، احتمال خاموشی صنایع، کاهش شاخص‌های کیفی جریان برق یا سوختن لوازم برقی همسایه‌های خود را افزایش می‌دهند.

از دست ندهید:
تلگرام دارایی های کاربران ایرانی را مسدود کرد معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها بهترین سایت مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال (ویژه ایرانی‌ها) پرداخت با تتر در شبکه TON تلگرام ممکن شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*