قیمت لوازم خانگی خارجی

قیمت لوازم خانگی خارجی در بازار ایران نامشخص است

پس از افزایش نرخ ارز، قیمت لوازم خانگی خارجی افزایش پیدا کرد. در حال حاضر، لوازم خانگی خارجی، قیمت متفاوتی با لوازم خانگی داخلی دارد و اصلا نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها مشخص نیست. دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این باره توضیح داده است.

حبیب‌الله انصاری، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار کرد با افزایش نرخ ارز، قیمت مواد اولیه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی با رشد چشمگیری روبرو شد؛ به همین دلیل، در حال حاضر روند تولید لوازم خانگی داخلی به سختی انجام می‌شود. البته افزایش نرخ ارز برای صادرات محصولات تولیدکنندگان داخلی بسیار مناسب خواهد بود، اما قبل از آن می‌بایست زیرساخت‌ها و زمینه‌های تولید از جمله تامین مواد اولیه به راحتی فراهم شود تا تولیدکنندگان داخلی با مشکل مواجه نشوند. از طرفی قیمت لوازم خانگی از ابتدای سال 97 با رشد 9.6 درصدی روبرو بود، اما با قیمت واقعی بازار بسیار متفاوت است که البته با توجه به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس بند ج کارگروه تنظیم بازار، قیمت‌های بازار به سمت منطقی شدن حرکت کرد.

قیمت لوازم خانگی خارجی

قیمت لوازم خانگی خارجی معلوم نیست

حبیب‌الله انصاری در ادامه عنوان کرد در گذشته و قبل از افزایش قیمت لوازم خانگی، تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید محصولات خود با مشکل مواجه شدند و به همین دلیل این محصولات در بازار با قیمت زیادی به فروش می‌رسید. به این ترتیب میزان احتکار سودجویان نیز افزایش یافت، اما اکنون با توجه به برنامه‌های دولت تا حدودی قیمت‌ها منطقی شده و رکود تولید لوازم خانگی نیز مقداری کاهش یافته است؛ هرچند در شرایط کنونی همچنان با مشکل تولید روبرو هستیم. البته برای حمایت از صنعت لوازم خانگی داخلی اتفاق‌های خوبی نیز رخ داده که ممنوعیت واردات لوازم خانگی جزو مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

این مقام مسئول افزود تولیدکنندگان داخلی با احتساب حداقل سود، محصولات خود را عرضه می‌کنند تا بتوانند سرمایه و گردش نقدینگی خود را حفظ کنند و فروش محصولات آن‌ها به خوبی انجام شود. از طرفی تولیدکنندگان داخلی به هیچ عنوان به موضوع قیمت لوازم خانگی خارجی ورود نکردند و قیمت لوازم خانگی خارجی نیز در بازار تعیین نشده است. به این ترتیب میان قیمت محصولات داخلی و خارجی اختلاف زیادی وجود دارد. همچنین میزان تولید لوازم خانگی در نیمه نخست سال 97 با کاهش همراه بوده و پس از اینکه قیمت‌ها منطقی شد، روند تولید نیز تا حدودی بهبود یافت. در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی حدود 70 تا 75 درصد نیاز مصرف‌کنندگان را تامین می‌کنند.

قیمت لوازم خانگی خارجی

نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی

حبیب‌الله انصاری در ادامه اظهار کرد در ابتدای آذرماه 97 هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی برگزار می‌شود و در این نمایشگاه 259 شرکت داخلی و 53 شرکت خارجی حضور خواهند داشت. این نمایشگاه به مدت 4 روز برگزار شده و از بخش‌هایی نظیر محصولات گرمایشی و سرمایشی (لوازم انرژی‌بر)، ماشین‌های شوینده، لوازم پخت‌وپز، قطعات، انواع سرویس و لوازم آشپزخانه و سایر لوازم خانگی تشکیل می‌شود. به واسطه این نمایشگاه، محیطی فراهم می‌شود تا بتوان کالاها و توانمندی صنعت لوازم خانگی را معرفی کرد و مقایسه کالای ایرانی و خارجی، تحقیق بازار و تعمیق ارتباط مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را انجام داد. با وجود اعمال تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز به چنین رویداد‌هایی نیاز است. صنعت لوازم خانگی با هدف افزایش تولید، توسعه بازار، افزایش صادرات و خروج از رکود به دنبال رونق اقتصادی کشور گام بر می‌دارد؛ چرا که زندگی مردم به لوازم خانگی وابسته است و با رشد این صنعت می‌توان از صنایع مهمی نظیر پتروشیمی، آلومینیوم، مس و فولاد حمایت کرد.

قیمت لوازم خانگی خارجی