نوکیا 6.1 پلاس و نوکیا 5.1 پلاس

گوشی های اندرویدی نوکیا 6.1 پلاس و نوکیا 5.1 پلاس معرفی شدند

گوشی های نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus) و نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus) رسما معرفی کنند. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت گوشی اندرویدی نوکیا ۶.۱ پلاس و نوکیا ۵.۱ پلاس آشنا شوید.

کمپانی HMD Global در آخرین روزهای اردیبهشت ماه بود که از گوشی نوکیا ایکس 6 خود پرده برداری کرد و به دنبال آن، 27 تیر ماه این شرکت از یک گوشی اندرویدی دیگر به نام نوکیا ایکس 5 نیز پرده برداشت. هر دو دیوایس دنبال کننده‌ی طراحی ناچ استایل نمایشگر بودند و نخستین گوشی های هوشمند نوکیا لقب گرفتند که بریدگی در بالای نمایشگر آن‌ها یافت می‌شود. امروز این شرکت فنلاندی میزبان یک رویداد خبری در دهلی نو هند بود و در آن از نسخه‌های بین المللی این گوشی با نام‌هایی متفاوت پرده برداشت. بدین ترتیب این دو گوشی با نام‌های نوکیا 6.1 پلاس و نوکیا 5.1 پلاس روانه‌ی بازارهای جهانی خواهند شد.

نوکیا 6.1 پلاس

نوکیا 6.1 پلاس و نوکیا 5.1 پلاس

این نخستین باری نیست که با این گوشی ملاقات می‌کنیم؛ پیشتر با نام نوکیا ایکس 6 این گوشی روانه‌ی بازار چین شده بود. این محصول به تراشه اسنپدراگون 636 و یک رم 4 گیگابایتی تجهیز شده است. یک پردازنده 8 هسته‌ای‌ با هسته‌های Kryo 260 و سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی همراه با پردازشگر گرافیکی آدرنو 509 در زیر قاب این گوشی جای خوش کرده است. حافظه داخلی این دیوایس نیز 64 گیگابایت است و می‌توانید به لطف یک کارت میکرو اس دی آن را تا 512 گیگابایت ارتقا ببخشید.

نوکیا 6.1 پلاس به یک نمایشگر 5.8 اینچی LCD با وضوح +Full HD مجهز است. با توجه به بریده شدن تکه‌ای از بالای نمایشگر، نسبت ابعاد آن 19:9 شده است. بر روی این نمایشگر نیز یک لایه محافظتی گوریلا گلس 3 جای گرفته است. اما با برگرداندن گوشی، دوربین دوگانه‌ای را بر روی قاب پشتی می‌توان یافت. این پیکربندی متشکل از سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی است، اما برخلاف دیگر گوشی های میان رده، آن یک سنسور سیاه و سفید است.

این گوشی یکی از گوشی های پروژه اندروید وان گوگل است و گفته می‌شود سازنده دو سال دریافت آپدیت های سیستم عامل و سه سال دریافت آپدیت های امنیتی توسط نوکیا 6.1 پلاس را تایید می‌کند. این محصول به اندروید 8 اوریو مجهز بوده و به زودی اندروید 9 پای را نیز دریافت می‌کند گوشی اندرویدی جدید نوکیا در دو رنک مشکی و سفید و با قیمتی در حدود 230 دلار به عرضه درخواهد‌ آمد.

نوکیا 5.1 پلاس

نوکیا 6.1 پلاس و نوکیا 5.1 پلاس

اما نوکیا 5.1 پلاس همین چند ماه پیش با نام نوکیا ایکس 5 معرفی شد، ولی تا به امروز از چین خارج نشده بود. این گوشی به تراشه هلیو پی 60 مدیاتک با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 مجهز شده است. ظرفیت رم این گوشی 3 گیگابایت و ظرفیت رم آن نیز 3 گیگابایت است؛ هرچند شما می‌توانید به لطف یک کارت حافظه میکرو اس دی آن را تا 512 گیگابایت ارتقا ببخشید.

یک نمایشگر 5.86 اینچی با وضوح +HD بر روی قاب این گوشی جای خوش کرده که یک تکه از قسمت بالای آن بریده شده است. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز بهره‌می‌برد که یک سنسور 5 مگاپیکسلی با توانایی تار کردن پس زمینه نیز آن را همراهی می‌کند. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز بر روی قاب جلوی نوکیا 5.1 پلاس جای خوش کرده است. این دوربین از عمق دید 80 درجه‌ای بهره می‌برد تا مطمئن شوید تمام دوستان شما در قاب تصویر سلفی شما جای می‌گیرند.

نوکیا 5.1 پلاس نیز جزوی از پروژه اندروید وان است و همان پشتیبانی‌های دریافت آپدیت را در بر می‌گیرد. همچنین کاربران می‌توانند به صورت نامحدودی تصاویرشان را با وضوح بالا در فضای ابری ذخیره کنند. گوشی ارزان قیمت نوکیا قرار است با قیمت مشکی، آبی و سفید روانه‌ی بازار شود؛ هرچند هنوز قیمت و زمان عرضه دقیق آن مشخص نشده است.