پیش فروش 40 هزار خودرو

پیش فروش 40 هزار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا؛ طمع خودروسازان یا کنترل بازار؟

جشنواره فروش محصولات ایران خودرو و سایپا به زودی آغاز می‌شود. اما آیا پیش فروش 40 هزار خودرو توسط خودروسازان می‌تواند باعث کنترل بازار و کاهش قیمت خودرو شود یا باز هم شاهد بدقولی و طمع خودروسازان برای سود بیشتر خواهیم بود؟

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران اخیرا اعلام کرده که جشنواره فروش محصولات سایپا و ایران خودرو به زودی با قیمت قبلی و با هدف کنترل بازار آغاز می‌شود و در این جشنواره قرار است 40 هزار دستگاه خودرو به مشتریان عرضه شود. پیش فروش 40 هزار خودرو توسط سایپا و ایران خودرو یکی از تمهیداتی است که وزارت صنعت برای کاهش التهاب بازار اندیشیده و عرضه این خودروها در شرایط فعلی بازار می‌تواند قیمت خودرو را متعادل‌تر کند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران اضافه کرد در این جشنواره که به مناسبت عید غدیر خم برگزار خواهد شد، 20 هزار دستگاه خودرو از محصولات سایپا با قیمت قبلی پیش فروش می‌شود و 20 هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو که به دلیل مشکل تامین قطعات در کارخانه مانده بودند نیز به خریداران تحویل داده خواهد شد.

پیش فروش 40 هزار خودرو با قیمت قبلی

روابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا نیز اعلام کرد در هفته آینده، طرح فروش خودروهای تولیدی گروه سایپا با هدف قطع دست دلالان، تنظیم بازار و تامین خودروهای مورد نیاز مشتریان آغاز می‌شود. به گفته مسئولان سایپا، در این طرح فروش، قیمت خودروهای داخلی تغییری نکرده و در ثبت نام جدید، خودروها با همان قیمت‌های قبلی به مشتریان عرضه می‌شوند. در این مدت به طور مرتب از نمایندگی‌ها بازرسی خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه خودرو با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، دفتر نمایندگی متخلف بسته می‌شود.

پیش فروش 40 هزار خودرو

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با پیش فروش 40 هزار خودرو توسط سایپا و ایران خودرو گفت این خودروها با قیمت‌های فعلی و بدون امکان خرید و فروش و صلح تا یک سال در نظر گرفته شده‌اند و به همین دلیل می‌توانیم به حذف دلالی و کاهش قیمت‌ها امید داشته باشیم. همچنین در راستای پیش فروش 40 هزار خودرو توسط خودروسازان، قرار شده قطعات یدکی ترخیص نشده از گمرک به سرعت به دست خودروسازان برسد تا بتوانند خودروهای مورد نظر را تولید کرده و به مشتریان تحویل دهند.

در ماه‌های اخیر قیمت خودرو به طور عجیب و باورنکردنی افزایش پیدا کرد و همه قبول دارند که این قیمت‌های فعلی اصلا منطقی نیستند. مسئولان مدعی شده‌اند که با پیش فروش 40 هزار خودرو از محصولات سایپا و ایران خودرو می‌خواهند بازار خودرو را کنترل کرده و قیمت ماشین های داخلی را به تعادل برسانند، اما آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا این جشنواره هم یک برنامه‌ی دیگر از سوی خودروسازان برای کسب سود بیشتر یا فریب اذهان عمومی است؟

حواشی طرح‌های فروش قبلی

در دو سه ماه اخیر بارها شاهد آن بودیم که طرح‌های پیش فروش خودرو توسط خودروسازان ما با حواشی زیادی همراه بودند. برای مثال در روز دوشنبه 29 مرداد 1397، طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد که در آن 15 محصول این شرکت با موعد تحویل زمستان 97 به فروش می‌رسید و برخی از محصولات نیز با موعد تحویل شهریور تا آبان 1398 به مشتریان عرضه می‌شد. با این حال مشتریان و خریداران معمولی موفق به ثبت نام در این طرح نشدند و سایت فروش ایران خودرو در همان دقایق اولیه از دسترس خارج شد.

این تنها باری نبود که چنین اتفاقی رخ می‌داد و پیش از آن نیز مشتریان در طرح‌های فروش ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت‌ها موفق به ثبت نام نشده بودند. مسئولان این شرکت‌ها هر بار تعداد زیاد مشتریان، عدم توانایی سایت فروش برای پاسخگویی به حجم زیاد مراجعه کنندگان و تکمیل شدن ظرفیت ثبت نام را به عنوان بهانه‌ای برای از دسترس خارج شدن سایت فروش مطرح کردند. این اتفاقات با اعتراض شدید مردم همراه شد و حتی صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد؛ تا جایی که تعدادی از نمایندگان به خودروسازان تذکر دادند و خواستار رسیدگی به نحوه فروش اینترنتی خودرو شدند.

