اسپیکر درون صفحه ای

پس از دوربین سلفی، حالا زمان معرفی اسپیکر درون صفحه ای فرا رسیده است

سامسونگ اخیرا از گلکسی A8s رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که دوربین سلفی آن، درون حفره‌‌ی روی نمایشگر قرار دارد. اما به نظر می‌رسد گام بعدی کمپانی کره‌ای برای از بین بردن حاشیه فوقانی نمایشگر، حذف اسپیکرهای سنتی و استفاده از اسپیکر درون صفحه ای است.

پیش‌تر نیز زمزمه‌هایی مبنی بر کارگذاری محرک‌های پیزوالکتریک در زیر صفحه نمایش گلکسی S10 شنیده شده بود. ظاهرا سامسونگ قصد دارد این تکنولوژی را که Sound on Display (صدا روی صفحه نمایش) نامیده است، در نمایشگاه CES 2019 معرفی کند. با این حال هنوز مشخص نیست که اسپیکر درون صفحه ای برای تعبیه در اعضای خانواده گلکسی اس 10 آماده خواهد شد یا خیر؛ اما امید می‌رود که تا نیمه دوم سال 2019 و موعد رونمایی از گلکسی نوت 10، تکنولوژی مورد اشاره به تکامل رسیده باشد.

تجهیز سامسونگ گلکسی اس ۱۰ به اسپیکر درون صفحه ای دور از ذهن نیست

البته این نحوه انتقال صدا، چیز کاملا جدیدی نیست. در نخستین نسل از گوشی شیائومی می میکس هم، از پیزوالکتریسیته برای این منظور استفاده شده بود؛ هرچند که با توجه به کامل نبودن این تکنولوژی، کمپانی سازنده در گوشی می میکس 2 از اسپیکرهای معمولی استفاده کرد.

در مقطع کنونی اما گزارش‌های بسیاری به آمادگی کمپانی‌های فعال در این عرصه برای جایگزینی اسپیکرهای سنتی با اسپیکرهای پیزوالکتریک اشاره دارند. یکی از آن‌ها ال جی است که قصد رونمایی از تلویزیونی 65 اینچی در نمایشگاه CES لاس‌وگاس را دارد. گفته می‌شود نمایشگر این تلویزیون، نقش اسپیکر را هم ایفا خواهد کرد.

Nova-4-vs-Galaxy-A8s

سامسونگ گلکسی A8s و هواوی نوا 4

تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند نیز در حال تلاش برای تعبیه اسپیکرهای پیزوالکتریک در صفحه نمایش محصولات خود هستند؛ اما اینکه به CES امسال خواهند رسید یا خیر، جای سوال دارد. ناگفته نماند که همانند دوربین سلفی درون صفحه‌ای، کارگذاری محرک‌های پیزوالکتریک در پنل‌های OLED، ساده‌تر از پنل‌های LCD است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اسپیکر گفتگو رو میشه گذاشت بالای گوشی

    چه نیازی به اسپیکر درون صفحه ای هست؟!!!؟؟؟

    با سپاس

  2. شور همه چیو در میارن این برند های چینی

  3. زنده باد سامسونگ که پیشرو در هر زمینه ایست

  4. حالا دوربین میگفتیم واسه سلفی گردنه خوبه
    اسپیکر به چ کاری میاد

  5. هر روز دارن پیشرفته تر میشن