بررسی اولیه هواوی آنر پلی

بررسی اولیه هواوی آنر پلی ؛ یک گوشی گیمینگ برای عاشقان بازی

با بررسی اولیه هواوی آنر پلی (Huawei Honor Play) به پیشواز نخستین گوشی گیمینگ هواوی آنر خواهیم رفت. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت این گوشی چینی آشنا شوید.

آنر حالا به پنجمین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در هندوستان که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی موبایل است، تبدیل شده است و به تازگی از گوشی جدید خود در این کشور پرده برداری کرده‌ است. هواوی آنر پلی سومین گوشی آنر است که طی سه ماه گذشته در این کشور معرفی می‌شود و پر واضح است که سازنده قصد دارد پس از شیائومی می ای 2 که در اواخر این هفته در هندوستان به عرضه می‌رسد، گوشی خودش را در دسترس علاقه‌مندان به بازی در این کشور قرار دهد. همین بهانه‌ی خوبی است تا پیش از عرضه جهانی آن، به بررسی اولیه هواوی آنر پلی بپردازیم.

بررسی اولیه هواوی آنر پلی

شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی گوشی آنر پلی را قدرت گیری آن از تراشه کایرین 970 دانست که از آن مقرون به صرفه‌ترین گوشی مجهز به تراشه پرچمدار شرکت HiSilicon تا بدین لحظه را ساخته است. این گوشی همچنین به فناوری GPU Turbo نیز تجهیز شده است که اجازه می‌دهد در هنگام گیمینگ، گوشی علاوه بر ارائه عملکردی بالاتر، مصرف کمتری را نیز تجربه کند. آنر یک دستیار هوش مصنوعی مخصوص گیمینگ را نیز در اختیار کاربران خواهد داد که می‌تواند در هنگام استفاده از اسلحه‌های مختلف در بازی‌هایی نظیر PUBG به کمک کاربر آید.

بررسی اولیه هواوی آنر پلی

طراحی این گوشی همراه یک قسمت بریده شده‌ی نسبتا بزرگ در بالای نمایشگر (موسوم به ناچ) برای جایگیری دوربین سلافی و سنسورهای مختلف، بسیار مشابه گوشی آنر 10 است. یک نمایشگر 6.3 اینچی با وضوح +Full HD معادل 2340×1080 پیکسل که کمی بزرگ‌تر از نمایشگر آنر 10 است را می‌توان بر روی قاب جلویی این گوشی یافت، با این حال این نمایشگر بزرگ‌تر هیچ تاثیری بر روی استفاده‌ی یک دستی گوشی نخواهد گذاشت. یکی از کلیدی‌ترین تفاوت‌های آن سنسور اثر انگشتش است که حالا به قاب پشتی گوشی منتقل شده تا زیر چانه‌ی قاب جلویی تنها یک لوگوی برند آنر نقش ببند.

  • نمایشگر 6.3 اینچی فول اچ دی پلاس 2340 در 1080
  • تراشه کایرین 970
  • رم 4/6 گیگ
  • حافظه 64 گیگ
  • نرم افزار اندروید 8.1 اوریو (EMUI 8.2)
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی f/1.8 به علاوه 2 مگاپیکسلی f/2.4
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی f/2.0
  • امنیتی اسکنر اثر انگشت پشتی
  • باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی
  • ارتباطات وای فای 802.11ac، بلوتوث 5، dual VoLTE
  • رنگبندی مشکی، آبی
  • ابعاد 157.9 در 74.3 در 7.5 میلی‌متر
  • وزن 176 گرم
  • قیمت 290 / 350 دلار

قاب پشتی این گوشی چینی چندان هیجان انگیز نیست، با این حال شما با یک گوشی تمام فلزی طرف هستید. این گوشی در رنگ‌های آبی (Navy Blue) و مشکی (Midnight Black) به عرضه می‌رسد‌ و در حالی که به هیچ عنوان ما را یاد آنر 10 نمی‌اندازد، از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. در زیر قاب یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارد و کنار آن می‌توان درگاه USB-C را نیز یافت. آنر پلی به صورت پیشفرض با یک رم 6 گیگابایتی LPDDR4X و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مبتنی بر استاندارد UFS2.1 به فروش می‌رسد. این گوشی همچنین از dual VoLTE و اسلات هیبریدی سیم کارت نیز بهره می‌برد که شما می‌توانید بین استفاده از سیم کارت دوم و یک کارت میکرو اس دی، یکی را برگزینید.