پیش فروش 40 هزار خودرو

به نظر می‌رسد خیلی وقت است که مردم اعتماد خود نسبت به خودروسازان را از دست داده‌اند و در مورد این طرح‌های فروش نیز معتقدند اصلا فروشی در کار نیست و شرکت‌های خودروسازی، محصولات خود را احتکار کرده‌اند و نمی‌فروشند. برخی نیز بر این باورند که خودروسازان داخلی ما محصولات خود را به مشتریان عادی نمی‌فروشند و می‌خواهند با همکاری دلالان و عرضه خودروها در بازار آزاد، سود بیشتری به جیب بزنند. حالا باید ببینیم این بار چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا باز هم قرار است در همان دقایق ابتدایی، ثبت نام خودروها متوقف شود و بعد هم مسئولان بهانه‌ی مشکل فنی و تکمیل ظرفیت را بیاورند یا واقعا خریداران عادی می‌توانند خودروی مورد نظرشان را ثبت نام کنند؟

افزایش انتقادها از خودروسازان به دلیل عدم عرضه خودرو به بازار

شاید پیش فروش 40 هزار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا، شیوه جدید خودروسازان برای خارج شدن از فشار انتقادات باشد. بسیاری از مردم و کارشناسان و فعالان حوزه خودرو اعتقاد دارند شرکت‌های خودروسازی کشورمان با عدم تزریق محصولاتشان به بازار باعث به وجود آمدن وضعیت فعلی شده‌اند. عبدالرضا یاری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه در این باره می‌گوید خودروسازان بازار را تشنه نگه می‌دارند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند. وی اظهار کرد تفاوت قیمت در بازار آزاد و کارخانه برای برخی خودروها به چند ده میلیون تومان می‌رسد و تنها دلیل این شرایط، عدم عرضه و فروش خودرو در بازار توسط خودروسازان است که این مساله بازار را ملتهب کرد.

پیش فروش 40 هزار خودرو

به گفته عبدالرضا یاری، خودروسازان با تبلیغات زیاد، زمانی را برای فروش خودرو از طریق سایت اعلام می‌کنند، اما در آن زمان اصلا سایت فروش باز نمی‌شود و مردم نمی‌توانند برای ثبت نام خودرو دسترسی داشته باشند. این عدم دسترسی به سایت باعث نگرانی مردم می‌شود و فکر می‌کنند قرار است اتفاق خاصی رخ دهد که خودروها در دسترس کسی قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل به بازار آزاد هجوم می‌برند. نتیجه‌ی این افزایش تقاضای کاذب در بازار، افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو بوده، آن هم برای محصولاتی که کیفیتشان هیچ تغییری نکرده است.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی هم در خصوص رویکرد خودروسازان اظهار کرد:

بحث خودروسازان یک موضوع خاص است و متاسفانه پشت خودروسازان اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. باندهایی پشت خودروسازان است که بخشی از این مساله در دوران قبل مطرح شد و الان هم مجلس به طور جدی این مساله را پیگیری می‌کند و نتیجه را طی گزارشی ارائه خواهد داد.

تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده

خجسته در ادامه افزود مردم در سال گذشته با دلار 3 یا 4 هزار تومانی خودرو ثبت نام کردند و شرکت‌ها امسال برای تحویل دادن خودرو یا مابه‌التفاوت آن را می‌خواهند یا پولی که سال قبل دریافت کرده‌اند را پس می‌دهند. خودروسازان به مردم زور می‌گویند و کسی هم نظارت نمی‌کند. بسیاری از خودروهایی که کسی آنها را نمی‌خرید به محض افزایش نرخ ارز و بروز مشکلات اقتصادی به انبار رفت و به صورت آزاد فروخته شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو نیز معتقد است کمبود قطعه که از سوی خودروسازان برای عدم عرضه خودرو به بازار و افزایش قیمت‌ها اعلام شده، بهانه‌ای بیش نیست و آنها خواب رشد یکباره قیمت‌ها در سال 91 و 92 را در سر می‌پرورانند. سعید موتمنی می‌گوید خودرویی که امروز از کارخانه بیرون می‌آید مربوط به تولید 7 یا 8 ماه پیش است و با ارز 3800 تومانی تولید شده است. چرا اکنون که کمتر از یک ماه از تحریم صنعت خودروسازی ایران می‌گذرد، می‌گویند قطعه نداریم، در حالی که تا دیروز خودروسازان ادعا می‌کردند خودکفا هستند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت، بحث تاخیر در تحویل خودروها است. همان‌طور که گفته شد، خودروسازان به بهانه نبود قطعات، خودروهایی که از قبل فروخته شده‌اند را به خریداران تحویل نمی‌دهند و در حال حاضر افراد بسیار زیادی هستند که در بلاتکلیفی به سر می‌برند. روز گذشته نیز خبر بسیار عجیبی در رسانه‌ها منتشر شد. ظاهرا دو مشتری با حضور در یکی از نمایندگی‌های خودرو در همدان، نسبت به تاخیر در تحویل خودرو اعتراض داشتند که این اعتراض منجر به مشاجره با مسئول این نمایندگی شد. درگیری‌های لفظی افزایش پیدا کرد و در نهایت مالک نمایندگی با استفاده از سلاح گرم به سمت یکی از این دو نفر شلیک کرد و پای او را مورد اصابت گلوله قرار داد. در ادامه، اسلحه دچار مشکل شد و مالک نمایندگی با استفاده از سلاح سرد به سمت فرد دوم حمله‌ور شد و با ضربات چاقو او را به قتل رساند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همدان اعلام کرد فردی که گلوله به پایش اصابت کرده بود اکنون در بیمارستان بستری است و مالک نمایندگی نیز بازداشت شده است.

