زن فضانورد

روسیه صحت سفر به ماه توسط ناسا را مورد بررسی قرار می‎دهد

همه شما با تئوری های توطئه  آشنا هستید. بر اساس این نظریه برخی از پدیده ها و اتفاقاتی که همه اعتقاد داریم روی داده است هرگز اتفاق نیفتاده و تنها یک حقه بزرگ است. یکی از این حقه ها مربوط به جعلی بودن خبر سفر به ماه توسط ناسا است.

طرفداران نظریه توطئه معتقدند آنچه که تحت عنوان سفر به ماه در سال ۱۹۶۹ روی داد، چیزی نبود جز یک دروغ بزرگ که توسط ناسا و حکومت آمریکا به خورد افکار عمومی سراسر جهان داده شد. این نظریه تاکید دارد که انسان هرگز بر روی ماه فرود نیامده است.

نظریه مربوط به دروغین بودن سفر به ماه هنوز علاقمندان بسیاری دارد. این در حالی است که ناسا کوهی از مدارک و شواهد مختلف ارائه کرده تا افکار عمومی و طرفدارن این نظریه را قانع کند که ماموریت آپولو ۱۱ واقعیت داشته و سفر به ماه اتفاقی بوده که رخ داده است.

روسها از جمله طرفداران نظریه توطئه هستند و هر از گاهی افکار عمومی را با خود همراه می کنند. آنان سعی دارند ادعاهای آمریکا در خصوص دستاوردهایش در ۵۰ سال پیش را زیر سوال ببرند.

سفر به ماه در آزمون روسها

اخیرا روسها اعلام کرده اند که می بایست با راه اندازی یک تحقیق همه جانبه بین المللی در نهایت صحت و یا کذب خبر سفر ناسا به ماه را تایید کرده و به غوغای عظیم ۵۰ ساله پایان دهند.

روسها ناپدید شدن فیلم اصلی گرفته شده از این واقعه مهم در سال ۱۹۶۹ را مستمسک قرار داده و شبهات موجود در خصوص سفر ناسا به ماه را تشدید کرده اند. مقامات روسی تاکید دارند که به منظور بررسی تمامی جوانب ناپدید شدن این فیلم باید یک تحقیق بین المللی صورت گیرد. این تحقیق همچنین باید شامل محل نگهداری سنگ های نمونه جمع آوری شده از ماه باشد.

در واقع کشور روسیه بیشتر از هر کشوری به دروغین بودن سفر به ماه دامن می زند. آنها همواره تاکید داشته اند که در خصوص صحت این خبر مشکوکند و تجسس دقیق بین المللی همه چیز را شفاف خواهد کرد.

روسها بیشتر از هر چیزی، ناپدید شدن فیلم اصلی گرفته شده از فرود بر روی ماه را هدف قرار داده اند. ناسا هم اعلام کرده که فیلم اصلی در میان ۲۰۰ هزار کاست ویدیویی که کپی شده ناپدید گشته و همه این ماجرا در نهایت به تقویت نظریه مربوط به جعلی بودن خبر سفر به ماه منجر شده است.

ناسا همچنین اعلام کرده است که برای بازگرداندن فیلم اصلی باید از کمپانی لوری دیجیتال کمک بگیرد. یکی از عمده ترین کارهای این شرکت بازگرداندن فیلم های قدیمی هالیوود است. جالب اینجاست که وقتی پای هالیوود و کارشناسان آن به میان بیاید جعلی بودن خبر سفر به ماه بیش از پیش تشدید می شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. من موندم چرا تو این عکسها اصلا ستاره ای دیده نمیشه. مگه میشه تو اون تاریکی هیچ ستاره ای تو اسمون نباشه

  2. به نظر من خیلی خرن آقا چجوری تلسکوپ میندازم 10 میلیون سال نوری اونور تر رو میبینن خب داداش ی دوربین بندازین اونجایی که آمریکا گفته فرود اومده و پرچم آمریکا رو زدن زمین خب یه نگاه بندازین دیگه اگر بود که هیچی ینی رفتن اگر نبود ینی نرفتن دیگه این همه دنگ و فنگ نداره.

