گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ؛ بررسی تمامی شایعات و اخبار

در این مقاله به بررسی تمامی شایعات، اخبار و جزئیات گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) شامل گوشی های گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 لایت خواهیم پرداخت.

تردیدی نیست که نسل جدید گوشی های سامسونگ در دست توسعه است. البته از گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ سه مدل اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 لایت تایید شده‌اند و ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بسیاری از اخبار به بیرون درز پیدا کرده، شایات و هرآنچه از این گوشی‌ها می‌دانیم بپردازیم.

هرچند هنوز زود است، اما ما اطلاعات زیادی را از این گوشی های سال 2019 به دست آورده‌ایم که در این مقاله به شما ارائه می‌کنیم. اول از همه انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی اس 10 در سه نسخه مختلف عرضه شود.

بررسی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10

مدل مقرون به صرفه گلکسی اس 10 با کدنام Beyond 0 :

  • نمایشگر 5.8 اینچی مسطح
  • اسکنر اثر انگشت کناری
  • دوربین تک لنزی
  • دوربین سلفی تک لنزی

گلکسی اس 10 با کدنام Beyond 1 :

  • نمایشگر خمیده 6.1 اینچی
  • اسکنر اثر انگشت زیر صفحه
  • دوربین سلفی تک لنزی
  • دوربین دوگانه پشتی (معمولی، تله فوتو)

گلکسی اس 10 پلاس با کدنام Beyond 2

  • نمایشگر 6.44 اینچی خمیده
  • اسکنر اثر انگشت زیر صفحه
  • دوربین سلفی دوگانه
  • دوربین پشتی سه گانه (معمولی، تله فوتو، عریض)

طراحی

استفاده از طراحی تمام شیشه‌ای گوشی‌ها در حال گسترش است و سامسونگ نیز بعید به نظر می‌رسد که بخواهد از این سبک طراحی فاصله بگیرد. بنابراین گمانه زنی می‌شود گوشی های خانواده گلکسی اس 10 از همان طراحی شیشه‌ای که در گوشی های سری گلکسی اس 8، اس 9 و نوت 8 (و احتمالا نوت 9 پیش رو) استفاده شده، بهره‌مند خواهد بود.

نسبت ابعاد صفحه به بدنه

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

در حالی که در ابتدا گمانه زنی می‌شد گوشی های سری گلکسی اس 9 از نسبت ابعاد بهتری نسبت به اس 8 برخوردار خواهند بود، اما در نهایت این نسبت تنها به میزان 0.1 درصد افزایش پیدا کرده بود. به این ترتیب،‌ ما شایعاتی را می‌شنویم که از افزایش قابل توجه نسبت ابعاد در گوشی های خانواده گلکسی اس 10 را می‌دهد. باور می‌کنید یا نه، گلکسی اس 9 در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دیوایس‌های بازار است که می‌تواند با آیفون ایکس و سایر گوشی‌های مجهز به نمایشگر کم حاشیه رقابت کند، پس شکی نداریم که S10 نیز این روند را ادامه خواهد داد.

اسکنر اثر انگشت

حالا بیایید در مورد اسکنر اثر انگشت صحبت کنیم. هر سه نسخه از اعضای خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ به یک سنسور امنیتی بیومتریک مجهز خواهند بود، اما به نظر این سنسور در هر کدام متفاوت خواهد بود. نسخه پایه 5.8 اینچی به نظر به یک اسکنر معمولی مجهز خواهد بود که در کنار گوشی،‌ درست در زیر کلید پاور قرار دارد. این رویکردی مشابه با اعضای خانواده اکسپریا زد 5 سونی است.

مدل 6.1 اینچی و 6.44 اینچی نیز به یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، چیزی شبیه به آنچه که در گوشی چینی ویوو نکس شاهد بودیم، تجهیز خواهند شد. اینطور به نظر می‌رسد که سال 2019 سرانجام شاهد همه‌گیر شدن این فناوری هستیم و چه بهتر که سامسونگ از آن در گوشی‌های پرفروش سری گلکسی اس خود نیز استفاده کند.