پیش فروش 40 هزار خودرو

این یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی بود که در این مورد رخ داده، اما بارها مشتریان به شکل‌های مختلف اعتراض خود را نسبت به تاخیر در تحویل خودروها مطرح کرده‌اند و از بی توجهی یا برخورد نامناسب مسئولان نمایندگی‌ها نیز گلایه می‌کنند.

در هر صورت این روزها بازار خودرو اصلا اوضاع خوبی ندارد، اما امیدواریم طرح پیش فروش 40 هزار خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا به خوبی و بدون مشکل اجرا شود و با رسیدن این خودروها به دست مشتریان و بریده شدن دست دلالان، کمی از التهاب بازار خودرو کاسته شود.

به‌روزرسانی 1 مهر 1397

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

78 دیدگاه

  1. سلام ایا کسی هست از مسیولین کشور که به داد مردم برسه سال97 ماه شهریور دو خودرو ساز ثبت نام کردن .ومن در شرکت سایپا ثبت نام کردم با شعار تنطیم بازار وهر نفر یک خودرو می تواند ثبت نام کند معلوم نیست چندین هزار ثبت نام کردن قول دادن هفته چهارم اردیبهشت 98 خودرو شما تحویل می شود .11 میلیون از شهریور 97 تا 30 اردیبهشت 98 دستشان بودهگفتن تکمیل وجه کن وقتی مبلع رادیدم تعجب کردم من اگه شهریور از بازاد پراید میگرفتم با32 میلیون خرید می کردم همان روز هم سوار می شدم پسی از تکمیل وجه به کار شناسان تماس گرفتم گفتن بعد دو ماه سود پولتان را هم می دهند گفتم سود پول سرشان را بخورد ماشین من را بدهند سود نمی خواهم دهها کارشناس گداشتن که فقط بلدن بگویند ان شا الله تحویل میشود .الان 20 شهریور است 4ماه مبلع 36250000تومان گرفتن وبه مردم دروغ می گویند .این چه مملکتی هست که جلو دروغگویان ودزدان را نمی گیرد از خدا نمی ترسند.تازه کارشناسان وقتی تماس می گیری می گویند زمان انتظار 6 دقیقه 26 دقیقه میگذرد وجواب نمی دهند خدایا تو حق مردم مظلوم را از این زالو صفتان بگیر به امید ورشکست سایپا امبن بعد 55 سال یک پراید ثبت نام کردم یک داستان بزرگ شد خدا خیرتان ندهد

  2. سلام دوستان عزیز
    من الان با بغض دارم این کامنت رو مینویسم…
    من خیلی ادعام میشد چون همیشه اخبار رو از چند منبع مختلف رسد میکردم و بقول معروف دو دو تا میکردم بعد تصمیم میگرفتم…
    حالا جدای این صحبتها که پیش زمینه ی حرفام هست ، خدمتون بگم که :
    وتسه ثبت نام لطفا کسی عجله نکنه و هروقت اوضاع عادی شد و دیگه هیچ مشتری شاکی نبود ، اونوقت اقدام کنید…
    که حداقل مثل من و امثال من نشید…!!!
    همونطور که گفتم من خیلی حساب شد عمل میکردم و واسه ثبتنام هم پیگیر شدم و دیدم که اگه ثبتنام خودرو نقدی و فوری و قرارداد ثبتی باشه دیگه به مشکل برنمی خوریم..
    اما چشمتون روز بد نبینه که :
    منم رفتم ثبتنام کردم و ۴۳میلیون پول نقد که با هزار بدبختی و قرض و وام و پول طلای همسرم و هزار چیز دیگه که آماده کرده بودم رفتم با دستای خودم دادم و ثبتنام کردم و پیش خودم گفتم ۴۵ روز کاری و نقدی فوری هست..
    گفتم نهایت بجای ۴۵ روز بذار بشه ۵۰ روز اصلا بذار بشه ۸۰ یا ۹۰ روز بلاخره دیروزود داره ولی سوخت و سوز نداره…
    اما دریغا دریغا دریغ الان ۶ماه هست کارم شده خودخوری و دپرس شدن و افسردگی که این همه خودمو گیر انداختم توی قرض و بدهی و ماشین هم ازش خبری نیست که آیا میدن یا نمیدن حالا حالاهااااا
    الانم فقط من موندم و یه بغض سنگین..
    نمایندگی هم که میرم فقط میگه ماشرمنده ایم و مشکل از تهرانه…خلاص