  3. اولا ناسا توی اون سال اینقدر شاخ نبوده که نخواد دروغ بگه…هنوز تازه کار بوده…..بعدشم..تو اون سالها با روسا جنگ سرد بودن…هر چیزی ممکنه….ادم به این شک میکنه اگه توی اون سال رفتن ….چرا یه بار دیگه نرفتن…بعدشم اگه کشوری بخواد صحت این رفتنو تایید کنه روسا هستن چون تو عرصه فضایی بعد امریکا جایگاه دومو دارن و امریکا هنوز داره از سایوز روسا استفاده میکنه….

    • استاد، از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶ فضانوردان ناسا شش بار روی سطح ماه راه رفتند. شما برو همان تخمه آفتابگردان بشکن کاریت نباشه به کار ما.

  4. روسیه جزو منفورترین کشورهای جهانه ک واسه زنده موندن هرکاری میکنه . اصلن سرشاخ شدن با آمریکا در حد روسیه نیست . بااین کارا فقط میخاد نشون بده من رقیب اصلی امریکا هستم‌ خخخخخخخخخ

    • ساده نباش داداچ
      هر چیز رو نه سریع باور کن نه رد کن اول ببین چقدر با عقل و امکانات و سایر عوامل موجود می خونه بعد نظر بده.
      به نظر من چون بعد از اون ماجرا تا به حال کسی نرفته این فرضیه رو تقویت می کنه که این موضوع در آن زمان یک بلوف بودهو اون فیلم هم ساختگی هست.همچنین آمریکایی ها ید طولایی در این زمینه ها دارند مثل حمله به برج های دوقلو یا تخریب آن ها و …

  5. این روساى موزى هنوز از ( ناسا ) داغ دارن که چون نتونستن با اون همه ادعاشون زودتر از سازمان فضایى فوق پیشرفته (ناسا آمریکا) پا بر روى قمر زمین بگذارن!
    منکه به شخصه به همچین سازمان فضایى فوق پیشرفته افتخار میکنم!
    و همیشه دوستش داااااااااااااااارم!!
    🙂
    🙂
    😉

  6. خب رفته باشه یا نه رفته باشه چی به شما میرسه که تا سرحد جنون دفاع می کنید یا یا به دروغین بودن خبر دامن می زنید

    سیاست هرگز با راست گویی جلو نمیره

    من با نظر مهران کاملا موافقم ناسا اگ چیزیم میگه خبریه که دیگ براش فاقد ارزش
    نمیاد که اصرارشو فاش

    قاعدتا سفر به ماه هم یه مشکلی توش هست نه میشه گفت ناسا راست میگه نه میشه گفت دروغ میگه

    راست میگه چون قدرت و ابزارشو داره و واقعا می تونه رفته باشه ماه
    دروغ میگه چون فیلمش رو میگه گم شده این از ناسا بعیده همچین سندی رو گمکنه

  7. مثلا میخاد روی امریکا رو کم کنه ولی نمیتونه

  8. بنظر من همچین سازمان بزرگی با این همه تجهیزات و پرسنل هیچوقت نمیاد به دروغ بگه به ماه رفته.بنظر من اگرم فیلم هالیودی بوده باشه بخاطر سانسور و نسون ندادن چیزهایی که واقعا روی ماه وجود داره یک صحنه سمبلیک رو به همه نشون داده.شاید خیلی قبلتر هم به ماه رفته من معتقدم بین اخباری که ناسا برای عموم منتشر میکنه و چیزی که واقعا اتفاق افتاده 10-15 سال اختلاف زمانی وجود داره. در واقع بخاطر حساسیت بالا و سری بودن مساعل اخبار از رده خارج شده رو منتشر میکنن.

  9. حالم از این روسا بهم میخوره

  10. روسیه چ ربطی داره به ناسا

  11. تمام عکسهایی که از این قصه وجود دارد به وضوح به ساختگی بودن آن اذعان میکند
    مثلا همین عکسی که گذاشته اید، این قسمت روشن ماه بخاطر خورشید است یا نورافکن روشن کرده اند؟ قسمت روشن ماه از کویر لوت وسط ظهر هم روشن تر و داغ تر است نه اینکه اینقدر ملو و سرد باشد!!

  12. از این بعیده این همه خرج کنهع