درگاه USB-C مغناطیسی مایکروسافت

با درگاه USB-C مغناطیسی مایکروسافت٬ آینده‌ی شارژ دستگاه‌ها تغییر می‌کند

مایکروسافت پتنتی از یک سیستم USB-C مغناطیسی را به انتشار رسانده که نشان می‌دهد در آینده برای اتصال کابل به درگاه٬ دیگر نیازی به ارتباط نزدیک آن دو نیست. به طور مثال شارژ یک تبلت سرفیس پرو بدون اتصال مستقیم کابل قابل انجام خواهد بود.

کمپانی مایکروسافت پتنتی را برای یک سیستم USB-C که از اتصال دهنده و یک ورودی مغناطیسی استفاده می‌کند٬ منتشر کرده است که می‌تواند شارژ تبلت‌های سرفیس (و حتی انتقال داده) را در آینده آسان‌تر کند. بله٬ این درست است که سرفیس پرو 6 از اتصال Surface Connect بهره می‌برد٬ اما تبلت سرفیس گو به درگاه USB-C مجهز شده است و ما بر این باوریم که نسل آینده‌ی تبلت سرفیس پرو نیز از همین درگاه بین‌المللی استفاده خواهد کرد. این پتنت 23 ماه مه گذشته در سازمان مالکیت معنوی ثبت شده است. این پتنت با عنوان “Magnetically Activated Latch Mechanism” و شماره‌ی US20180375251 قابل شناسایی است.

عملکرد سیستم USB-C معناطیسی چگونه است؟

اسناد پتنت سیستم USB-C مغناطیسی مایکروسافت٬ یک کابل USB نوع C را نشان می‌دهند که دارای یک آهن‌ربا در دو سمت ورودی خود است. درگاهی که بر روی کامپیوتر قرار دارد نیز در دو سمت ورودی خود است. این می‌تواند به کابل اجازه‌ی اتصال را حتی وقتی از فاصله‌ی زیادی با درگاه قرار دارد بدهد. ممکن است به هر دو سمت اجازه داده شود٬ بدون ریسک آسیب دیدن سیستم٬ از فاصله با یکدیگر به کار خود ادامه دهند.

درگاه USB-C مغناطیسی مایکروسافت

زمانی که یک کابل USB-C معمولی غیرمغناطیسی را به درگاه وصل می‌کنید نیز یک قفل داخل درگاه وجود دارد که می‌تواند آن را حفظ کند. اما وقتی از یک نوع مغناطیسی استفاده شود٬ آن باعث غیرفعال کردن قفل خواهد شد تا اتصال اجبارا به این سبک برقرار باشد.

درگاه USB-C مغناطیسی مایکروسافت

کاربران با استفاده از یک کابل نوع C مجبور نیستند حتما آن را به داخل درگاه ببرند. و کابل نیز به راحتی٬ بدون آنکه آسیبی به تبلت وارد شود٬ از اتصال جدا خواهد شد. این درحالیست که وصل کردن و جداکردن کابل از درگاه در دراز مدت می‌تواند مشکلاتی از قبیل خرابی پورت را به همراه داشته باشد. هرچند شاید پتنت سیستم USB-C مغناطیسی مایکروسافت در تبلت‌های آینده‌ی سرفیس پرو قرار نگیرد٬ اما می‌تواند حداقل نشان دهنده‌ی گام برداشتن این شرکت در راهی درست باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ماکرو سافت چند وقته اسمش داره گل میکنه