کارت گرافیک RTX 2080 Ti

کارت گرافیک RTX 2080 Ti به عنوان قوی‌ترین کارت سری GeForce معرفی شد

انویدیا کارت گرافیک RTX 2080 Ti را به عنوان قوی‌ترین کارت از سری GeForce معرفی کرد. در ادامه به بررسی قابلیت‌ها و قیمت کارت گرافیک RTX ۲۰۸۰ Ti خواهیم پرداخت.

طی چند روز اخیر، بسیاری از اطلاعات مربوط به نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا توسط منابع مختلف لو رفت. اما حالا در نمایشگاه گیمزکام 2018، مدیران رسما این کارت‌های قدرتمند را بر پایه معماری Turing معرفی کرده‌اند و همان‌طور که انتظارش را داشتیم، بسیار قدرتمندند. کارت گرافیک RTX 2080 Ti مدل قوی‌تر بوده و 4352 هسته CUDA دارد؛ فقط کمی پایین‌تر از Quadro RTX 6000 با 4608 هسته CUDA. در حالی که مثل GTX 1080 Ti، سازندگان باز هم از حافظه 11 گیگابایتی در کنار رابط 352 بیتی بهره برده‌اند، به لطف حافظه جدیدتر GDDR6 در نسل جدید، پهنای باند حافظه به 616 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. در واقع این اعداد نشان می‌دهند که ما با قوی‌ترین کارت گرافیک مخصوص مصرف‌کنندگان انویدیا رو به رو هستیم.

قیمت کارت گرافیک RTX 2080 Ti

هم‌اکنون پیش‌فروش کارت گرافیک RTX 2080 Ti با قیمت بسیار بالای 1199 دلار آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند در تاریخ 20 سپتامبر (29 شهریور) منتظر عرضه آن باشند. افرادی که نمی‌خواهند چنین مبلغ بالایی را بپردازند، می‌توانند نسخه استاندارد را با قیمت 999 دلار خریداری کنند. در صورت تمایل نیز می‌توان نسخه “Founders Editions” گزینه‌های دیگر همچون RTX 2080 با قیمت 799 دلار یا RTX 2070 با قیمت 599 دلار را در نظر گرفت. نسخه استاندارد این کارت‌های گرافیک به ترتیب با قیمت‌های 699 و 499 دلار به فروش می‌رسند، اما کمی باید برای خرید آنها صبر کنید.

کارت گرافیک RTX 2080 Ti

اما کاربران با کارت گرافیک RTX 2080 Ti قادر به انجام چه کاری هستند؟ سال 2016 و هنگام معرفی GTX 1080 Ti، هدف انویدیا ساخت بهترین کارت گرافیک برای اجرای بازی‌‌ها در وضوح 4K بود. با معرفی نسل جدید، این موضوع هم‌چنان یکی از اهداف اصلی سازندگان محسوب می‌شود؛ خصوصا زمانی که بخواهید عناوین مختلف را با نرخ بالاتر از 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید. طی یک دمو با عنوان “Infiltrator” در نمایشگاه گیمزکام، یک کارت گرافیک مبتنی بر Turing می‌توانست این دمو را با تنظیمات گرافیکی بالا، وضوح 4K و نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه اجرا کند. “Huang” اعلام کرد که در واقع این دمو با نرخ 78 فریم بر ثانیه در حال اجرا بوده و برای نمایش، محدود شده است. روی همان دمو، GTX 1080 Ti محتوا را در محدوده 30FPS به اجرا درآورد.

کارت گرافیک RTX 2080 Ti

جدای از تمام قابلیت‌هایی که ریزمعماری Turing ارائه می‌کند، همچون تکنیک رهگیری پرتو و “AI acceleration”، توانایی‌های کارت گرافیک RTX 2080 Ti به همین‌جا ختم نمی‌شود. در خلال کنفرانس انویدیا، مدیران قابلیتی را نشان دادند که تکنیک رهگیری پرتو و روش مرسوم رندرینگ را با یکدیگر ترکیب می‌کرد. در حقیفت، شما می‌توانید در انتظار نمایش دقیق‌تر سایه‌ها و انعکاس‌ها با جزئیات بالاتر باشید. به عنوان نمونه، در بازی “Battlefield V”، فناوری رهگیری پرتو در کارت‌های سری RTX، انعکاس انفجار تانک‌ها روی تقریبا تمام اشیای موجود در صحنه را امکان‌پذیر می‌کند. به عنوان یک ویژگی مثبت دیگر، محصولات مبتنی بر Turing از نخستین کارت‌های گرافیک با امکان پردازش ویدیوهای 8K خواهند بود.

همانند GTX 1080، کارت گرافیک RTX 2080 Ti ابتدا در قالب نسخه مخصوص “Founders Edition” ارائه خواهد شد که در آن، کارت گرافیک در مقایسه با اصلی کمی اورکلاک شده است. کلاک هسته این کارت در حالت پایه برابر 1.35 گیگاهرتز است که این میزان در حالت بوست به 1.63 گیگاهرتز می‌رسد. این در حالی‌ست که کلاک هسته نسخه استاندارد، در حالت بوست برابر 1.54 گیگاهرتز خواهد بود. تمام کارت‌های مبتنی بر معماری Turing، یک هسته RT و Tensor دارند که وظیفه آنها، به ترتیب انجام در لحظه رهگیری پرتو و کمک به پردازش شبکه عصبی است. کارت گرافیک RTX 2080 Ti با توانایی پردازش 10 گیگاری بر ثانیه، عملیات‌های 78T RTX را به خوبی می‌تواند پردازش کند، در حالی که سایر اعضای این خانواده قدرتی بسیار پایین‌تر در این کار دارند. شما همچنین به دو کانکتور 8-پین برای تامین انرژی نیاز دارید. انویدیا استفاده از یک منبع تغذیه 650 واتی را پیشنهاد می‌کند.

کارت گرافیک RTX 2080 Ti

اگرچه ما از قدرت بالاتر کارت گرافیک RTX 2080 Ti در مقایسه با محصولات نسل قبلی اطمینان داریم، سوال اصلی، میزان این تفاوت است. مطابق با چیزی که ما روی صحنه دیدیم، بازی‌ها برای استفاده کامل از توانایی‌های محصولات سری RTX نیاز به بهینه‌سازی دارند. تا به اینجا، این موضوع بازی‌هایی مثل Shadow of the Tomb Raider ،PlayerUnknown’s Battlegrounds و Final Fantaxy XV را شامل می‌شود. چنین چیزی واقعا می‌تواند دلیل خریداران برای نسل جدید باشد و در چنین محدوده قیمت، احتمالا شما در انتظار چیزی بالاتر از چند نرخ فریم خواهید بود.

در ادامه می‌توانید ویدیوی رسمی معرفی این محصول جدید را تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*