فناوری 5G نمایشگر منعطف

نمایشگر منعطف و فناوری 5G چه زمانی به همه گوشی های هوشمند وارد می‌شوند؟

نمایشگر منعطف و فناوری 5G روزی به همه گوشی های هوشمند راه پیدا خواهند کرد. اما تا این روز چقدر زمان باقی مانده و چقد باید تا فراهم شدن امکان اتصال به شبکه 5G و استفاده از سرعت‌های گیگابیتی و شاید گیگابایتی، منتظر ماند؟

طی سال‌های اخیر، دنیای موبایل یکنواختی قابل توجهی را به خود دیده است. با توجه به روند پیشرفت سال‌های ابتدایی، امروز دیگر اضافه شدن دوربین دوگانه یا حذف شدن حاشیه‌های کناری نمایشگر اتفاقی بزرگ محسوب نمی‌شوند. اما بر اساس تحلیل ABI Research، تعدد تکنولوژی‌های دگرگون‌کننده، در آینده همچون فناوری 5G سبب زیر و شدن گوشی های هوشمند خواهد شد. البته ورود این فناوری‌ها به صورت گسترده، بر اساس پیش‌بینی‌های این شرکت تحقیقاتی، تا سال 2027 به طول خواهد انجامید!

فناوری 5G

شاید پیش‌بینی تغییرات اساسی و زیر و رو کننده طی ده سال آینده، به دید کاربران کنونی خوش نیاید، چرا که آن‌ها دوست دارند بدانند دنیای تکنولوژی، طی سال‌های لمس‌شدنی آتی، چه چیزی برایشان به ارمغان خواهد آورد. به عنوان نزدیک‌ترین فناوری به گوشی های موبایل باید به نسل پنجم شبکه موبایل اشاره کرد که قرار است طی سال 2019 و یا در بدترین حالت سال 2020 راه‌اندازی شده و توسط عموم مردم، البته در گستره‌ای بسیار کم، مورد استفاده قرار بگیرد. فناوری 5G تنها سرعت بالا در وب‌گردی و دانلود فایل را به ارمغان نیاورده و مشکل عدم قابلیت اطمینان به اتصالات موبایل در مقایسه با اتصالات سیمی را از بین خواهد برد و  سبب می‌شود فناوری‌های دیگری همچون واقعیت مجازی و مخصوصا اینترنت اشیا و اتومبیل‌های خودران به واسطه آن، وارد فاز جدید شوند.

فناوری 5G تا امروز در در محیط‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شد و حالا قرار است طی سال‌های آینده، توسط مردم عادی استفاده شود. اما چقدر تا پر شدن آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل در سرتاسر دنیا زمان باقی مانده است؟ همچنین چقدر باید صبر کنیم تا گوشی های پشتیبانی‌کننده از 5G به اندازه‌ای ارزان شوند تا توسط حجم وسیعی از کاربران قابل خرید باشند؟

فناوری 5G

این موارد سبب خواهند شد تا تبدیل شدن تکنولوژی 5G به یک استاندارد همه‌گیر، نزدیک به 7 الی 9 سال زمان باقی مانده باشد. بر اساس تحلیل ABI Research، تا سال 2027 نزدیک به 1.4 میلیارد دستگاه گوشی هوشمند دارای قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G به سراسر دنیا ارسال خواهد شد.

نمایشگرهای منعطف، متاسفانه با همین سرعت پیش نخواهند رفت، به طوری که طبق تحلیل‌ها، تا ده سال آینده تعداد گوشی های هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو حدود 250 میلیون دستگاه خواهد بود. ABI Research مدعی است تا سال 2027، تقریبا همه گوشی‌سازان، محصولاتی مجهز به فناوری‌ها و مفاهیمی که امروز در آزمایشگاه‌ها به صورت تستی استفاده می‌شوند، عرضه می‌کنند. در این رقابت، سامسونگ پیشتاز بوده و در کمال تعجب، با وجود شرکت‌های پیشرویی همچون هواوی و اپل، موتورولا پشت سر سامسونگ حرکت خواهد کرد!

فناوری 5G

بعد از فناوری 5G و صفحه نمایش انعطاف پذیر، سومین تکنولوژی مهمی که سرعت پیشرفت آن از نمایشگر منعطف بیشتر است، اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر محسوب می‌شود. تا سال 2027، نزدیک به 553 میلیون گوشی هوشمند مجهز به این فناوری روانه بازار خواهند شد. این موضوع نشان می‌دهد پیاده‌سازی بسترهای لازم برای فراهم کردن استفاده از نسل پنجم شبکه موبایل راحت‌تر از دو تکنولوژی دیگر بوده و یا به خاطر اهمیتش، در کانون توجه گوشی‌سازان قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. 5جی که کلا تو ایران حالا حالا ها نمیاد

  2. فناوری فایل همه‌گیر میشود ولی صفحه نمایش منعطف را نمی دانم

  3. نمایشگر منعطف یک چیز سلیقه ای می باشد اما استفاده از فناوری ۵g بر روی گوشی های همراه زمانی در سراسر جهان مرسوم می‌شود که اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت موجود باشد

  4. اگه به همه گوشی ها بیاد دیگه نباید خرید چون داریم به سمت خر شدن به دست اینا میرم

  5. قاعدتا تا سال 2021