مقاومت در برابر آب

وقتی شما گوشی خود را در برابر نفوذ آب مقاوم کنید، دیگر به عقب بازنخواهید گشت. بازگشت تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار با گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ یک موضوع مهم خواهد بود.

نمایشگر

همانطور که پیشتر گفتیم، هر سه مدل گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ اوایل سال آینده معرفی خواهند شد. مدل مقرون به صرفه‌تر از یک نمایشگر 5.8 اینچی بدون لبه‌های خمیده و مشابه گوشی‌های معمولی بهره می‌برد. هرچند وضوح +Full HD یا +QHD خوب هستند، اما به اعتقاد ما سامسونگ مورد اول را به خاطر کنترل قیمت نهایی گوشی جدیدش انتخاب خواهد کرد. از نظر نسبت ابعاد این نمایشگر 18.5:9 بوده و همچنان از نوع Super AMOLED خواهد بود.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

نسخه اصلی گلکسی اس 10 به یک نمایشگر 6.1 اینچی Super AMOLED مجهز خواهد بود که در دو طرف خمیده بوده و مشابه پرچمداران نسل فعلی سامسونگ، از وضوح +QHD برخوردار است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، خبر بزرگ حضور یک اسکنر اثر انگشت است که می‌تواند برای نختین بار در یک دیوایس سامسونگ، یک دیوایس با فروش بالای جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

سرانجام، مدل گلکسی اس 10 پلاس است که از یک نمایشگر 6.44 اینچی دو طرف خمیده Super AMOLED با وضوح +QHD و نسبت ابعاد 18:9 بهره خواهد برد. این گوشی نیز مشابه گلکسی اس 10 به یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه تجهیز خواهد شد.

سخت افزار

مطابق معمول، ما انتظار داریم تمامی نسخه‌های گلکسی اس 10 از تراشه‌های متفاوتی نسبت به محل زندگی کاربران قدرت بگیرند. نسخه‌ی آمریکایی از یک تراشه کوالکام قدرت می‌گیرد، در حالی که نسخه بین‌المللی گوشی های خانواده گلکسی اس 10 از تراشه سری اگزینوس بهره‌مند خواهند شد.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

بر اساس شایعات، نسخه آمریکایی این گوشی‌ها به تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام تجهیز خواهند شد. در حالی که این تراشه هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، اما یک دیوایس سونی به تازگی مجهز به آن در بنچمارک‌ها رویت شده است که نشان دهنده‌ی بهبود‌هایی نسبت به نسخه اسنپدراگون 845 هستند. همانطور که در اسکرین شات زیر می‌بینید،‌اسنپدراگون 855 موفق به ثبت امتیاز 3033 در آزمون تک هسته‌ای و 10992 در آزمون چند هسته‌ای شده است. این نتایج به مراتب بهتر از امتیازهای به دست آمده از اسنپدراگون 845 و A11 Bionic اپل در بنچمارک Geekbench بوده است. اما بار دیگر باید بگوییم که احتمال تقلبی بودن این نتایج وجود دارد.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

در آن سمت، تراشه‌ی قدرتبخش نسخه‌ی بین‌المللی گوشی های خانواده گلکسی اس 10 نیز  اگزینوس 9820 است. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در این تراشه ساخت خود سامسونگ نیست، اما سامسونگ در آینده می‌خواهد این پردازشگر را نیز خود تولید کند. گفته می‌شود پردازشگر گرافیکی ARM Mali G76 در این پکیج قرار خواهد داشت.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

از نظر حافظه، ما می‌توانیم شاهد عرضه نسخه‌هایی مجهز به رم 6 و 8 گیگابایتی برای مدل 6.1 اینچی و 6.44 اینچی اس 10 باشیم، اما این ظرفیت در مدل مقرون به صرفه‌تر 5.8 اینچی 4 و 6 گیگابایت خواهد بود.

