بنیانگذار هواوی

بنیانگذار هواوی اتهامات جاسوسی آمریکا بر علیه شرکت خود را تکذیب کرد

بنیانگذار هواوی تمام اتهامات جاسوسی که توسط ایالات متحده آمریکا بر علیه شرکت مطرح شده است را تکذیب کرد. کشورهای زیادی تحریم هواوی را به درخواست آمریکا آغاز کرده‌اند.

در طول سال گذشته میلادی، شاهد اتهامات زیادی بر علیه شرکت هواوی بودیم. بخش عمده‌ای از اتهامات، مربوط به جمع‌آوری اطلاعات محرمانه از مشتریان و شرکت‌ها توسط ابزارهای جاسوسی نصب‌شده در محصولات هواوی و در نهایت تحویل اطلاعات به دولت چین بوده است.

ایالات متحده آمریکا را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین مدعی معرفی کرد که در ماه‌های اخیر از زمین و آسمان به غول تکنولوژی چین حمله کرده است، آن‌ها معتقدند که هواوی یک تهدید برای امنیت ملی بوده و از متحدان خود خواسته‌اند تا دیگر از شرکت هواوی پشتیبانی نکنند. کشورهایی همانند استرالیا تصمیم گرفتند تا از نظر ایالات متحده آمریکا پیروی کنند؛ این حرکت به دستگیر شدن مدیر مالی هواوی در کانادا و همچنین دو کارمند این شرکت در لهستان منتهی شد.

تکذیب اتهامات جاسوسی آمریکا توسط بنیانگذار هواوی

یکی از گزارش‌های منتشر شده در نشریه فایننشیال تایمز (Financial Times) نشان می‌دهد که رن ژنگفی (Ren Zhengfei)، موسس شرکت هواوی، کلیه اتهامات جاسوسی از شرکت‌ها و مشتریان برای دولت چین را تکذیب کرده است؛ او در مصاحبه اظهار داشت که شرکت هواوی هرگز چنین مسئله‌ای را در نظر نداشته و حتی دولت چین هم چنین درخواستی را مطرح نکرده است. هیچ قانونی در چین مبنی بر طراحی Backdoor برای هواوی یا تمام تولیدکنندگان وجود ندارد و این ادعا کذب است. او در ادامه اظهار داشت:

من کشورم را دوست دارم و از حزب کمونیست حاکم حمایت میکنم، اما هرگز به هیچ کشوری در جهان آسیب نمی‌رسانم.

مدیر اجرایی شرکت هواوی اعلام کرد با کشورهایی که از هواوی استقبال می‌کنند، ارتباط برقرار کرده تا بتوانند از این مشکلات رهایی پیدا کنند. بنیانگذار هواوی در صحبت‌های خود اظهار داشت که سعی خواهند کرد نام خود را از ایالات متحده آمریکا پاک کرده و به جای آن در سایر مناطق جهان سرمایه‌گذاری کنند. به گفته Ren Zhengfei، این شرکت در گذشته 30 قرارداد برای ساخت شبکه 5G در چند کشور داشته است.

رن ژنگفی در سال 1987 میلادی موفق به تاسیس شرکت هواوی شد و در حال حاضر 1.14 درصد سهام را در اختیار دارد. او پدر مسئول امور مالی هواوی، منگ وانژو (Meng Wanzhou) بوده که هم اکنون در کانادا بازداشت است و احتمال استرداد او به ایالات متحده آمریکا وجود دارد؛ او متهم به تخلفات مالی بوده که باعث تجارت شرکت هواوی با دو کشور تحت تحریم ایالات متحده آمریکا، یعنی سوریه و ایران شده است.

در حال حاضر شرکت هواوی دومین تولیدکننده گوشی های هوشمند جهان و همچنین رهبر تجهیزات شبکه است، انتظار می‌رود که این شرکت در سال‌های آینده در زمینه شبکه 5G پیشتاز باشد. هدف آینده هواوی را می‌توان کسب جایگاه نخست جهان در زمینه طراحی و تولید گوشی های هوشمند دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کار خیلی خوبی کرده

  2. ابر قدرت ها بر سر قدرت هم دیگه رو رسوا میکنن