درایو اس اس دی 4 ترابایتی سامسونگ

سامسونگ یک درایو اس اس دی 4 ترابایتی برای عموم مردم می‌سازد

سامسونگ یک درایو اس اس دی 4 ترابایتی را با هدف کاربران عمومی تولید خواهد کرد. این حافظه SSD از قیمتی به مراتب کمتر از حافظه های حال حاضر بازار برخوردار خواهد بود.

زمانی که سامسونگ از نخستین تراشه فلش 1 ترابیتی خود پرده برداری کرد، متعهد شد که در آینده‌ای نزدیک از حافظه های اس اس دی با ظرفیتی عظیم رونمایی خواهد کرد. مطابق انتظار، حالا آن‌ها تولید حافظه اس اس دی 4 ترابایتی خود را آغاز کرده‌اند و بهتر از همه اینکه،‌ درایوهای مذکور اینبار مختص شرکت های ابری یا کمپانی های تجاری نیست. به نقل از Jaesoo Han، یکی از مدیران بخش حافظه شرکت سامسونگ،‌ اس اس دی 4 بیتی ساتا جدید سامسونگ می‌تواند حرکتی عظیم در جهت ارائه درایوهای SSD ترابایتی برای مشتریان باشد.

حافظه های SSD برای نخستین بار در صنعت است که از فناوری حافظه 4 بیتی V-NAND استفاده می‌کنند. QLC می‌تواند حافظه‌ی بیشتری را در فضایی مشابه با نسل پیشین سلول‌های 3 بیتی جای دهد، در حالی که همان سرعت را به ارمغان خواهد آورد. در نتیجه اس اس دی های 4 بیتی 2.5 اینچی ساتا می‌توانند سرعت خواهند و نوشتن 540 و 520 مگابایت بر ثانیه را به نام خود ثبت کنند که سرعت کافی برای ضبط و پخش فایل‌های ویدیویی RAW 4K خواهد بود. در حالی که سرعت به دست آمده مشابه است، سلول‌های 4 بیتی QLC نمی‌تواند عمر طولانی با چرخه‌های خواندن و نوشتن متعدد (همانند نسل پیشین) داشته باشد،‌ پس در نتیجه کمتر برای اپلیکیشن های سرور قدرتمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت درایو اس اس دی 4 ترابایتی سامسونگ

همراه با این درایو اس اس دی 4 ترابایتی ، نسخه‌های 1 و 2 ترابایتی آن نیز اواخر امسال معرفی خواهند شد و سامسونگ قصد دارد از درایوهای M.2 NVMe تجاری خود نیز در سال جاری استفاده کند. سامسونگ در حال حاضر قیمت این درایو عمومی را اعلام نکرده است. در حالی که یک هارد درایو 4 ترابایتی با قیمتی کمتر از 100 دلار به عرضه می‌رسد، یک درایو اس اس دی از قیمتی تقریبا 10 برابر آن برخوردار است. اگر سامسونگ این SSD را با هدف کاربران عمومی تولید کرده باشد، به نظر می‌رسد شاهد عرضه درایوهای ارزان قیمت‌تری در بازار خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فک کنم اولین شرکتیه که داره همچین کاری میکنه (ترابایتی)

  2. بازم سامسونگ برنامه ریزی میکنه و بقیه عملیش میکنن