رمز ارز ایران

رمز ارز ایران برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی رونمایی می‌شود

رمز ارز ایران برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی رونمایی می‌شود. ایران در همایش بانکداری الکترونیک و سیستم‌های پرداخت که در بهمن 97 برگزار می‌شود، از ارز دیجیتالی خود رونمایی می‌کند.

خبرگزاری الجزیره در گزارشی به بررسی وضعیت ارز دیجیتالی ایران پرداخت. اخیرا در حالی بانک مرکزی با هدف برنامه‌ریزی و نظم‌بخشی به فعالان حوزه رمز ارز نسخه اولیه قوانین رمز ارزها، صرافی‌ها و استخراج‌کنندگان آن را منتشر کرد که انتظار می‌رود در همایش دو روزه سالانه بانکداری الکترونیک و سیستم‌های پرداخت که در روزهای نهم و دهم بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، از رمز ارز ایران رونمایی شود. محوریت این اجلاس در رابطه با انقلاب بلاک چین خواهد بود. بلاک چین نوعی از تکنولوژی شبیه دفتر کل مالی مجازی است که به شبکه‌های کامپیوتری این توانایی را می‌دهد تا تراکنش‌های میان دو طرف را تایید کند. البته این تراکنش‌ها توسط یک موسسه سوم مورد اعتماد، تحت نظر خواهند بود.

رمز ارز ایران

رمز ارز ایران از چه زمانی مطرح شد؟

از تابستان سال جاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دوره جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران شروع کرد،‌ جزئیات رمز ارز ایران از سوی مقام‌های دولتی مطرح شد. در واقع تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شده بود که دسترسی ایران به سوئیفت قطع شده و از لحاظ اقتصادی با مشکلات زیادی روبه‌رو شود. سوئیفت، به نوعی یک سازمان پیام رسان بین بانکی جهانی محسوب می‌شود که در بلژیک قرار دارد. تمامی کشورها از جمله ایران به کمک سوئیفت می‌توانند پرداخت‌های فرامرزی خود را به آسانی انجام دهند. پس از اینکه دسترسی کشورها به سوئیفت قطع شود، دولت‌ها قادر به دریافت پول صادرات خود نخواهند بود و پول واردات خود را نیز نمی‌توانند پرداخت کنند.

رمز ارز ایران

به همین دلیل مقام‌های ایران به دنبال ایجاد ارز دیجتالی بومی هستند تا بتوانند مشکل‌های اقتصادی را برطرف کنند. پیش‌بینی می‌شود ارز رمز ایران در چند فاز ایجاد شود. در فاز نخست، رمز ارز ایران به عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه ریال برای آسان‌تر شدن پرداخت‌های بین‌بانکی و بین‌بانک‌های ایرانی فعال در فضای دیجیتال ایجاد می‌شود. در فاز دوم به عنوان روشی برای کاربران ایرانی تبدیل خواهد شد تا بتوانند به ازای کالاها و خدمات، پرداخت‌ها را انجام دهند.

رمز ارز ایران

البته ارز دیجیتالی ایران به طور مستقیم تجارت میان ایران و کشورهای دیگر را آسان نخواهد کرد، در واقع ارز رمز ایران شرایط را فراهم می‌کند تا ایران بر اساس بلاک چین به سیستم‌های پرداخت بین‌المللی متصل شود. چنین اقدامی به نوعی جایگزین سوئیفت محسوب می‌شود. گفتنی است در ماه‌های گذشته ایران با روسیه و ارمنستان در زمینه بلاک چین قرارداد همکاری سه جانبه‌ای را امضا کرد. یوری پری پاچکین، نماینده امضاکننده این تفاهم عنوان کرد بر اساس اطلاعات ما، یک توسعه فعال ورژن ایرانی سوئیفت راه‌اندازی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اینا فک کردن میتونن؟؟

  2. مگه چقدر میتونه درامد بده بهشون

  3. بچه گول میزنین؟! جمع کنین بابا

  4. زیاد بهش امید ندارم
    اما به هر حال باید امتحانش کرد شاید این رمز ارز یه کمی جواب بده