    حالا شما دوست عزیز خواه پند گیر خواه ملامت کن…

  3. سلام روش قسطی ثبت نام چه جوریه یکی راهنمایی کنه

  4. سلام
    عزیزان من یک نکته مهم اینه که این دو شرکت ورشکست شدند و به بانکها بده کارند. تا الان فکر نکردید چرا دولت این دو شرکت را تا این حد حمایت میکند؟ چون میخواهد با قیمت گران پول مردم را به عنوان پیش فروش دریافت کند با دو هدف: 1- دادن وامهای ملیاردی این دو شرکت به بانکها، جهت دادن پولهای سرگردان و کاهش تورم. تورم خودرو الان مورد خوبیه چون دقیقا داره نقش دلار و یورو را برای دولت بازی میکند. قابل توجه تمام ثبت نام کنندگان خودرو از این شرکتهای دولتی: یادتان باشد هیچ ماشینی به شما نخواهند داد. بعد از سه سال همان پول خود را بدون سود 16 درصد به شما برمیگردانند. این داستانی است که دولت با مدیران این شرکتها که گمارده خود دولت هم هستند توافق کرده اند. بعد از سه سال کلا پیش فروش را برداشته و به قیمت روز توسط نمایندگیها خودرو به فروش میرود. این همه پیش فروش کردن همان سنگ بزرگ است که نشان نزدن است. این جملات من را یادتان باشد.

  5. اینه مملکت من!ادعاداریم اگه کسی به خاک من چپ نگاه بکنه کورش میکنیم.چنان به قداست این خاک ایمان داریم براذره ذره اش باافتخارجون وخونمون تقدیم میکنیم.اینوهمه بدخواهان فهمیدندکه ایران چه کشورمقدس وارزشیه تکلیفشون مشخصه.اما!اما!متاسفانه بایدبگم امان اززالوهای داخلی امان ازگرگهایی که درپوست بره ظاهرشدند.شب تاصبح نقشه براجیب ملت مظلوم میکشندتابچاپندببرندبه رویاهشون برسند.رویای امثال من هم داشتن یه ماشین تولیدداخل اونهم باپول زحمتکشیه.،،،،که چی به سرقیمتهاآوردن سالهاآرزویه داشتن یه ال نودداشتم درطول چندماه ازدوبرابرقیمت هم بالاتررفته مگه مملکت من مسئول نداره رهبرنداره قوه قضاییه نداره کسى نیست جلواین زالوهابگیره خدایالعنتشون کن نابودشون کن تورابخدنخریدنخرید

  6. خدایا کسی نیست به داد ما برسه؟؟؟!!!!چرا با اعصاب و روح و روان مردم بازی می کنید؟؟چرا ماشینامون رو تحویل نمیدید؟؟ ‌اگه پول داشتم می رفتم ماشین خارجی می خریدم دیگه ماشینای آشغال شما رو نمی خریدم خدایا چرا کشور رو ول کردن …هر کسی هر غلطی خواست دلش میکنه بترسید از خشم مردم…

  7. میخوام دق کنم دقققق فقط قیمتا رو میبینم و از خودم متنفر میشم و مملکتی که دارم توش مردگی میکنم-ای کاش عرضه رفتن از این خراب شده رو داشتم

  8. با عرض سلام ببخشید من رک و بی پرده میگم هر کی واسه ماشین به سایپا و ایرانخودرو ثبت نام کنه اولا واقعا خر تشریف داره دوما به مردم خیانت کرده. من هم خر شدم و بهمن پارسال ثبت نام کردم با دست خودم رفتم چند تا سکه داشتم به قیمت 1400 فروختم بعد دو تا ماشین یکی از سایپا دیگری از ایرانخودرو پیش خرید کردم قرار بود اردیبهشت تحویل بدن و یکیشون هم تیر ماه قرار بود بدن تا الان که ابان ماه هست حتی دعوتنامشون هم نیومده واقعا خریت کردم سکه هایی که ده سال نگه داشته بودم و مربوط به کادوی عروسیم بود رو مفت فروختم در صورتی که اگه همون سکه هارو اگه داشتم الان 4 برابر شده بود ای مردم من حماقت کردم شما نکنید.

  9. باسلام.همسرم وپدرم پارسال دی یابهمن ثبت نام کردن ایرانخودروبرای پژوقراربودتیرماه تحویل بدن.هنوزدعوت نامه هم نیومده.هرچی زنگ میزنیم ومیریم نمایندگی میگن فعلاخبری نیست.دزدی دزدی دزدی.متنفرم ازشون.به حق حضرت زهرادردبشه این پولهاتوجیگربچه هاشون که جلوچشمشون پرپربشن.بخداماباپول خونمون ماشین ثبت نام کردیم.که یه سودی کرده باشیم خونه بخریم الان خونه هم باپولم نمیشه خرید.پدرمن معلوله باپولش ماشین ثبت نام میکردبرای خرج خونه اش.
    الان چندماهه خرج خونه اش به سختی درمیاره

  10. چی شد پس قیمت قبلب

  11. ثبت نام نکنید بخدا تا دوسال دیگه تحویلتون نمیدن وقتی من خرداد ثبت نام کردم هنوز اوضاع کشور اینجور نشده بود..قرار بود مرداد ماشین تحویل بدن..حالا ابان هست..
    ماشین های پیش فروش سال بعد کی میخوان تحویل بدن

