اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

آموزش اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

در این بخش، روش‌های مختلف اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین از جمله استفاده از کابل AUX در اتومبیل، به‌کارگیری بلوتوث، کار کردن با کابل USB و فرستنده‌های FM خدمت شما عزیزان آموزش داده خواهد شد.

آیا می‌خواهید در هنگام رانندگی از موسیقی مورد علاقه، پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی خود لذت ببرید؟ برای انجام این کار کافی‌ست گوشی خود را به ماشین وصل کنید. اما بهترین روش برای اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین چیست؟

گوش دادن آنچه که دوست دارید در حین رانندگی

اکثر ما از موسیقی در هنگام رانندگی لذت می‌بریم، اما اغلب، رادیو موسیقی‌هایی را که روی شما تاثیر می‌گذارد، پخش نمی‌کند. با اینکه CD انتخاب خوبی است، ولی به راحتی خراش پیدا می‌کند و باید مدام CD را از سیستم پخش صوتی ماشین خارج و CD بعدی را در آن قرار دهید. خوشبختانه یک گوشی هوشمند با فضای ذخیره‌سازی برای MP3 و اتصال آنلاین جایگزین مناسبی است.

اگر مکانی امن برای قرار دادن گوشی خود داشته باشید و محدوده (range) لازم یا کابلی برای ارسال یک سیگنال به سیستم صوتی ماشین وجود دارد، می‌توانید از یک گوشی اندرویدی برای سرگرمی‌های صوتی خود در هنگام رانندگی استفاده کنید.

توصیه کلی: هنگام رانندگی از گوشی استفاده نکنید

با اینکه در این مطلب درباره استفاده از گوشی هوشمند در حین رانندگی صحبت می‌کنیم، اما مهم است که نکته‌ای را بدانید. در شرایطی که مشغول تماس تلفنی یا ارسال پیامک نیستید اما دستگاه هنوز در حال اجراست، برداشتن دست خود از فرمان و چشم از جاده برای تغییر دادن یک ایستگاه رادیویی جدید یا بارگذاری یک پادکست، کاری خطرناک است. این امر در بسیاری از مناطق، درست مانند یک مکالمه تلفنی یا ارسال پیامک در حین رانندگی تخلف قانونی به شمار می‌آید.

شما نباید کاری را انجام دهید که موجب از دست رفتن تمرکزتان در حین رانندگی شود.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

در حین رانندگی، در مواقعی که گوشی همراه در حال اجراست، آن را لمس نکنید. اگر نیاز به تغییر در موسیقی دارید می‌بایست:

  • از یکی از سرنشینان بخواهید این کار را انجام دهد (ترجیحاً سرنشین صندلی جلو).
  • اگر موجود باشد، از کنترل روی فرمان استفاده کنید.
  • در یک مکان امن این کار را انجام دهید.

با این حال، برای ایمن‌ترین تجربه، فقط موسیقی را قطع کرده تا به وقت مناسب بتوانید ماشین را متوقف کنید و در بدترین حالت، از موسیقی به رادیو تغییر وضعیت دهید.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

در ادامه انواع روش‌های مختلف اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین را مانند استفاده از کابل AUX، کابل‌های USB، بلوتوث، فرستنده‌های FM و استاندارد Android Auto را شرح خواهیم داد.

خودروی شما قدیمی است؟ از کابل آنالوگ AUX استفاده کنید

واضح‌ترین راه برای اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین استفاده از یک کابل آنالوگ است. جک هدفون 3.5 میلی‌متری خود را به پورت line-in (یا پورت AUX) در سیستم صوتی ماشین خود وصل کنید.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

برای نمونه، ممکن است یک اتصال استاندارد Line-in در جلوی سیستم صوتی ماشین‌تان (یا در جای دیگری در کنسول مرکزی) موجود باشد. به علاوه، ممکن است لازم باشد تا کابل را به داشبورد ببرید تا گوشی شما را وصل کند.

سیستم‌های قدیمی‌تر با یک دستگاه نوار کاست به شما اجازه می‌دهند از آداپتور کاست استفاده کنید. این دستگاه، کوچک و کم‌هزینه بوده و با اتصال به جم هدفون، این امکان را می‌دهد که موسیقی را در سیستم صوتی ماشین پخش کنید.

خودروی شما جدید است؟ از بلوتوث استفاده کنید

بسیاری از سیستم‌های صوتی ماشین‌های مدرن مجهز به بلوتوث به عنوان یک گزینه برای پخش موسیقی در یک شبکه بی سیم کوتاه‌برد هستند. برای استفاده از آن با فعال کردن بلوتوث در سیستم صوتی ماشین، مطمئن شوید قابل دسترسی است.

برای پی بردن به نحوه انجام این کار، باید دفترچه راهنمای ماشین خود را بررسی کنید.

در دستگاه اندرویدی خود وارد بخش تنظیمات و سپس Device Connection شده و بلوتوث را روشن کنید. صبر کنید تا صفحه نمایش، سیستم صوتی ماشین شما را نمایش دهد؛ سپس آن را بر روی گوشی انتخاب کنید تا دستگاه‌ها از طریق بلوتوث اصطلاحاً جفت شوند.

پس از انجام این کار، در دفعات بعدی گوشی اندرویدی به صورت خودکار از طریق بلوتوث به ضبط ماشین متصل می‌شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه در استفاده از بلوتوث، گوشی شما باید دارای Bluetooth 4.0 BLE بوده تا کمترین تأثیر را بر عمر باتری داشته باشد.

