اسکنر اثر انگشت

کاربران ترجیح می‌دهند اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه تعبیه شود (نتایج نظرسنجی)

مطابق با نظرسنجی هفته گذشته، زیر نمایشگر بهترین محل برای تعبیه اسکنر اثر انگشت است و بر خلاف تصور بسیاری از افراد، کلید هوم محبوبیتی میان کاربران ندارد.

اسکنر اثر انگشت یکی از فناوری های مرسوم در دنیای امروز است که چند سال پیش به عنوان یک قابلیت پیشرفته در تلفن های هوشمند به کار گرفته می‌شد. اما حالا در سال 2018 هستیم و پیش از این، برخی شرکت‌ها همچون ویوو، شیائومی و میزو، چندین تلفن هوشمند با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه را معرفی کرده‌اند.

اگرچه فاکتورهایی مثل سرعت و دقت، اسکنرهای مرسوم را از اسکنرهای نوری زیر صفحه متمایز می‌کند، اما ظاهرا بیش از 50 درصد از کاربران گجت نیوز ترجیح می‌دهند این حسگر زیر صفحه تعبیه شود. علاوه بر این، درصد قابل توجهی از کاربران معتقدند بخش کناری نیز می‌تواند جای مناسبی باشد و دکمه هوم با سهم 12 درصد از رای‌گیری هفته گذشته، کمترین محبوبیت را در میان کاربران دارد.

البته، در این میان دیدگاه‌های جالبی نیز به چشم می‌خورد که در نوع جالب بود:

به نظرم بهترین حرکت رو میت rs انجام داد که هم پشت و هم زیر نمایشگر تعبیه شده که وقتی گوشی روی میز قرار داره بازم راحت بشه بازش کرد ولی بهترین مکان ب نظر بنده پشت گوشی است – علی، کاربر گجت نیوز

هواوی میت RS، یکی از گوشی های گران‌قیمتی بود که با دو سنسور اثر انگشت در اختیار کاربران قرار گرفت. شاید این طراحی واقعا بتواند الگوی مناسبی باشد، اما نباید افزایش قیمت ناشی از سنسورهای اضافی را فراموش کرد.

در ادامه می‌توانید نتایج این نظرسنجی را مشاهده کنید: