انتشار حقايقي تلخ از نحوه اجراي بازي هاي کنسول Xbox One

اوايل خرداد ماه امسال بود که Xbox One کنسول بازي جديد مايکروسافت رسما معرفي شد و مشخصات و امکانات اين کنسول بازي جديد مورد استقبال همگان قرار گرفت. اما مایکروسافت تا امروز در مورد سیاست استفاده از بازی های این کنسول به صورت شفاف سخن نگفته بود و نمی دانستیم که این شرکت چه قوانینی برای اجرای بازی ها روی این کنسول وضع کرده است!

اما حالا بخشی از این قوانین اعلام شده که حاوی خبرهای بد است و نشان می دهد که این شرکت برای جلوگیری از استفاده های غیر قانونی، سخت گیری های جدید وضع کرده.

ایکس باکس وان لازم است که به اینترنت متصل باشد. البته نه همیشه. اما مایکروسافت گفته که در هر ۲۴ ساعت کنسول باید یک بار به اینترنت دسترسی داشته باشد تا امکان اجرای بازی های را داشته باشد. سرعت پیشنهادی دسترسی به اینترنت هم 1.5 مگابیت در ثانیه اعلام شده است.

قانون جدید معنی مهمی دارد و اگر مایکروسافت تا پایان روی آن اصرار داشته باشد، به این معنی است که احتمالا برای داشتن این کنسول باید بازی ها را به صورت قانونی خریداری کنید و در کنار آن برای اجرای آنها حتما به اینترنت متصل باشید.

می دانیم که کاربران ایرانی با مشکلات مختلفی برای تهیه قانونی بازی ها مواجه هستند که یکی از آنها قیمت های بسیار بالای آنهاست. حالا اگر بر حسب اتفاق! دسترسی به سرورهای ایکس باکس هم مسدود بشود با مشکل بزرگ دیگری مواجه خواهند شد و احتمالا کنسول جدید برای آنها بلا استفاده خواهد بود.

در کنار این موضوع مایکروسافت محدودیت های تازه ای برای قرض دادن بازی به دوستان هم اعمال کرده است که سبب نارضایتی کاربران شده است.

حال باید ببینیم که تا زمان ورود این کنسول به بازار تغییری در سیاست های مایکروسافت به وجود خواهد آمد یا خیر. نظر شما در این مورد چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*