  12. ولله من برج یک 405slx ثبت نام کردم تحویل برج پنج الان که برج هشت شده هنوز بهم ندادن هیچ کس هم جوابگو نیست فقط ایران خودرو داره دروغ تحویل من میده دیگه هیچ وقت تو عمرم به این شرکت اعتماد نمیکنم وقتی تماس میگیرم میگه تحریم سرعت تولیدو کم کرده من زمانی که ثبت نام کردم خبری از تحریم نبود زمان تحویل ماشینم هنوز تحریم نشده بودیم الان پول ماشین من شد پول یه موتور سیکلت تو دستشون خدا ازشون نگذره برج سه پنج میلیون تومان ماشین رو گرون کردن الانم حرف از گرون کردن میزنن آخه مگه میشه .حالا دنبال شکایت کردن از ایران خودرو هستم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم مملکتم که بی صاحبه فعلا همش از صبح تا شب تو تلویزیون دروغ میگن که اوضاع خوبه مشکلی نیست لطفا اگه کسی میدونه چیکار باید انجام بدم راهنمایی کنه

  13. فقط بلدن پول مردم رو بگیرن ساینا ثبت نام کردم با موعد تحویل هفته چهارم شهریور الان آبان ماه هست هنوز خبری نیست بعد چه جوری میخوان سال بعد رو تحویل بدن.

  14. با سلام- این پیش فروش 2 خودرو ساز تحمیلی کشور که عروسک کردوناش همون کسایی هستند که راحت نشستند و از مردم ساده لوح ایران برا خودشون سود جور میکنند. ای مردم اگر عقل دارید نباید ثبت نام کنید این آشغالا مونده دستشون به هزار منت با قیمت نجومی تحویل ملت میدن.
    هر مسئولی که نشتسه و نظاره گر و مسئول افزایش قیمت بازار خودروست، کثافت خائنی بیش نیست.

  15. با عرض سلام

    لطفاً ثبت نام نکنین . اینها همش الکیه . من الاغ قبل از گرونیها یعنی برج 3 – سال 1397 اومدم یه 111 ثبت نام کردم که اون موقع قیمت بازارش بود 24500000 تومن قرار بود دعوتنامش مرداد ماه 1397 بیاد ، حالا اگه شما دعوتنامه دیدید منم دیدم . هر چی هم زنگ میزنم یه الاغی نیس که جوابمو بده . حالا شما برید واسه تیر ماه سال 1398 ثبت نام کنید . من تو عمرم از ملت خودمون خرتر تو هیچ کجای دنیا ندیدم . بعد خودمونو وصل می کنیم به کوروش کبیر … الان چی هستیم … بی فرهنگ ترین ملت دنیا …
    خودتون با انصاف قضاوت کنید

  16. خبر فوری دوشنبه 500000 خودرو داخلی و خارجی وارد بازار می شود
    پیشنهاد میکنم تا قیمت ها پایین نیامده خودروی خود را بفروشید

  17. محمد نوروز بختیاری

    همه اینها دست خودشان است مردم را خر گیر اوردن یا خوددشان هستند وبازی سر ملت است همین

  18. هرکدام از مسئولین اگه خودرو احتکار کرده و گذاشتن تو بازار آزاد بفروشن یا دلالانی که نمیزارن به خودرو اولی ها برسه به حق محمد انشاءالله عزیزاشونو تو این ماشینا از دست بدن…

  19. باسلام‌خدمت‌تمام‌انسانهای‌آزاده‌وهمیشه‌در‌صحنه.
    واقعا‌تنها‌حرفی‌که‌به‌زبونم‌میاد‌بگم‌با‌وجود‌این‌همه‌بحران‌اقتصادی‌‌که‌متاسفانه‌فقط‌گریبان‌نود‌درصد‌مردم‌ایران‌وده‌درصد‌که‌چه‌عرض‌کنم.باید‌گفت‌آمریکا‌هیچ‌غلطی‌نمیتواند‌بکند‌و‌بقول‌جننناب‌ظریف‌ما‌خودمون‌انتخاب‌کردیم‌‌وضیعتمون‌این‌باشه‌پس‌باید‌بتمرگیم‌و‌مثل‌زالو‌زندگی‌کنیم.ما‌خودمون‌خواستیم‌که‌شامل‌نود‌درصدی‌میباشیم‌که‌اینطوری‌باشیم‌‌وشما‌ده‌درصدیها‌شاهانه‌باشید.
    در‌آخر‌تحریم‌رو‌مااثری‌ندارد‌وکشور‌ما‌فقییییر‌نداره‌جانم.😡😡😡

  20. الان همه مردم ایران از پیش طلا و ارز حمله میکنن پراید

  21. مملکت نیست که اینجا دیوونه خونست
    رفتم قسمت ثبت نام اینترنتی سایپا باز نمیشه
    وعده میدن عمل نمیکنن ساکت میشینیم
    دوزدی میکنن به رونمیاریم .اخه چه قدر نامردی دیگه
    خجالت بکشین

  22. امیدوارم درس عبرتی بشه واسه کسایی که رفتن رای دادن فرقی نداره هر کی بیاد روی کار وضعیت اینه

  23. مسخره کردن مردم رو تا الان نشستم پشت سیستم گفتن از 10 شهریور سایت باز میشه معلوم نیست واسه کی باز کردن والا ما که چیزی ندیدیم همش حقه بازی الانم میزنه وقت تموم شده یعنی چی اخخخخخخخخه

  24. جهان سوم جاییه که اگه تیتر اول رسانه بشه :
    پشگل سیصد درصد گران شد

    به شب نرسیده کمبود پشگل میاد!

