تراشه A12 Bionic

اپل تراشه A12 Bionic را هوشمندترین و قدرتمندترین چیپ موبایل توصیف کرد

کمپانی اپل از تراشه A12 Bionic که قلب تپنده‌ی گوشی های آیفون 2018 خواهد بود، رونمایی کرد. این چیپ نه تنها به عنوان اولین تراشه 7 نانومتری در صنعت گوشی های هوشمند معرفی شد، بلکه سران کمپانی آن را هوشمندترین و قدرتمندترین تراشه موبایل نیز توصیف کرده‌اند.

تراشه A12 Bionic متشکل از یک پردازنده مرکزی 6 هسته‌ای (دو هسته قدرتی و چهار هسته کم مصرف) و یک پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای (با 50 درصد سرعت بیشتر نسبت به تراشه A11) است. همچنین نسخه‌ به‌روز شده‌ی موتور عصبی (Neural Engine) این چیپست، به طور خاص وظیفه مدیریت عملکردهای وابسته به هوش مصنوعی را بر عهده دارد.

وجود موتور عصبی 8 هسته‌ای در تراشه A12 Bionic قدرت پردازش بی‌نظیری به آن می‌دهد

در توصیف آن باید گفت در حالی که تراشه A11 دارای موتور عصبی دو هسته‌ای بود، این تعداد در A12 به هشت هسته رسیده است و در شرایطی که تراشه پیشین قادر به مدیریت 600 میلیارد عملیات پردازشی در ثانیه بود، تراشه A12 Bionic از پس مدیریت 5 تریلیون عملیات در ثانیه برخواهد آمد.

البته این اعداد و ارقام آنقدر بزرگ هستند که شاید چندان قابل درک نباشند؛ اما احتمالا نتیجه‌ی نهایی این تغییرات برای کاربران، در افزایش سرعت اجرا و عملکرد اپلیکیشن‌ها کاملا محسوس خواهد بود.

افزایش توان پردازشی گوشی های 2018 آیفون، در عملکرد اپلیکیشن‌های تازه معرفی شده نمود بیشتری پیدا خواهد کرد. مقامات اپل روی استیج این مراسم، اپلیکیشن جدیدی موسوم به Homecourt را به نمایش گذاشتند که می‌توانید آن را هنگام انجام بازی بسکتبال طوری تنظیم نمایید که با رصد کردن بازی؛ آماری دقیقی از تعداد پاس‌ها، شوت‌ها و توپ‌های لو داده‌ شده را ارائه دهد. قطعا چنین پردازش بلادرنگی بدون وجود تراشه‌ای قدرتمند و بهره‌مند از هوش مصنوعی در گوشی، ممکن نخواهد بود.

تراشه A12 Bionic

از طرفی اپل واچ سری 4 نیز به نسخه به‌روز شده‌ی نسل چهارم چیپ SIP تجهیز شده است. این چیپ دارای پردازنده 64-بیت دو هسته‌ای است که افزایش دوبرابری سرعت پرفورمنس را نسبت به مدل‌های پیشین به ارمغان خواهد آورد. همچنین شتاب‌سنج و ژیروسکوپ ارتقا یافته‌ی آن، سبب افزایش هشت برابری سرعت آنالیز داده‌های حرکتی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خوب دیگه بنچمارک های مختلف باید خودش را آماده کند که این گوشی های اپل گوشی‌های جدید اپل رو توی راس خودشان قرار بدن

  2. قطعه پردازنده ساخته شده ای ای ۱۲ ابر بهترین پردازنده ساخته شده تا به امروز ولی باید به این مهم توجه کرد که اگر از لحاظ قدرت سخت افزاری اپل نسبت به بقیه هم پایین تر باشه به خاطر هماهنگی بالای نرم افزار با سخت افزارش همچنان با قدرت پایین تر می تونه عملکرد بهتری داشته باشه

  3. گیکبنچ معتبر ترین تست این جور چیزاست که همین طوری مدل قدیمی تر ایفون 8 هم در حالحاظر قدرتمندترین گوشی جهان هستش تست چند هسته ایش 10000 خرده ایی با معرفی این سه مدل فقط رکرد خودشو میزنه

  4. اره قطعا به 300 هزار میرسه

  5. اره قطغا به 300 خزار میرسه

  6. باید وایسیم ودذیج بوچمارکش بیاد تا ببسنیم واقعا از کارین 980 بهتر هست یا نه