بلوتوث ندارید؟ از کابل USB استفاده کنید

برخی از دستگاه‌های اتومبیل‌های مدرن دارای یک پورت USB هستند که می‌توانید برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی از آن استفاده کنید. این امر شما را قادر می‌سازد تا لیستی از آهنگ‌های خود را از طریق سیستم صوتی ماشین اجرا کنید.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین به این روش بسیار ساده است. اگر سیستم صوتی دارای کابل USB باشد، می‌توانید گوشی را هم به راحتی به منبع تغذیه مناسب وصل کنید. در غیر اینصورت، ورودی USB را پیدا کرده و دستگاه اندرویدی را به آن متصل نمایید.

پس از اتصال، گوشی اندرویدی شما به حالت ذخیره تغییر خواهد کرد. نوار اطلاع‌رسانی (notification bar) را پایین بکشید و روی گزینه Charging this device via USB ضربه بزنید. گزینه Use USB for را به File transfer تغییر دهید (این بخش بسته به نسخه اندروید می‌تواند متفاوت باشد). پس از آن شما قادر خواهید بود فایل‌های گوشی اندرویدی خود را توسط سیستم صوتی ماشین کنترل کنید.

نوع USB گوشی شما تعیین می‌کند که چه فایل‌های صوتی می‌توانید گوش دهید.

استفاده از Micro-USB

کابل استاندارد data/power اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین و لذت بردن از MP3 را آسان می‌کند.

با این حال، اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای پخش موسیقی از Last.fm ،Spotify یا Pandora صرفاً برای پخش مجموعه MP3 ذخیره شده در گوشی هستید، این گزینه، مناسب شما نخواهد بود.

استفاده از USB Type-C

شانس پشتیبانی از صدا در اتصال با کابل USB-C بالاست (این در حالی‌ست که برخی از نمونه‌های پیشین اتصالات، این قابلیت را نداشتند). از این رو، می‌توانید کابل USB-C خود را به ورودی USB-C سیستم صوتی ماشین‌تان وصل کرده و از انواع جریان‌های صوتی و فایل‌های MP3 لذت ببرید.

آخرین راه: استفاده از فرستنده اف ام (FM Transmitter)

اگر بلوتوث برای شما گزینه مناسبی نیست، برای اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین از یک فرستنده FM استفاده کنید.

یک فرستنده FM دستگاهی است که به گوشی و سیستم پخش صوتی اتومبیل (در حدفاصلی بسیار کوتاه) متصل می‌شود.

پس از سوییچ کردن رادیوی ماشین به موج FM این امکان را خواهید داشت که به صورت بی سیم از سیستم صوتی گوشی خود لذت ببرید.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

برخی از فرستنده‌های FM به ورودی هدفون گوشی وصل می‌شوند. در حالی که برخی دیگر با اتصال به سیستم بلوتوث کار می‌کنند، مخصوصاً هنگام استفاده از قابلیت اتصال بلوتوثی در خودروی شما.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

طراحی گوشی های هوشمند به طور قابل توجهی میان تولیدکنندگان متفاوت است. به همین ترتیب، باید کمی زمان صرف کنید تا گوشی شما به سیستم پخش صوتی ماشین متصل شود.

اپلیکیشن فرستنده FM

در ابتدا به شدت توصیه می‌شود که از این‌گونه اپلیکیشن ها استفاده نکنید. تحقیقات ما نشان می‌دهد که چنین برنامه‌هایی در اکثر مواقع ابزار تبلیغاتی بوده و تا زمانی که دستگاه‌های اندرویدی فاقد ابزار مورد نیاز باشند، این دستگاه‌ها نمی‌توانند برای سیستم صوتی ماشین در موج FM چیزی را ارسال کنند.

در واقع، برنامه‌های ذکر شده به عنوان فرستنده‌های FM در Google Play امتیاز پایینی را از کاربران گرفتند و تا زمانی که اپلیکیشن‌های مناسبی در Google Play ارائه نگردند، این شرایط تغییری نخواهد کرد.

به طور خلاصه، اپلیکیشن‌های فرستنده FM در بهترین حالت، اتلاف وقت و در بدترین حالت، خرابی به دنبال دارند.

سرگرم شدن با سیستم صوتی گوشی در حین رانندگی

علیرغم وجود روش‌های بسیار برای پخش موسیقی از طریق گوشی در خودرو، بیشتر مردم تمایل به استفاده از بلوتوث یا فرستنده‌های FM دارند.

با این حال، می‌توانید هم‌چنان از کابل‌های USB و کابل‌های صوتی 3.5 میلی‌متری استفاده کنید.

تا زمانی که استاندارد Android Auto در همه خودروها وجود نداشته باشد، روش‌های ذکر شده بهترین گزینه به‌شمار می‌آید. Android Auto اتصال بی‌سیم به گوشی را بسیار آسان و راحت می‌کند.

اتصال گوشی اندرویدی به ضبط ماشین

تنها مشکل واقعی آن را می‌توان وجود دو گزینه برای کم و زیاد کردن صدا دانست (از طریق گوشی  و سیستم پخش اتومبیل) که ممکن است این دوگانگی حواس شما را در حین رانندگی پرت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حیف که نمیشه به پراید وصلش کرد
    نصف عمرش می ره به خدا

  2. واسه ایفون هم لطفا بذارید

  3. این مال بچه مایه هاست

  4. ما نه ماشین داریم ن ضبطی