    و قیمتش ششصد درصد گرون میشه !
    زیاده عرضی نیست
    لطف عالی مزید
    یا حق

  25. پراید قرمز ندوس

    206سفید موخام

  26. سایت باز نشده ؟ کسی هست جواب بده الان؟

  27. باید فقط به فکر مردن باشم دیگه تو این کشور جایی برای زندگی کردن نیست ترجیح میدم برم تو یه کشوری ظرف بشورم ولی اینجا زندگی نکنم دیگه پراید هم نمیشه خریر

  28. با سلام
    الا 11 شهریور هنوز سایت باز نشده. از مسئوین عاجزانه تقاضا داریم این شاد و پریشون کردن ملت دست بردارن. خسته ایم
    قراره سایت باز بشه نمایندگی ها بخرن که به مردم عادی نمیرسه. حداقلش این یه بار بزارن فقط با یشماره کارت ملی و گواهینامه خرید بشه اونم فردی که سن قانونی داره و تا حالا هیچ ماشینی به نامش نیست.
    اینطوری دلالی کم میشه و گرنه نمایندگی بخره با پول خونت بهت ماشین میفروشه

  29. اگه اینا راست میگن مسعولی که ماشین نمیده بیرون ویا کسی.که احتکار کرده بگیرن اعدام کنن تا عبرت بشه برا کسای دیگه بعدش مگه قطعات خودرو های ما امریکایی که پیدا نشه همش چینیه چین هم که به راحتی وبا التماس داره میده پس نمیشه قبول کرد قطعه نیست دروغ میگن مثل سگ همش دست خودشونه

  30. به همه دوستان پیشنهاد میکنم کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورل را بخوانند پس از پایان کتاب خیلی حقایق براتون اشکار میشه

  31. خدا رو شاهد قرار بدیم و وزیر صنایع رو قاضی : بیاییم پراید رو با فرمولش قیمت گذاری کنیم . آهن و فولاد کیلو چنده ….پلاستیک چند…. آلومنیوم چند…. وچقدر از این مواد تو پراید بکار رفته وزن وقیمتش رو در بیاریم ،،حالا ی مبلغی هم برای فن آوری شگرف و آپشنالش در نظر بگیریم!!!!!!!!!! درپایان ازقاضی بپرسم حالا پراید چند؟؟؟؟؟؟

  32. دوباره سرمردم کلاه میره با این کیفیت مزخرف همه چیزشو کم گذاشتن واقعا که

    • خود مردم دلشون میخواد سرشون کلاه بره. خودکرده را تدبیرنیست. نوش جانتون. اگه نمیخواین سرتون کلاه بره بشینین سر جاتون و هی نرین ثبت نام کنین.

  33. دوباره سرمردم کلاه میره با این کیفیت مزخرف

  34. اقا من امروز شنبه 9ر7 .97 رفتم نمایندگی ایران خودرو که یک خودرو بنویسم یک بابای لر اومده میگه دویست تا خودرو میخوام بنویسم یکی دبگه اومده هشتصد تا خودرو میخواد اقا به هر کس یک خودرو بدهند و به شخص بدهند یارو با صد تا کارت ملی از روستاشون میاد اینجا خودرو میخواد یک کاری کنیم دلالی از بین بره و کسی که خودرو دارد دیگه نتونه ثبت نام کنند البته من مطما هستم که خود نمایندگی ها زودتر خودروها رو تو هوا خریدند و با دوسه برابر قیمت میفروشند واقعا جای تاسف این سیاست که خودروسازان برای فروش خودرو به کار بردند

  35. متاسفانه به اصطلاح حمایت که بطور کورکورانه از این دو شرکت زالو صفت تا بحال انجام گرفته بر هیچکس پوشیده نیست که برای سود سازمانها و دولت بوده است وگرنه با شش ماه واردات آزاد خودرو و بدون گرفتن حق و حساب همه این دکان بازیها جمع میشود هرچند ادامه این روند مافیایی بساط این نوع تولید از رده خارج را نیز بزودی بر میچیند

  36. گول نخورید همش کلکه

  37. خدا لعنت کنه اونایی که پول مردم ،مخ مردم ،را سر کار گرفته هر خبری مربوط به خودرو تا بحال در طول تاریخ به نفع خوروساز بوده و افراد خاص نمایندگی ها ،مردم سرکارند ،شرکت های زورگوی خودروساز، مردم فهیم خودرو نخریدنخرید نخرید