از نظر فضای ذخیره سازی، 64 گیگابایت فضای پایه هر سه نسخه خواهد بود و مدل‌های 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی نیز وجود دارد. اگرچه مشخص نیست چرا سامسونگ قصدی برای عرضه یک نسخه 512 گیگابایتی از آنها را ندارد. پشتیبانی از کارت میکرو اس دی نیز بسیار در این گوشی‌ها محتمل است.

دوربین

یک،‌ دو، سه… فرقی نمی‌کند چه تعداد دوربین بخواهید، سامسونگ تمام نیازهای شما از عکاسی را با گوشی های خانواده گلکسی اس 10 خود تامین خواهد کرد. اگرچه مدل صفحه تخت گلکسی اس 10 تنها به یک دوربین تک لنزی مجهز خواهد بود، در حالی که دو مدل خمیده 6.1 اینچی و 6.44 اینچی از دو و سه دوربین در قاب پشتی پشتیبانی خواهند کرد. به احتمال خیلی زیاد دوربین دوگانه پشتی مدل میانی، از پیکربندی مشابه با دوربین نوت 8 و اس 9 پلاس، یعنی یک لنز معمولی و یک لنز تله فوتو برخوردار خواهد بود.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

اما جالب‌ترین پیکربندی در گلکسی اس 10 پلاس قرار خواهد داشت. این گوشی به یک ماژول دوربین سه گانه متشکل از لنزهای معمولی، تله فوتو و فوق عریض تجهیز خواهد شد. این بدان معناست که هر نوع عکاسی، از عکس‌های معمولی خیابانی گرفته تا عکاسی از مناظر طبیعی و عکس‌های پرتره همراه با افکت بوکه، توسط دوربین این گوشی قابل اجرا خواهد بود.

این‌ها تمام چیزهاییست که از دوربین گلکسی اس 10 و دو نسخه دیگر این خانواده می‌دانیم.

قیمت و زمان عرضه

قیمت

از نظر قیمتی، ما تنها می‌توانیم در مورد قیمت هر سه مدل گلکسی اس 10 پیش‌بینی کنیم. با مدل ارزان‌تر آغاز می‌کنیم که می‌تواند مقرون به صرفه‌ترین عضو این خانواده نیز باشد. هرچند حدس زدن در مورد آن سخت است، اما قیمت این مدل می‌تواند بین 600 الی 650 دلار باشد تا توجه کاربران اپل را به سمت خودش جلب کند.

مدل بعدی، نسخه‌ی 6.1 اینچی گلکسی اس 10 است که با قیمت پایه 749.99 دلاری می‌تواند به فروش برسد و اگر فضای ذخیره سازی بیشتری را خواستید، به طبع باید قیمت بیشتری نیز بپردازید. سرانجام،‌ نسخه‌ی بالارده گلکسی اس 10 پلاس است که با قیمت پایه 849.99 دلاری به عرضه خواهد رسید و در نسخه‌های بالاتر شاید به بیش از 1000 دلار نیز برسد.

زمان عرضه

عرضه گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ اوایل سال 2019 خواهد بود. طبق معمول سامسونگ از گوشی های پرچمدار خودش در رویداد CES لاس وگاس پرده برداری نمی‌کند، در عوض یک یا دو روز پیش از رویداد MWC بارسلونا یک مراسم جداگانه را برگزار می‌کند و در آن گوشی‌های جدید سری گلکسی اس خود را معرفی می‌کند. این رویداد معمولا اواخر ماه فوریه برگزار می‌شود و دلیلی وجود ندارد که نشان دهد سامسونگ امسال تصمیم متفاوتی را گرفته باشد.

از آنجایی که نمایشگاه MWC 2019 بین 25 الی 28 فوریه (6 الی 9 اسفند ماه) برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد سامسونگ گوشی های جدید خودش را یک روز پیش از آغاز به کار این رویداد جهانی (5 اسفند ماه) معرفی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اینم یکی از تفاوتاشه

  2. اثر انگشت پشت صفحه نداره؟؟

  3. تکنولوژی روز رو داره دیگه