امواج آنتن های تلفن همراه

امواج آنتن های تلفن همراه چقدر برای بدن ضرر دارد؟

آیا امواج آنتن های تلفن همراه و دکل های مخابراتی برای بدن انسان مضر است؟ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بررسی و اندازه‌گیری تاثیر امواج آنتن های مخابراتی بر روی بدن خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد که آنتن های تلفن همراه (BTS) در بحث آنتن‌دهی و افزایش کیفیت ارتباطات نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. در گذشته دیدگاه مثبتی به روی این آنتن‌ ها وجود داشت، اما در حال حاضر دیدگاه عموم نسبت به آن مناسب نیست و از وجود دکل های مخابراتی ابراز نگرانی می‌کنند که باید اطلاع رسانی‌های مناسبی صورت بگیرد.

فلاح جوشقانی در ادامه بیان کرد از دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌خواهیم با بررسی‌های کارشناسانه خود دیدگاه مثبتی در مردم به وجود‌ آورند و اطمینان دهند که امواج آنتن های تلفن همراه برای بدن مضر نیست. همچنین با تهیه برنامه‌های تلویزیونی و با اطلاع‌‌رسانی مناسب می‌توان نگرانی‌های مردم را کاهش داد.

این مقام مسئول در ارتباط با زیرساخت‌های مخابراتی روستاها اظهار کرد که برخی از روستاها و سکونت‌گاه‌های ایران به دلیل پراکندگی و صعب‌العبور بودن راه‌ها از پوشش مخابراتی خوبی برخوردار نیستند و درصددیم تا با استفاده از تجهیزات لازم به بهترین شکل ممکن به خدمت‌رسانی مردم بپردازیم تا به اینترنت و شبکه تلفن همراه مناسب دسترسی بیابند.

امواج آنتن های تلفن همراه

امواج آنتن های تلفن همراه مضر نیست

آنتن های BTS در واقع پایگاه استقرار فرستنده و گیرنده تلفن همراه هستند که با نصب شدن در نقاطی مانند جاده‌ها یا شهرها به واسطه شبکه‌های سلولی، کار آنتن‌دهی را انجام می‌دهند.

عده‌ای بر این باورند امواجی که از این دکل های مخابراتی تشعشع می‌شود برای بدن مضر است، اما بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مدارک دقیق و قابل استنادی مبتنی بر آسیب‌‌زا بودن این امواج موجود نیست و با ایجاد سیستم پایش امواج و رعایت استاندارد‌های لازم، هیچ آسیب و ضرری برای انسان به وجود نخواهد آمد.

امواج آنتن های تلفن همراه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خراجی ها هم از این چیزا دارن

  2. من مستند کاملشو دیدم ضرر های بدی داره برای بدن

  3. فک کنم ضرر نداشته باشن

  4. هرچی پارازیت هم هست اینا میندازن

  5. اره جان خودشان ضرر نداره