بررسی اولیه هواوی آنر پلی

کایرین 970 معروف‌ترین بخش این گوشی است. آنر پلی جزو شش گوشی هوشمند جهان است که به این تراشه شرکت های سیلیکون مجهز شده است. ما می‌توانیم یک واحد پردازش عصبی جداگانه را در کایرین 970 ببینیم که باعث شده است آنر پلی از این حیث مشابه آنر 10 و پی 20 باشد. بسیاری از قدرت‌های پردازشی واحد پردازش عصبی مرتبط با دوربین هوش مصنوعی می‌شوند که می‌تواند به افزایش کلی کیفیت عکس، به خصوص در شرایط نوری کم کمک شایانی کند. آنر پلی به دوربین دوگانه ای متشکل از سنسورهای 12 + 2 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی خود مجهز شده است و در سناریو‌های دنیای واقعی، عملکردی شبیه به شیائومی Mi A2 از خود به جای گذاشته است. البته ما قصد نداریم در بررسی اولیه هواوی آنر پلی به جزئیات خیلی دقیق آن بپردازیم و قطعا طی هفته‌های آینده با بررسی دقیق‌تر، می‌توانیم نکات قابل ذکر زیادی در ارتباط با دوربین آنر پلی را در اختیار شما قرار دهیم. اما در حال حاضر می‌توان این نکته را تایید کرد که دستیار مجازی هوش مصنوعی می‌تواند به آنر پلی امکانات پیشرفته‌تری نسبت به رقبای هم سطح خودش را ارائه کند.

در زیر، تصویر چپ توسط شیائومی Mi A2 و تصویر سمت راست توسط گوشی Honor Play تهیه شده است. در این مقایسه کوچک می‌توانید ببینید که هوش مصنوعی هواوی چقدر خوب عمل کرده است.

آنر همچنین قابلیت جذاب HiTouch را در این گوشی گنجانده است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از دوربین، اشیاء موجود در جهان واقعی را اسکن کنید تا به راحتی بتوانید به دنبال آن‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی بگردید. در راس بخش نرم افزاری آنر پلی رابط کاربری EMUI 8.2‌ مبتنی بر اندروید 8.1 اوریو قرار دارد. علاوه بر قابلیت‌های اضافی همچون GPU Turbo، این رابط کاربری بسیار مشابه با آنچیزی است که در تمامی گوشی های برندهای آنر و هواوی در طول سال گذشته مشاهده کرده‌ایم.

نسخه‌ی مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی آنر پلی با قیمت 290 دلار و نسخه‌ی قدرتمندتر مجهز به رم 6 و حافظه 64 گیگابایتی آن نیز با قیمت 350 دلار به فروش خواهد رسید. واضح است که آنر این گوشی را با الهام گرفتن از گوشی های آنر ویو 10 و آنر 10 طراحی کرده است تا بتوانید علاوه بر ارائه قابلیت‌های گیمینگ خوب، قیمت را به نوعی مهار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. با اینکه هواویه،اما خیلی خوبه بنچمارکش میشه 200 هزار تقریبا اندازه S8 اما خیلی ارزونتر

  2. با این بازی ها هم میخان مغزتونو پوک کنن

  3. اصلا قیافه جالبی نداره

  4. هوآوی خودش چیه که دیگ گوشی گیمینگش خوب باشه

  5. الان یه گوشی عادی برا راه انداختن کارا روزمره کفایت میکنه