نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 5

انتشار تصاویر نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 5 (Nokia X5)

گوشی نوکیا ایکس 5 (Nokia X5) به عنوان میان‌رده جدید اچ ام دی گلوبال به تازگی معرفی شده است. در این مطلب با نگاه به تصاویر نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 5 بیشتر با سبک طراحی این گوشی آشنا شده و اطلاعاتی درباره آن به دست خواهیم آورد.

سال گذشته، طراحی بدون حاشیه و استفاده از دوربین دوگانه روی بورس بود. اکنون که طبق بررسی، بالای 50 درصد گوشی های هوشمند عرضه شده در سال 2018 دارای دوربین دوگانه بوده و طراحی بدون حاشیه کاملا باب شده است، وقت آن رسیده تا در این دو تغییراتی ایجاد کرده و آن‌ها را بهبود ببخشیم. به همین دلیل در سال جاری شرکت‌های گوشی‌ساز به طراحی ناچ استایل به عنوان روشی برای افزایش نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه روی آورده‌اند. شرکت اچ ام دی گلوبال نیز به عنوان یک تازه وارد از این قاعده مستثنی نیست.

این شرکت اولین گوشی ناچ استایل خود یعنی نوکیا ایکس 6 را دو ماه پیش معرفی کرد و اکنون نوبت به معرفی دومین گوشی دارای این سبک طراحی رسیده است. در این مطلب به وسیله نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 5 ویژگی‌های ظاهری این گوشی را بررسی کرده و ارزش خرید آن را ارزیابی می‌کنیم.

نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 5

دومین گوشی ناچ استایل نوکیا

همانند مدل قبلی، نوکیا ایکس 5 نیز در ابتدا در بازارهای کشورهای چین عرضه شده است، اما انتظار داریم مجددا همانند نوکیا ایکس 6، نسخه جهانی آن نیز به زودی ارائه شود. این گوشی در بازارهای دیگر نقاط دنیا با نام نوکیا 5.1 شناخته خواهد شد.

بعد از رونمایی گوشی، عکس‌های نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 5 منتشر شد. در این تصاویر شاهد نسخه آبی رنگ گوشی هستیم که زیبایی خاص دارد. نوکیا ایکس 5 و ایکس 6 دارای اندازه نمایشگر (5.8 اینچ) و ظرفیت باتری (3060 میلی‌آمپر ساعت) یکسانی هستند، اما در مدل تازه معرفی شده، بریدگی عریض‌تری در بالای نمایشگر دیده می‌شود. البته این به معنی وجود سنسورهای بیشتر در این قسمت نیست.

تصاویر نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 5

در هر دو طرف گوشی از پنل شیشه‌ای استفاده شده است که در کمتر گوشی میان‌رده‌ای دیده می‌شود. همانند سایر گوشی های عرضه شده از ابتدای سال 2016 توسط اچ ام دی گلوبال، دوربین نوکیا ایکس 5 نیز دارای برآمدگی قابل توجهی است. به دیگر مشخصات فنی گوشی باید به تراشه مدیاتک هلیو پی 60، 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم، 32 یا 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و دوربین دوگانه دارای سنسورهای 13 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی اشاره کنیم. این گوشی از اندروید 8 اوریو قدرت می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. باسلام وتشکر از مطالب پرمحتوای و تخصصی نویسنده
    واقعا گوشیهای نوکیا سری جدید تحت برند اچ ام دی معرکه اند
    خوشحالم از بازگشت رویایی نوکیا
    کاش مسولان نوکیا آن اشتباه تاریخی و ویرانگر را انجام نمی‌دادند ولی بازم خدا را شکر نوکیا برگشت وقدرتمند هم برگشت
    اشتباه نوکیا،راه رافقط برای جولان سامسونگ و….در یک بازار بی رقیب باز کرد
    در خرید گوشیهای جدید نوکیا هم از لحاظ جنس بدنه،هم کیفیت،هم دوربین(زایس) اصلا شک نکنید

  2. اتفاقا خر کار تر از htc پیدا نمیشه

  3. نوکیا فقط پول اسمشو میخوره

  4. حس خوبی به ادم نمیده

  5. انصافا گوشیای خرکاری ان خیلی مقاوم و خوبن