پژو پارس

شماره‌گذاری پژو پارس و سمند EF7 با دستور سازمان استاندارد متوقف شد

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت به دلیل اینکه ایران خودرو مدارک پژو پارس و سمند EF7 را دیر ارسال کرد، فرایند شماره‌گذاری این دو خودرو متوقف شده است.

در روزهای اخیر برخی از مشتریان ایران خودرو به دلیل اینکه موعد تحویل خودروهای پژو پارس ثبت‌نامی فرا رسیده است، اما نمایندگی‌های فروش، آن‌ها را به مشتریان تحویل نمی‌دهند، اعتراض کردند که گویا از سوی ایران خودرو کم‌کاری صورت گرفته است. در همین رابطه وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد عنوان کرد هر ساله از اول بهمن‌ماه مدارک خودروها بررسی شده و پس از آن نیز تاییدیه تمدید استاندارد خودروها به راهور ناجا ارسال می‌شود. برای مثال در سال گذشته حدود 25 خودرو غیراستاندارد و بی‌کیفیت از خط تولید خارج شدند. همچنین در تیرماه سال جاری نیز 8 خودرو به دلیل اینکه الزام‌های معیار مصرف سوخت را رعایت نکرده بودند، مجوز شماره‌گذاری‌شان از سوی نیروی انتظامی صادر نشد.

دلیل شماره‌گذاری نشدن پژو پارس و سمند EF7

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در ادامه عنوان کرد امسال نیز همانند سال‌های گذشته مدارک خودرو می‌بایست از سوی خودروسازان ارسال شود تا مورد بررسی قرار بگیرد، اما مدارک برخی از خودروها مانند پژو پارس و سمند EF7 در زمان تعیین شده ارسال نشد و راهور ناجا نیز مجوز شماره‌گذاری این خودروها را صادر نکرد.

هرچند در روزهای گذشته مسئولان ایران خودرو مدارک مورد نیاز این خودروها را به سازمان ملی استاندارد ارسال کردند که کارشناسان این سازمان آن‌ها را بررسی خواهند کرد و پس از اینکه مدارک کامل بود، نتایج آن پس از یک هفته اعلام خواهد شد. اگر مشکلی پیش نیامد، این خودروها نیز در لیست تمدیدی استاندارد قرار می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خوب چرا علتش چی بوده

  2. 1. کدام 25 خودرو سال گذشته حذف شدند؟ نام ببرید.
    2. این 2 تا هم مثل آن 25 تا، مشمول تبصرۀ تمدید خواهند شد.
    3. این رویّه استانداردسازی خودروها آنقدر تمدید خواهد شد تا یکی (مونتاژکار یا خریدار) یکی از خر شیطان پیاده شود.