عمر باتری گوشی های پرچمدار

عمر باتری گوشی های پرچمدار هنوز هم شرم‌آور است!

عمر باتری گوشی های پرچمدار نسبت به هزینه‌ای که می‌کنیم ارزشمند نیستند. آیا وقت آن نرسیده تا گوشی سازها از باتری های بزرگ‌تری در محصولاتشان استفاده کنند تا عمر باتری گوشی خریداری شده توسط مشتریان بیشتر از حال حاضر باشد؟

عمر باتری گوشی های پرچمدار در سال 2018، هنوز هم ناامیدکننده است. آیا وقت آن نرسیده تا گوشی سازها از باتری های بزرگتری در گوشی های خود استفاده کنند؟ آیا همچنان باید یک پاوربانک در کیف خود داشته باشیم تا پس از سر کار، بتوانیم با خیال آسوده با دوستان خود به بیرون برویم؟

سامسونگ تا چند روز دیگر از پرچمدار جدید خود، گوشی گلکسی نوت 9 پرده برداری خواهد کرد که پیشتر عنوان شده بود یک باتری بزرگ را در بر خواهد گرفت که یکی از بزرگ‌ترین اهداف تبلیغاتی این گوشی نیز لقب گرفته است. اما این باتری چقدر بزرگ خواهد بود؟ انتظارات برای یک باتری بزرگ با ظرفیتی در حدود 4000 میلی‌آمپر ساعت وجود دارد که به مراتب بزرگ‌تر از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی در گلکسی نوت 8 است.

عمر باتری گوشی احتمالا یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که کاربران می‌خواهند در  این گوشی هوشمند ارتقا پیدا کند، زیرا یک گام بسیار مثبت برای بهبود تجربه کاربری خواهد بود. با این حال، با وجود این تغییرات مثبت، ما هنوز هم از تولیدکنندگان برای عمر باتری قابل ارائه گوشی هایشان گله‌مندیم.

تمام گوشی های مجهز به باتری بزرگ

اجازه دهید ما قضیه را روشن کنیم. چند سال پیش، یک جفت گوشی 5.5 اینچی با یک باتری بزرگ‌تر از 5000 میلی‌آمپر ساعتی و یک تراشه بی‌نظیر زیر قابشان عرضه شدند. آن‌ها می‌توانستند با هر بار شارژ، به مدت 3 روز شما را از شارژ مجدد گوشی‌تان بی نیاز کنند (به لنوو P2 سلام کنید). این روزها موتو E5 پلاس نشان داده است که یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در گوشی های معاصر نیز می‌تواند حضور پیدا کند. استفاده‌ی این گوشی های ارزان قیمت از دوربین های عکاسی متوسط رو به پایین رویایی نیست که کاربران منتظرش بودند، اما بی‌تردید تجربه عمر باتری طولانی آن‌ها می‌تواند جذاب باشد.

اگر شک و تردید را کنار بگذاریم، اگر به دنبال آزمایش عمر باتری بر روی این دیوایس‌ها هستید، تمامی آن‌ها تایید می‌کنند که ظرفیت بالاتر یک باتری به طور چشمگیری بر روی عمر باتری موثر است. ممکن است شما فکر کنید که چنین باتری بزرگی به بزرگ و ضخیم شدن بیش از حد گوشی بی‌انجامد، اما با فلش بک به گوشی لنوو P2 محصول سال 2016 همراه یک باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی، درمیابیم که آن از ضخامتی هم اندازه با دیگر گوشی های پرچمدار مدرن بازار برخوردار است.

عمر باتری گوشی های پرچمدار

در واقع زمانی که شما آن را با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ مقایسه می‌کنید، اس 9 پلاس حتی کمی از آن ضخیم‌تر است، اما از یک باتری کوچک‌تر 3500 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که حدود 50 درصد کوچکتر از باتری گوشی لنوو P2 است. پس چرا ما شاهد عرضه گوشی های پرچمداری با یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی نیستیم؟ بیایید در زیر نگاهی به لیست بزرگ‌ترین پرچمداران سال و ظرفیت باتری آن‌ها بی‌اندازیم:

  • اپل آیفون ایکس – 2716 میلی‌آمپر ساعت
  • سامسونگ گلکسی اس 9 / اس 9 پلاس – 3000 و 3500 میلی‌آمپر ساعت
  • گوگل پیکسل 2 / پیکسل 2 ایکس ال – 2700 و 3520 میلی‌آمپر ساعت
  • ال جی جی 7 – 3000 میلی‌آمپر ساعت
  • وان پلاس 6 – 3300 میلی‌آمپر ساعت

و حالا در جدول زیر به مقایسه عمر باتری گوشی های پرچمدار مدرن با لنوو P2 می‌پردازیم:

عمر باتری گوشی های پرچمدار

مقایسه عمر باتری گوشی های پرچمدار با لنوو P2

سخن نهایی

واضح است که از نظر فنی می‌بایست باتری بزرگ‌تری در تمامی این گوشی ها باشد بدون آن که تاثیری بر روی اندازه کلی دیوایس داشته باشد. با دیوایس‌هایی نظیر هواوی پی 20 پرو و گلکسی نوت 8، گوشی سازها نشان داده‌اند که آن‌ها سرانجام مایل به بازنگری در اولویت‌هایشان هستند. ما امیدواریم که به زودی شاهد استفاده از باتری های بزرگ‌تر و در نتیجه طولانی‌تر شدن عمر باتری گوشی های پرچمدار باشیم.

شرم آور است بگوییم که گوشی چند صد دلاری (یا بعضا بیش از هزار دلاری) شما حتی تا انتهای روز نیز نمی‌تواند شما را از نزدیک شدن به پریز برق بی‌نیاز کند. این هم شرم آور است که سازندگان ما را مجبور می‌کنند تا در سال 2018، با یک پاوربانک در کیف به اینطرف و آنطرف برویم. آیا اینطور فکر نمی‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. گوشی GLX با یه شارژ سه روز کامل شارژ نگه میداره بر عکس گوشی های غربی

  2. گوشی بزرگتر باتری کوچیکتر کارکرد و طول عمر کمتر

  3. خب این یه امر ثابت شدس که هرچی مدل بره بالا قدرت باترز کمتر میشه