  38. دیگر به هیچ کس اعتمادی نیست سرمونو بزاریم بمیریم از همه چیز صلاحتره . چه مجلسی چه وزیری چه دولتی . نمیدانم چرا از تاریخ عبرت نمیگیرند تجزیه تحلیل نمیکنند حکومت رسوالله را چه چشد بعد از خودش تجزیه تحلیل نمیکنند سوریه را تجمیع عقده های مردم چه بر سر سوریه اورد . مجتهدین دین شناسان ما کجا خوابیده اند ایا فتوایشان به خاطر مصلحت ومنفعت خودشان است فساد از در و دیوار میبارد احتکار دارد فرهنگ میشود ایا از مردان انقلابی نمانده اند پس ان خونهای جوشان کجا هستند پس ان کفن پوشان سپر بلاها کجا هستند حکومتی که اسم اسلام را یدک میکشد وبه اسلام عزیز واین دین خدا که اکملترین دین هست هر روز لطمات فراوان وارد میشود ما را چه شده است در این 60 سال عمر کوتاه میخواهیم چه برسر خود ودین خود بیاوریم باید دست غارتگران – رانت خاران – مفسدان از سر این حکومت و مملکت کوتاه گردد چرا ما نظارت بر امورات را نداریم واشاخصی چون خاوری میلیاردها پول بیت المال را میبرد از این چراها انقدر زیاد هست که مجال گفتن نیست . تا کی وصیت اقا محمد خان قاجار باید در این مملکت اجرا شود این همه دانشگاه که اساسشان ترویج بیسوادی در مملکت است واین همه وام وغیرو زالک در راستای فقیر نگه داشتن وبه خود مشغول کردن مردم است . مردم جزئ به مشکلات خود دیگر توان اندیشیدن در مساعل مختلف را ندارند . ما توانایی تولید موشک داریم هواپیما داریم ودران صورت نمیتوانیم یک خودروی ملی تولید کنیم چه کسی با عقل سلیمش چنین چیزی را قبول میکند. تا چندی که به شعار اکتفا کنید وراه پیشرفت را بر جوانان ببندید ورانت خواران ومفسدان ظالم چنگ بر اریکه قدرت دارند نتیجه ایران جزئ خاری وذلت چیزی نخواهد بود

  39. اقا تو رو خدا بخرید کلاه سرتون نره خیلی هم ماشین خوبیه از وزیر و مسوول دزد و….. حمایت میکنیم به کوری چشم امریکا و اسراییل و عربستان و امارات و انگلیس و فرانسه و جیبوتی و بحرین و کانادا و هلند و…..تا چشمشون در بیاد

  40. با عرض سلام خدمت رییس مجلس و نمایندگان عزیز مجلس جمهوری اسلامی. خدمتتون عرض کنم درمورد خودرو ازوزیر صنعت گرفته تا همه نمایندگی همشون دستشون تویک کاسه ی. شما روخداوپیغمبر خداقسمتون میدم این وزیر استیضاح کنید. این وزیر ودوتا شرکت خودرو سازی این مردم و کشتن. من نظرم آینه که اگروزیر ودولت دلش به حال مردم میسوزه. ماشین خارجی بدون گمرک وارد کنید ومردم بهترین ماشین خارجی رو با پنجاه وشصت میلیون بخرن. اونوقت این دوشرکت مجبورن ماشیناشون به ده دقیقه افتخاری بدهن وکسی نخره. راه زیادداره ولی بعضیا ازمسیولین چون دستشون توکاسه ی نمیخوان

    • داداش دیگه با 50 یا 60 میلیون چه ماشینی میشه وارد کرد؟؟؟ در نظر بگیرید که دلار 10000 تومنه و خود واردات تقاضای ارز رو زیاد میکنه و مطمئنا دلار گرون تر میشه به همه اینا هزینه حمل و نقل و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده رو حساب کنید دیگه با این اوضاع همین پیت حلبی 40 میلیونی رو باید سفت بچسبیم

  41. من می خواهم پراید ثبت نام کنم

  42. سلام،با توجه به تحقیقاتی که من کردم و مشورت با یکی از معاون نمایندگی های سایپا به این نتیجه رسیدم اگر هم بشه ثبت نام کنی باز بیهوده هست اونا بفکر سود خودشونن ، اولا که تحویلش زودتر از سه ماه نیست دوما با نرخ روز تحویل میدن،آخرش چهل میلیون رو ازتون میگیرن فقط سودش تو جیب دلالا نمیره،میره جیب خودشون ،به حال مردم قرار نیست فرقی کنه.

    • واقعا اخه کسی که میره ثبت نام میکنه واسه یک سال اینده ماشین بگیره به قیمت روز عقل داره اصلا اومدیم تا سال اینده شرکت خودرو سازه برشکست شد جمع شد والا تو این مملکت هیچی بعید نیست اومدیم گفتن پراید صد ملیون گفتن ماشین نداریم بیا پولتو ببر یه سال مونده هیچ ارزشیم نداره بعد اینا یه ماهشون میشه سه ماه تحویل دادنی یه سالشون چی میشه اینجا باید مرد راحت شد فقط از خدا بخوایم که مرگ زودتر برسه همین.

