سیستم عامل هواوی

سیستم عامل هواوی برای رقابت با اندروید در دست توسعه است

سیستم عامل هواوی برای رقابت با اندروید در دست توسعه است. هواوی این اقدام را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل پس از تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت، در پیش گرفته است.

هواوی زمانی که آمریکا، ZTE به عنوان شریک تجاری تجهیزات مخابرانی این شرکت را برای دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی نقره داغ کرد، ضربه‌ی بزرگی خورد. هرچند هواوی هر نوع دور زدن قانون را رد کرده است، اما همچنان به خاطر رفتارهای ایالات متحده نگران است. به تازگی ایالات متحده استفاده از قطعات ساخته شده توسط هواوی را متوقف کرده است. هواوی فرض را بر این گرفته است که حتی ممکن است در آینده، گوگل نیز بخواهد همکاری خود با این شرکت چینی را متوقف کند و در آینده مجبور به تغییر مسیر خود شود. از این رو این کمپانی به دنبال آن است که نه تنها برای سخت افزارهای خود جایگزین داخلی پیدا کند (نظیر تراشه)، بلکه در بخش نرم افزاری نیز فعالیت تازه‌ای را آغاز کند.

سیستم عامل هواوی

نام احتمالی سیستم عامل هواوی

اطلاعات تازه نشان می‌دهد هواوی در حال توسعه یک سیستم عامل موبایلی جدید برای جایگزین کردن آن با اندروید است. امروز گزارشی که مدت‌ها قبل چندین مرتبه منتشر شده است، توسط خود هواوی تایید شده است. گزارش‌های Sketchy در گذشته نشان می‌دهد که سیستم عامل هواوی با نام احتمالی KirinOS در دست توسعه است؛ گرچه به جز نام آن، تقزیبا هیچ اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع وجود ندارد. این گزارش توسط Bruce Lee، معاون محصولات موبایلی هواوی تایید شده است.

علاوه بر تایید رسمی در Weibo، اطلاعات جزئی دیگری نیز وجود دارد. با این حال بهترین قسمت، پاسخ این مدیر مسئول به سوال یکی از کاربران در مورد سیستم عامل هواوی است که عنوان کرده «در حال توسعه است». هواوی اخیرا گوشی‌های جدید خودش را با سیستم عامل FuchsiaOS آزمایش کرده است و درهای آن را بر روی توسعه‌دهندگان باز کرده که با دیوایس‌های قدرت گرفته از کایرین 970 این شرکت سازگار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سی پی یو روسی بیاد امثال تو باید بخرن

    اخه حرف میزنی فکر هم کنی بد نیست

  2. خدا رو صد هزار مرتبه شکر

    هر چی دست زیاد تر بشه و انحصار شکسته بشه، برای کشورهای جهان سومی مثل ما بهتره

    امیدوارم CPU چینی ویا روسی هم بیاد تا با INTEL و AMD رقابت کنه

    با سپاس