بسته های جدید اینترنت ایرانسل

بسته های جدید اینترنت ایرانسل – 31 شهریور 97

همانطور که مستحضرید بسته های جدید اینترنت ایرانسل در شهریورماه 97 معرفی شدند که برخی از آن‌ها با افزایش قیمت عجیبی همراه بوده و برخی نیز به کلی حذف شده‌اند. در ادامه نگاهی به بسته های جدید اینترنت ایرانسل خواهیم داشت.

شرکت ایرانسل در سال 1384 موفق به کسب مجوز برای راه‌اندازی دکل و تجهیزات مخابراتی شد و حدود 10 ماه پس از آن، در مهر 85 بهره‌برداری رسمی از شبکه ایرانسل در چند شهر کشورمان آغاز شد. از ابتدای کار، قیمت ارزان‌تر خدمات نظیر قیمت پالس مکالمه و هزینه پیامک نسبت به رقیب اصلی‌اش، همراه اول، در دستور کار ایرانسل قرار داشت و به طور کلی، کمپانی مادر MTN با این خط مشی در کشورهای مختلف مشترکان زیادی به خود جذب کرده است. پس از گذر سال‌ها، ایرانسل و دیگر رقیبانش از شبکه‌های مخابراتی نسل سوم و چهارم رونمایی کردند و کیفیت سرویس‌ها نظیر اینترنت و کیفیت مکالمه‌ها به طرز چشم‌گیری افزایش یافتند. دکل‌های مخابراتی نسل سوم و چهارم ایرانسل نسبت به سایر اپراتورها در مدت زمان کمتری در شهرهای ایران مستقر شدند و فراگیری اینترنت نسل سوم و چهارم این شرکت میان مردم بیشتر از سایرین بود، اما بسیاری از کاربران از قطع و وصلی‌های کوتاه مدت و عدم پایداری اینترنت ایرانسل گلایه‌مند بودند و هستند. اپراتور دوم نیز با معرفی بسته‌های اینترنت بسیار متنوع و مقرون به صرفه در کنار نصب دکل‌های بیشتر سعی در جبران کاستی‌هایش داشت. اما آنچه طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم، تغییرات تعجب برانگیز در بسته های جدید اینترنت ایرانسل بوده و بسیاری از بسته‌های پرطرفدار این شرکت دیگر به چشم نمی‌خورند. از سوی دیگر، بسته‌های پیشین نیز با افزایش قیمت غیرمنطقی همراه شده‌اند که البته به دلیل عدم وجود قانون مشخصی برای قیمت‌گذاری هر مگابایت یا گیگابایت اینترنت در قالب بسته، متاسفانه اعتراض مشترکان به جایی نمی‌رسد و دیواری کوتاه‌تر از دیوار آن‌ها وجود ندارد. با این وجود کاربران ایرانسلی نارضایتی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند و به طور کلی موج اعتراضی علیه بسته های جدید اینترنت ایرانسل به راه افتاده است.

بسته های جدید اینترنت ایرانسل

برای نمونه، در قسمت بسته‌های یک روزه حجم بسته‌ها اندکی متفاوت شده‌ و این موضوع به بهانه‌ای برای افزایش غیرطبیعی قیمت بسته‌ها بدل شده است، به طوری که پیش از این بسته 50 مگابایتی به قیمت 900 تومان به فروش می‌رسید، اما حالا با پرداخت 1600 تومان می‌توانید بسته 60 مگابایتی خریداری کنید! مشابه این اتفاق برای بسته‌های سه روزه، 15 روزه و دیگر بسته‌ها نیز رخ داده و همچنین برخی از بسته‌های پرطرفدار با نمونه‌های کم‌حجم‌تر و گران‌تر جایگزین شده‌اند. این سیاست، کاربر را در دو راهی خرید یا عدم خرید اینترنت با حجم کمتر و قیمت بیشتر قرار می‌دهد و با توجه به نقش مهم اینترنت در زندگی روزمره ایرانی‌ها، کاربران ناچار به خرید بسته‌های جدید می‌شوند. این در حالی است که از اپراتور پرطرفدار و کارکشته‌ای مانند ایرانسل انتظار می‌رود در شرایط نابه‌سامان اقتصادی مردم، چاره‌ای بیاندیشد تا مشترکان بتوانند با خیال راحت‌تری از ایرانسل خرید کنند، اما به نظر می‌رسد ایرانسل مردم را فراموش کرده و بیشتر به فکر جیب‌های خودش است تا راحتی و وفاداری مشترکان.

نکته عجیبی که در بسته های جدید اینترنت ایرانسل دیده می‌شود، حذف گسترده بسته‌های یک ماهه بوده و بیشترین حجم قابل خرید برای یک ماه، تنها 10 گیگابایت در ساعات پیک و معمولی است. همچنین بسته‌های دو ماهه به کلی حذف شده‌اند و بسته‌های 3 ماهه نیز چندان پر حجم نیستند و احتمالا کاربران برای خرید بسته اینترنت ماهانه خود به سراغ بسته‌های 6 ماهه خواهند رفت. این تغییر در بسته‌ها، قطعا برای خوره‌های حجم اینترنت خوشایند نخواهد بود و آن‌ها را با دردسر مواجه خواهد کرد.

در ادامه لیست بسته های جدید اینترنت ایرانسل را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم.

بسته های جدید اینترنت ایرانسل – 31 شهریور 97

بسته های جدید اینترنت ایرانسل

بسته‌های جدید اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل

بسته های جدید اینترنت ایرانسل

نظر شما درباره بسته های جدید اینترنت ایرانسل چیست؟ به نظر شما نارضایتی کاربران می‌تواند منجر به بازگشت بسته‌های قبلی با قیمت‌های سابق شود؟