گوشی منعطف سامسونگ

انتشار تصویری جدید از پتنت باتری منعطف سامسونگ

عکسی از پتنت باتری منعطف سامسونگ منتشر شد. بر اساس این تصویر، سامسونگ باتری انعطاف‌پذیری توسعه داده که قادر است به هر شکل در آمده و حتی به اندازه‌ای قابل قبول کش بیاید!

سامسونگ، شرکتی که در زمینه تولید نمایشگرهای منعطف طی سال‌های آینده پیشرو خواهد بود، سال آینده یک گوشی مجهز به چنین صفحه نمایشی به بازار عرضه می‌کند. اگرچه شرکت چینی Rouyu Technology گوی سرقت را از سامسونگ ربود و با معرفی فلکس پای به عنوان نخستین گوشی هوشمند منعطف دنیا به غول کره‌ای اجازه کسب لقب «اولین» تولیدکننده را نداد، اما در هر صورت سامسونگ در زمینه تولید نمایشگرها و گوشی های هوشمند طی سال‌های آتی، سردمدار خواهد بود.

یکی از سوالاتی که در ذهن کاربران درباره گوشی منعطف سامسونگ و دیگر شرکت‌ها شکل گرفته این است که آیا باتری این گجت‌ها نیز منعطف است؟ اگرچه این موضوع به طراحی نهایی گوشی انعطاف پذیر بستگی داشته و ممکن است در نهایت نیازی به چنین باتری نباشد، اما سامسونگ یک باتری منعطف نیز طراحی کرده است. این باتری می‌تواند به هر شکل و فرم مورد نیاز در یک گوشی منعطف در بیاید.

تصویر پتنت باتری منعطف سامسونگ

پتنت باتری منعطف سامسونگ

در تصویر پتنت باتری منعطف سامسونگ یک شی شبیه به پاکتی کوچک را شاهد هستیم که از پوشش فلزی و الکترودهای ضروری تشکیل شده است. همه این قسمت‌ها دارای شکلی موج‌گونه هستند. این نوع طراحی سبب می‌شود باتری خاصیت ارتجاعی پیدا کرده و بتوان آن را بدون نگرانی از پاره شدن الکترودها کش داد. به این ترتیب یکی از نگرانی‌های بابت استفاده از باتری در یک گوشی منعطف از بین می‌رود.

سامسونگ در یکی از نمایشگاه‌های InterBattery سال‌های اخیر، یک باتری رول‌شونده، قابل تا شدن و دارای توانایی جهت گرفتن در هر سویی را در معرض دید عموم قرار داد. نمونه اولیه این محصول شباهت زیادی با یک لاستیک نی داشت! در زمان معرفی این باتری انعطاف پذیر، Samsung SDI اعلام کرد طی چند سال آینده، امکان تولید این دسته باتری‌ها به صورت انبوه فراهم می‌شود. به نظر می‌رسد اکنون زمان عملی شدن این وعده فرا رسیده است.

البته احتمالا سامسونگ همانند گوشی های انعطاف پذیر، برای باتری‌های این چنینی نیز چند پتنت به ثبت رسانده و طراحی‌های مختلفی را مد نظر دارد، به همین دلیل بعید نیست در اولین گوشی منعطف شرکت، به جای باتری نمایش داده شده در تصویر بالا، از نوع دیگری استفاده شود. همچنین بسته به نوع طراحی ممکن است اصلا به چنین پک باتری نیاز نباشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بقیه برندها رودروایسی رو بزارین کنار و اینم بدزدین…خخخ

  2. عه راست میگه ها تاحالا به باطریش فک نکرده بودم …پس اونم منعطفه

  3. باتریشم منعطفه ؟؟