محصولات رنو

سایپا درباره پیش فروش محصولات رنو اطلاعیه صادر کرد

شرکت سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به مشکلات تحریم و خروج شرکت رنو از ایران، هیچ یک از محصولات رنو از تاریخ 18 اردیبهشت 97 پیش فروش نشده و تمامی تعهدات به قبل از این تاریخ مربوط می‌شود.

اخیرا در رسانه‌ها گزارشی درباره پیش فروش دردسرساز محصولات رنو منتشر شد که شرکت سایپا به این موضوع واکنش نشان داده و اطلاعیه‌ای را صادر کرده است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است که با توجه به مشکلات تحریم و خروج شرکت رنو از ایران، هیچ یک از محصولات رنو از تاریخ 18 اردیبهشت 97 پیش فروش نشده و تمامی تعهدات به قبل از این تاریخ مربوط می‌شود. در ادامه، متن این اطلاعیه را مشاهده می‌کنید.

محصولات رنو

اطلاعیه سایپا درباره فروش محصولات رنو

شرکت سایپا اعلام کرد برای توضیح برخی از موضوع‌هایی که در این گزارش منتشر شده است، می‌بایست شفاف‌سازی شود و از تمامی رسانه‌هایی که به این موضوع پرداخته‌اند خواهش می‌شود این توضیحات را درج کنند. بند‌های این اطلاعیه به شرح زیر است:

1.‌ در گزارش مذکور ادعا شده است که شرکت فرانسوی رنو به شرکت پارس خودرو هشدار داده است که پس از دوره جدید تحریم‌ها نمی‌تواند مانند گذشته قطعات مورد نیاز محصولات خود را برای ایران تامین کند، اما شرکت پارس خودرو به این هشدارها توجه نکرده و همچنان فروش محصولات رنو را انجام داده است. از این رو شرکت پارس خودرو چنین ادعاهایی را به طور قطع تکذیب می‌کند و از آن رسانه‌ای که چنین ادعایی را منتشر کرده است انتظار دارد مستند‌های این ادعا را نیز منتشر کند.

2. در بخشی از گزارش مذکور به این موضوع اشاره شد که مدیران سابق سایپا با شرکت رنو پارس در خصوص پیش فروش بیش از ظرفیت محصولات رنو هماهنگی‌های لازم را انجام نداده‌اند، اما گفتنی است با توجه به مشکلات تحریم و خروج شرکت رنو از ایران، هیچ یک از محصولات رنو از تاریخ 18 اردیبهشت 97 به بعد پیش فروش نشده و تمامی تعهدات به قبل از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های صنعت خودرو ایران مربوط می‌شود.

3. در تاریخ 25 خرداد 1397، کارلوس گون، مدیرعامل وقت گروه رنو نیسان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی فرانسه عنوان کرد پس از خروج شرکت آمریکا از برجام و شروع دور جدید تحریم‌ها علیه ایران، ما نیز برای پیروی از آمریکا و جلوگیری از مجازات‌های آمریکا مبنی بر نقض تحریم‌ها از ایران خارج می‌شویم، اما شرکت سایپا به گفته‌های کارلوس گون استناد نکرده و حتی پیش از چنین سخنانی فروش محصولات رنو را متوقف کرده است.

4. از سویی در گزارش مذکور قید شده است که شرکت سایپا حتی پس از دریافت مابه‌التفاوت قیمت محصولات و تکمیل وجه مشتریان نیز محصولات را به آن‌ها تحویل نداده است، اما معاونت فروش گروه سایپا پس از این‌که مشتریان مراحل تکمیل وجه را انجام داده‌اند، به آن‌ها اطلاع داده که در نوبت دریافت خودرو قرار گرفته‌اند و همچنین تا زمانی که خودرو را از شرکت سایپا تحویل بگیرند، به آن‌ها سود مشارکت و جریمه دیرکرد پرداخت خواهد شد.

5. شرکت سایپا در پایان خاطرنشان می‌کند تمامی تعهدات و فروش محصولات رنو بر اساس برنامه توافق شده تولید در سال 97 میان شرکت ایرانی و فرانسوی انجام شده است.

محصولات رنو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینام فقط کارشون شده تکذیب کردن

  2. کدومشو باید باور کنیم

  3. چرا قیمت تندر 90 این دوتا باهم فرق داره