هواوی میت 20 پرو در DxOMark

سرانجام هواوی میت 20 پرو در DxOMark رویت شد

امتیازهای دوربین هواوی میت 20 پرو در DxOMark منتشر شد. Huawei Mate 20 Pro اینک به پادشاه گوشی‌ها در این سایت معتبر تبدیل شده است.

سرانجام هواوی میت 20 پرو در DxOMark رویت شد. این گوشی موفق شده امتیاز کلی 109 را از متخصصان این سایت دریافت کند. در واقع این بیشترین امتیازیست که یک گوشی هوشمند موفق شده از آزمایش‌های DxOMark کسب کند٬ اما به جز این گوشی٬ هواوی پی 20 پرو نیز موفق به کسب چنین نمره‌ی مشابهی شده است.

امتیاز هواوی میت 20 پرو در DxOMark

هواوی میت 20 پرو در DxOMark

وقتی امتیاز هواوی میت 20 پرو در DxOMark را تجزیه می‌کنیم٬ به امتیازهای مشابه آن با مدل پی 20 پرو پی می‌بریم. تفاوت اصلی در امتیازیست که در بخش افکت بوکه به دست آمده است. این امتیاز در گوشی میت 60 است٬ در حالی که در مدل پی 70 است. در بخش ویدیو نیز پی 20 پرو کمی بهتر ظاهر شده و امتیاز بیشتری را کسب کرده است.

امتیاز هواوی پی 20 پرو در DxOMark

هواوی پی 20 و هواوی میت 20 پرو در DxOMark

امتیاز کلی میت 20 پرو در بخش عکس 114 و در بخش ویدیو 97 است. امتیاز پی 20 پرو در بخش عکس با این گوشی یکسان است٬ اما در ویدیو امتیاز 98 را به نام خود ثبت کرده است. همانطور که می‌دانید٬ سخت است بخواهیم قدرت عکاسی گوشی‌ها را با این اعداد و ارقام مقایسه کنیم. هر دو دیوایس از ظرفیت‌های عکاسی بالایی برخوردارند. در زیر توجه شما را  به برخی نکات مهم به دست آمده از تحلیل‌های سایت DxOMark از دوربین میت 20 پرو جلب می‌کنیم:

  • اکسپوژر میت 20 پرو زمانی که نور پشت سوژه قرار دارد٬ بهتر از پی 20 پرو و آیفون ایکس اس است.
  • شفافیت کمی نسبت به پی 20 پرو کاهش یافته است.
  • جزئیات تصاویر بهتر از پی 20 پرو و آیفون ایکس اس است.
  • پی 20 پرو همچنان در حالت زوم سه برابری در مقایسه با میت 20 پرو که به جایسنسور مونوکروم از سنسور جدیدتری بهره می‌برد٬ جزئیات را بهتر به نمایش می‌گذارد.
  • افکت بوکه در پی 20 پرو از نظر کیفیتی کمی بهتر است٬ اما ایزوله سازی سوژه در مدل میت کمی بهتر است.
  • تنها شکایت واقعی در ویدیو٬ تثبیت کننده است که در هنگام فیلمبرداری در شرایط نوری کم وجود دارد. محدوده دینامیکی بهترین نیست٬ اما در مقایسه با پی 20 پرو بهتر است.

میت 20 پرو به جای یک سنسور مونوکروم که در مدل پی 20 پرو وجود داشت٬ از یک سنسور فوق عریض بهره می‌برد که می‌تواند عکس‌های ماکرو جذابی را ثبت کند. البته از آنجایی که داشتن یک دوربین عریض در امتیاز DxOMark تاثیری ندارد٬ امتیاز این دوربین در امتیاز کلی گوشی هواوی دخالتی نداشته است. در سال‌های اخیر٬ امتیازهای DxOMark باعث شده تا گوشی سازها به فکر افزایش توانایی‌های عکاسی محصولاتشان بی‌افتند٬ اما همچنین مقایسه‌ی دو دوربین که امتیاز یکسانی گرفته‌اند کار بسیار پیچیده‌ای است. همانطور که دوربین گوشی‌های هوشمند امروزی نیز پیچیده‌تر شده و متغیرهایی هستند که به درستی آن‌ها را ارزیابی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. تویه بخشه ویدیو و دوربینه سلفی نوته نه سرتره

  2. یکی از ابر قدرت هاست اصلا غیر قابل انتظار نبود