قیمت گوشی منعطف

قیمت گوشی منعطف سامسونگ و هواوی چقدر خواهد بود؟

قیمت گوشی منعطف سامسونگ و هواوی توسط یک تحلیلگر اعلام شد. برخلاف تصور، گوشی های انعطاف پذیر هواوی و سامسونگ که انتظار داریم در سال 2019 معرفی شوند، چندان گران‌تر نبوده و خریدشان منحصر به کاربران خاص نخواهد بود.

استفاده از نمایشگر منعطف، انقلابی عظیم در دنیای تکنولوژی بوده و جزو داغ‌ترین تکنولوژی های موبایل در سال 2019 به شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شد با توجه به پیچیده بودن فناوری ساخت صفحه نمایش، که از زمان خلق شدنش تا امکان قرارگیری بر روی یک محصول تجاری حدود 8 سال زمان برد، قیمت گوشی منعطف سامسونگ و حتی هواوی بسیار بالا باشد، اما یک تحلیلگر Counterpoint عقیده دیگری دارد.

بر اساس آمار IDC، میزان فروش گوشی هوسمند طی ربع دوم سال جاری حدود 1.8 درصد کاهش پیدا کرد. با وجود این کاهش نه چندان زیاد، سهم سامسونگ از بازار موبایل کاهش زیادی در همین بازه زمانی به خود دید و 10 درصد کمتر شد. سامسونگ خطر گوشی‌سازان چینی مخصوصا هواوی را از سال‌ها قبل احساس کرده بود!

غول کره‌ای به همین دلیل تصمیم دارد استراتژی‌های جدیدی در پیش بگیرد که یکی از آن‌ها، پایین آوردن قیمت گوشی منعطف خود تا جای ممکن است. به عنوان دیگر راهکارهای شرکت برای باقی نگه داشتن خود در بالای لیست برترین گوشی‌سازان دنیا، باید به ارائه قابلیت‌های پرچمداران کنونی همچون قلم اس پن و دوربین دوگانه در محصولات میان‌رده اشاره کرد.

قیمت گوشی منعطف

مدیر عامل بخش تجارت مشتریان هواوی نیز در گفتگو با مجله آلمانی Die Welt گفت این شرکت برنامه‌های ویژه‌ای برای طراحی و تولید گوشی های انعطاف پذیر دارد. آن چه هواوی در سر می‌پروراند، یک گجت مجهز به نمایشگر منعطف است که حین باز کردن تای آن، اندازه‌‌اش حدود یک لپ تاپ خواهد بود!

به گفته مدیر عامل اصلی شرکت هواوی، گوشی های هوشمند تاشو، جای کامپیوترها را خواهند گرفت. او دلیل عدم استفاده از گوشی هوشمند به جای کامپیوتر برای انجام دسته‌ای از اعمال خاص را کوچک بودن نمایشگرهای آن‌ها می‌داند، مشکلی که وی وعده داده با معرفی گوشی هوشمند انعطاف‌ پذیر بزرگترین‌ گوشی‌ساز چینی رفع خواهد شد.

قیمت گوشی منعطف سرسام‌آور نیست!

در حالی که سامسونگ و هواوی بر سر عرضه نخستین گوشی منعطف دنیا با یکدیگر رقابت شدیدی دارند، قیمت این دسته از محصولات برای کاربران هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و اغلب تصور می‌کنند نجومی بودن قیمت گوشی منعطف هواوی و سامسونگ، آن‌ها را منحصر به گروهی خاص از کاربران خواهد کرد. اما به نظر چنین چیزی صحت ندارد. به عقیده رییس بخش تحقیقات آژانس Counterpoint، قیمت گوشی منعطف دو گوشی‌ساز اندرویدی بزرگ دنیا، چیزی حدود 1500 دلار خواهد بود. پیشتر قیمت گوشی انعطاف پذیر سامسونگ، حدود 1800 دلار اعلام شده بود.

قیمت گوشی منعطف

به عقیده این مدیر، قیمت فقط یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در تشویق برای خرید چنین گوشی هوشمندی است. به عبارت دیگر، اگر عمر باتری یک گوشی منعطف کافی نبوده و ظاهری زمخت داشته باشد، کاربران در صورت کمتر بودن قیمتشان از هزار دلار، باز هم تمایلی به خرید گوشی های مجهز به صفحه نمایش منعطف نشان نخواهند داد.

تصویر بالا، یکی از چندین طرح متعلق به گوشی منعطف سامسونگ است. در حالت عادی، نمایشگر آن 7.3 اینچی است، اما بعد از بسته شدن دستگاه، یک نمایشگر 4.6 اینچی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. اگر بخواهیم قیمت گوشی منعطف سامسونگ را 1500 دلار در نظر بگیریم، تبدیل شدن این طرح به واقعیت بعید خواهد بود، چرا که نیاز به قرار دادن یک نمایشگر ثانویه در کنار صفحه نمایش 7.3 اینچی تاشوی اصلی، قیمت‌ نهایی محصول را شدیدا افزایش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. 1500 تومن خیلی زیاده

  2. 15ضرب در 15 میشه 22/5 میلیون ایولااا

  3. خیلی هم سر سام اوره چطور میگید نیست