  43. سلام . ببخشید از این هفته ایران خودرو هم پیش فروش میکنه یا فقط سایپا؟؟
    ایران خودرو کی پیش فروش میکنه؟؟؟

  44. حتمن نصفه شب که همه خواب باشن ثبت نام شروع میشه

  45. این طرح جدید نه کنترل بازاره و نه طمع خودروسازان. بلکه آزمایشی دیگر برای اثبات واکنش مردم ایرانه که مطمئنا مثل همیشه با نخریدن سربلند از این آزمایش بیرون میاند

  46. منظور از قیمت روز چیه؟یعنی همین پراید ۴۰میلیونی!!!

  47. وقتی که شرکت نمی تونه به طور قانونی پراید رو به قیمت 40 بفروشه خودشون پیش خرید کرده و با دلال هایی که خود شرکت در بازار داره به طور غیر قانونی به این میفروشه

  48. همین دلال بازی باعث شده که قیمت پراید سربه فلک بکشه.لعنت خدا بر همچین دلالهایی .خیلی مال دنیا به دلشون دوست شده.بدبخت بیچاره .بدون فردا بایه کفن میری اون دنیا یه خورده به خودتون بیابید.

  49. دوستان پیشنهاد میکنم برای خرید با گوشی خود الاف نشین بلکه برید پیش منشی یا کاربر سایپا که اونجاست با یه شیرینی نقدی اقد ام به خرید کنین وگرنه پشت گ وشتون دیدین ماشینم دیدین

  50. چند درصد خودرو رو باید پیش پرداخت بدیم؟ قسط ها چند ماهه است؟؟؟؟؟؟؟؟

    • وقتی مردم دارن برای خرید خودرو “له له” میزنند، خودروسازان فروش قسطی ندارند

      روش فروش به این صورت هستش = پیش پرداخت + مابقی قیمت خودرو در زمان تحویل

      اگر مابقی قیمت خودرو قطعی باشد، زمان تحویل خودرو، پول اصافه ای پرداخت نمی کنید

      با سپاس

  51. بنده ماه قبل بدون دردسر خاصی تونستم برلیانس ثبت نام کنم ۲۱ تومن پیش و الباقی موقع تحویل «به قیمت روز »موعد تحویل ۴ ماه دیگه

    که حتما تا اونوقت انقد کشش میدن تا قیمت دوبرابر بشه تا دو سه هفته ای هم خرید انواع چینی جات میسر بود

    بماند که ۴۴ میلیون پس انداز۸۰‎٪ درآمد ۱۰ سال کار کردن بود
    ترس از بی وسیله موندن وتورم ۵۰۰درصدی
    مردم مجبورن بخرن چون نیاز دارن و اینکه پس انداز و همه زحمتشون تو تورم داره از بین میره و در آینده با پس اندازشون میتونن دو تا نون بخرن.
    با اینکه محدودیت کارت ملی گذاشتن دلالها بکمک نمایندگی ها ده تا ده تا میخرن و باعث کمبود میشن واین کمبود سبب افزایش قیمت میشه اونوقت حواله ها رو بی زحمت دوبرابر میفروشن نه پول پارکینگی میدن نه هزینه ای میکنن دندونهاشون تیزتر میشه برای دلالی های چرب تر و خودروساز هم راضی ازین معرکه
    اینکه میگن با هرکارت ملی یک خودرو میشه خرید درسته ولی بنام دوستو آشنا و فکو فامیل میخرن همون روز هم تو محضر وکالتی بنام خودشون میکنن یه چیزی شبیه اون سکه هایی که با کارت ملی مردم خریدن
    این که میگن غیر قابل فروش تا یک سال هم محدودیتی نیست با دو تومن ارزونتر مشتری رو مجاب میکننو وکالتی معامله انجام میشه و سال بعد سند میزنن
    پلیس مرتب اعلام میکنه که خودروهای بالای۲۰ سال بصورت روزانه جریمه میشن پس مردمو مجبور به تعویض خودرو میکنن پس کمبودی وجود نداره مردمو ترغیب به خرید میکنن تا کیسه هاشون پرتر بشه و جیب مردمو خالی کنن
    به بهانه تحریم و نبود لوازم مدتی خط تولیدو میخوابونن تا ولع ایجاد بشه مردم به هر قیمتی تن بدن اینطوریه که تونستن قیمت سمندو صد تومن کنن
    گرگ ها با هم پیمان اخوت بستن و هم قسم شدن

  52. خدا میدونه باز چه نقشه ای برای ملت بیچاره ایران دارن

  53. لعنت و مرگ بر هر چی دلال بی وجدان! این دلال ها اینقدر بی وجدان و بی شرف و بی غیرت هستن ولشون کنی ناموس خودشون هم پیش فروش می کنن واسه پول! انگل های اجتماع یک ذره فکر نمی کنن چه ضربه ای به اقتصاد و آینده ایران میزنن😡🔥 من جای قوه قضاییه باشم دستور میدم همه این دلال ها و احتکارکنندگان بیارن کویر سمنان و اونجا سنگسارشون کنیم🔫

  54. 40 هزار خودرو رو سر هوا تو 2 دقیقه خواهند زد، یه 30 میلیونی تو حساب بانکی داشته باشید و حمله کنید!!! و ماشین دلخواه خود را خریداری کنید.

    پس از شروع طرح، فقط 2 دقیقه وقت دارید!!!

    با سپاس