ویدیوی طولانی در استوری

ویدیوهای طولانی در استوری اینستاگرام از این پس به چند بخش تقسیم می‌شوند

قرار دادن ویدیوی طولانی در استوری اینستاگرام اکنون امکان‌پذیر نیست، اما به زودی این قابلیت فراهم خواهد شد. به زودی می‌توان به انتشار ویدیوهای طولانی درون استوری اینستاگرام پرداخت.

بخش استوری اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری لحظه به لحظه زندگی خود با دیگران فراهم شده است، تا به این ترتیب دوستانمان را از کوچک‌ترین حوادث پیرامونمان مطلع کنیم. به همین دلیل امکان قرار دادن ویدیوی طولانی در استوری اینستاگرام وجود نداشته و حداکثر زمان ویدیوهای این بخش 15 ثانیه است.

چرا انتشار ویدیوی طولانی در استوری ممکن نیست؟

اکنون، در صورتی که کاربری بخواهد ویدیویی طولانی ضبط کرده و در استوری قرار بدهد، می‌بایست هر پانزده ثانیه یک استوری ارسال و مجددا ضبط استوری دیگری را آغاز کند. به این ترتیب فیلم‌برداری درون این بخش تبدیل به امری خسته‌کننده خواهد شد. همچنین به خاطر نیاز به توقف‌های دائمی، یکپارچگی ویدیو کاملا از بین می‌رود. کاربر در صورت تمایل به انتشار ویدیوی طولانی در استوری اینستاگرام همچنین می‌تواند یک ویدیو به صورت عادی ضبط و آن‌ را بعد از تقسیم کردن به قسمت‌های پانزده ثانیه‌ای، در این بخش قرار بدهد، اما این کار نیز دشواری‌های فراوان خود را دارد. در صورت انتخاب یک ویدیوی طولانیِ از پیش ضبط شده به منظور آپلود در استوری، تنها پانزده ثانیه نخست آن نمایش داده خواهد شد.

ویدیوی طولانی در استوری

بر اساس گفته‌های یک کاربر با نام T0oYoung در شبکه اجتماعی ردیت، اینستاگرام تصمیم گرفته به وسیله ارائه قابلیتی جدید، کار تقسیم‌سازی ویدیوهای طولانی به قسمت‌های کوتاه پانزده ثانیه‌ای را برای کاربران انجام بدهد. به این ترتیب، اگر مشغول فیلم‌برداری درون خود استوری باشید، بعد از اتمام پانزده ثانیه نخست، دیگر عمل فیلم برداری متوقف نشده و به صورت خودکار، این قسمت ذخیره و ضبط بخش دوم آغاز می‌شود. در صورت انتخاب یک ویدیوی از پیش ضبط شده طولانی نیز اپلیکیشن، کار تقسیم‌سازی آن را برای کاربر انجام می‌دهد.

اینستاگرام هنوز به صورت رسمی، خبری پیرامون فراهم کردن قابلیتی برای بارگذاری ویدیوی طولانی در استوری منتشر نکرده است، به همین دلیل احتمالا این ویژگی در مرحله تست اولیه قرار دارد.

گفتنی است اینستاگرام، چند ماه قبل پلتفرم IGTV را به منظور فراهم کردن قابلیت انتشار ویدیوهای طولانی، درون اپلیکشن خود فراهم کرد، اما محبوبیت این بخش غیر قابل مقایسه با استوری است. به همین دلیل فراهم شدن قابلیت آپلود ویدیوی طولانی در استوری اینستاگرام دور از انتظار نیست.