نرم افزار VLC

توسعه‌دهنده نرم افزار VLC ، گوشی های هواوی را در لیست سیاه قرار داد

گروه توسعه‌دهنده نرم افزار VLC در توییتی جدید از قرار دادن گوشی های هواوی در لیست سیاه خبر داد. ظاهرا ممانعت سیستم نرم افزاری هواوی از اجرای اپلیکیشن های پس‌زمینه، برخی قابلیت‌های VLC را از کار می‌اندازد.

سیستم عامل اندروید بسیار متنوع بوده و در همین زمان، روی تعداد زیادی از گوشی های هوشمند شرکت‌های مختلف نصب شده است؛ در نتیجه، تقریبا غیر ممکن است که توسعه‌دهندگان مراقب تمام باگ‌هایی باشند که احتمال دارد بعد از نصب، روی گوشی های مختلف رخ دهد.

جدیدترین تصمیم شدید و البته بحث برانگیز گروه توسعه‌دهنده VideoLAN، به قرار دادن گوشی های هواوی در لیست سیاه مربوط می‌شود. با این کار، دارندگان موبایل های هواوی نمی‌توانند نرم افزار VLC را در گوگل پلی پیدا کنند. ظاهرا علت این تصمیم‌گیری، افزایش تعداد کاربران ناراضی هواوی در مورد کار نکردن برخی از ویژگی‌های خاص دستگاه و اعطای امتیاز پایین به اپلیکیشن است. علاوه بر این، هنگام خاموش بودن صفحه نمایش گوشی، پخش محتوا در پس‌زمینه هم محدود می‌شود.

نرم افزار VLC

علت از کار افتادن برخی قابلیت‌های نرم افزار VLC

به نظر می‌رسد سیستم بهینه‌سازی نرم افزاری باتری در موبایل های هواوی، علت از کار افتادن برخی قابلیت‌های خاص نرم افزار VLC است. VideoLAN در یک پست توییتر توضیح می‌دهد که این شرکت چینی با سیاست خود برای اپلیکیشن های پس‌زمینه، عملکردی تهاجمی داشته و تقریبا همه نرم افزارهایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند را می‌بندد؛ مگر اینکه نرم افزار مورد نظر به صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده باشد. در مقابل، توسعه‌دهندگان نمی‌توانند کاری برای رفع این مشکل انجام دهند؛ به همین جهت تصمیم گرفته‌اند با قرار دادن گوشی های هواوی در لیست سیاه، مانع کاهش امتیاز اپلیکیشن خود به خاطر چیزی شوند که روی آن کنترلی ندارند.