فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین باعث توسعه اقتصادی کشور می‌شود

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت قابلیت‌های فناوری بلاک چین برای توسعه اقتصادی کشور بسیار مناسب است و باید بستر‌های فعالیت این فناوری را در کشور فراهم کنیم.

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی اظهار کرد معاونت علمی متولی فناوری کشور است و به همین دلیل وظیفه دارد تا با ورود جدیدترین فناوری‌ها از آن‌ها استفاده کند و از ماهیت این فناوری‌ها مطلع شود. امروزه به کمک فناوری‌های جدید، فعالیت‌ها دیگر در استان‌ها یا شهر‌های خاص محدود نمی‌شود و یک ارتباط جهانی بین آن‌ها وجود دارد. در واقع با فراهم کردن زیرساخت‌های فناوری‌های جدید می‌توان کسب‌وکارهای خوبی را بر بستر اینترنت به وجود آورد. از این رو باید از فناوری بلاک چین برای توسعه اقتصادی کشور استفاده شود تا ایران نیز با 140 کشور دیگر هماهنگ شود.

فناوری بلاک چین

توسعه اقتصاد با فناوری بلاک چین

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در ادامه عنوان کرد بدون شک بلاک چین برای بسیاری از کشورها مشکلاتی را به وجود می‌آورد، اما باید دانست که فواید بلاک چین نسبت به ضررهای آن‌ بیشتر است و می‌توان از آن برای توسعه اقتصاد کشور استفاده کرد. از این رو در ماه‌های گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری بلاک چین را رصد کرده و با فواید آن آشنا شده و حتی یک تیم کارشناسی از بخش خصوص برای ورود به این حوزه تشکیل شده است. همچنین نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که فناوری بلاک چین میزان شفافیت در جامعه را افزایش داده و بروکراسی را کاهش می‌دهد. از این رو باید موانع استفاده از این فناوری در کشور برداشته شود.

علیرضا دلیری در ادامه افزود انتظار داریم در ماه‌های آینده فعالیت در حوزه فناوری بلاک چین قانونی شده و به رسمیت شناخته شود. معاونت علمی کشور نیز سعی دارد با نگاه علمی در این مسیر قدم بردارد و یافته‌های تخصصی خود را در اختیار دستگاه‌های مختلف بگذارد تا از این حوزه حمایت کند. گفتنی است حوزه فناوری بلاک چین نسبت به سایر حوزه‌های فناوری رشد بسیار خوبی کرده و اگر بسترهای استفاده از این فناوری را در ایران فراهم نکنیم، نمی‌توانیم با جامعه جهانی هماهنگ باشیم و عقب می‌مانیم. همچنین این فناوری با استقبال بسیار خوب جوانان مواجه شده و لزوم ورود دولت در این حوزه احساس می‌شود تا با استفاده از آن، وضعیت اقتصادی کشور را توسعه دهیم.

فناوری بلاک چین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. من که نفهمیدم چجوری

  2. من که چیز خاصی دستگیرم نشد

  3. همه دنیا روبه پیشرفته تر شدن میرن

  4. اینجوری دارن جاش میندازن دیگه