جزئیات آیپدها و آیفون های سال 2019 اپل

آخرین جزئیات آیپدها و آیفون های سال 2019 اپل؛ دوربین سه‌گانه٬ آی او اس 13 و غیره

جزئیات تازه‌ای از آیپدها و آیفون های سال 2019 اپل توسط بلومبرگ منتشر شده است. علاوه بر حضور دوربین سه گانه در یکی از این مدل‌ها٬ برخی از جزئیات آی او اس 13 نیز حالا افشا شده است.

تا رونمایی از آیفون های سال 2019 اپل 8 ماه فاصله داریم٬ اما ماه جاری اطلاعاتی به بیرون درز کرد که نشان دهنده‌ی طراحی و برخی از جزئیات دوربین این محصولات است. امروز٬ بلوبرگ یک گزارش جدید را منتشر کرد که در آن جزئیات جدیدی از تازه‌ترین محصولات اپل برای سال 2019 میلادی به چشم می‌خورد.

آیپدها و آیفون های سال 2019 اپل

سه دوربین در پشتی قاب آیفون 11 مکس

درست همانند وال استریت ژورنال٬ بلومبرگ نیز معتقد است که آیفون 11 مکس (iPhone XI Max) با کدنام D43 از دوربین سه گانه در قاب پشتی خود میزبانی خواهد کرد. درست همانند آیفون 10 اس مکس کنونی٬ پیکربندی این سیستم دوربین شامل یک سنسور اصلی می‌شود که با یک لنز تله فوتو همراه شده است. سومین دوربین٬ قادر به ارائه‌ی محدوده دید گسترده‌تری است و می‌تواند محدوده زوم عریض‌تری را نیز ارائه کند.

جزئیات آیپدها و آیفون های سال 2019 اپل

به گفته‌ی نزدیکان اپل٬ این سنسور سوم به نرم افزار اپل اجازه می‌دهد تا اگر سوژه در عکس‌ها یا ویدیوهای شما مشکلی داشت٬ توسط اطلاعاتی که با این سنسور ثبت شده٬ به صورت خودکار ترمیم شود. جدا از مزیت‌هایی که این دوربین جدید به ارمغان میاورد٬ آن تنها در مدل بزرگ‌تر آیفون های سال 2019 اپل قرار خواهد داشت. مشتریان نسخه‌ی اصلی آیفون 11 با کدنام D42 در عوض دوربین دوگانه‌ی پشتی٬ چیزی مشابه با آنچه در آیفون 10 و 10 اس قرار دارد را دریافت می‌کنند. این ترکیب دوربین٬ در مدل جدید آیفون 10 آر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما یکی دیگر از موارد مرتبط با آیفون های سال 2019 اپل٬ تجهیز آن‌ها به آی او اس 13 است که ارائه کننده‌ی نسخه‌ی بهبود پیداکرده‌ای از Live Photos با دوبرابر شدن مدت ویدیوها به 6 ثانیه خواهد بود. به علاوه‌ی این٬ یک پردازنده‌ی به‌روز شده و سنسورهای جدید فیس آیدی نیز بر روی جدیدترین نسل گوشی های اپل قرار خواهند گرفت. اپل همچنین در نظر دارد بر روی گوشی‌های هوشمد خود٬ برای نخستین بار از درگاه بین‌المللی USB نوع C استفاده کند. با این حال هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و ما نمی‌توانیم به تنهایی حذف درگاه لایتنینگ را تایید کنیم.

آی او اس 13 با حالت تیره و قابلیت‌های ویژه آیپد

همانطور که در بالا گفتیم٬ آیفون های سال 2019 اپل با آی او اس 13 عرضه خواهند شد. نسخه‌ی بعدی این سیستم عامل محبوب همزمان با کنفرانس توسعه دهندگان اپل که در ماه ژوئن برگزارش می‌شود٬ عرضه خواهد شد. غول کوپرتینویی تایید کرده که در این نسخه٬ حالت تیره (Dark Mode) را برای نخستین بار در آی او اس ارائه خواهد کرد.

جزئیات آیپدها و آیفون های سال 2019 اپل

همچنین گزارش شده که در این نسخه٬ قابلیت‌های ویژه‌ای برای آیپدهای اپل نیز در نظر گرفته شده است که شامل یک صفحه‌ی اصلی بازطراحی شده برای استفاده‌ی بهتر از تمامی قسمت‌های نمایشگر خواهد بود. مدیریت فایل و CarPlay نیز مطابق انتظار بهبود پیدا خواهند کرد. در انتها گزارش شده است که سرویس مجله اشتراکی و استریم ویدیو نیز با آخرین نسخه‌ی آپدیت آی او اس در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

آیپد مینی 5 و آیپد 10 اینچی 2019 به زودی معرفی می‌شوند

انتظار می‌رود اپل یک نسخه‌ی به‌روز شده از آیپد ارزان قیمت خود را معرفی کند. با تایید گزارش‌های پیشین٬ بلومبرگ ادعا می‌کند٬ این دیوایس که در بهار پیش رو معرفی می‌شود٬ از یک پنل 10 اینچی بزرگ‌تر با حاشیه‌های کمتر در اطراف خود بهره خواهد برد.

گزارشی که امروز منتشر شده همچنین به نسل پنجم آیپد مینی نیز اشاره دارد که از سپتامبر سال 2015 با معرفی آیپد مینی ٬4 به‌روزرسانی را دریافت نکرده است.

تمرکز عمیق اپل روی دوربین‌های سه بعدی از سال 2020

به جز گزارش امروز٬ هیچ جزئیاتی از آیفون های سال 2019 اپل در دست نیست. با این حال٬ ادعا می‌شود که اپل در حال برنامه ریزی برای کار بر روی آیفون های سال ٬2020 به خصوص دوربین‌های سه بعدی آن‌ها است. آیفون های سال آینده شامل یک دوربین سه بعدی جدید بر روی قاب پشتی هستند که می‌توانند هرچیزی را از فاصله‌ی 4.5 متری تشخیص دهند. سیستم فیس آیدی کنونی اپل در حال حاضر سوژه‌ها را از فاصله‌ی 25 تا 50 سانتی‌متری تشخیص می‌دهد.

جزئیات آیپدها و آیفون های سال 2019 اپل

این سیستم جدید از اسکنرهای لیزری استفاده خواهند کرد و قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی بیشتری را به آیفون‌ها می‌افزاید. پس از همه٬ این دوربین جدید ظرفیت اندازه‌گیری عمق موارد مختلف را دارند. حالت محبوب پرتره اپل نیز می‌تواند به لطف ظرفیت‌های اسکن سه بعدی٬ بهبود پیدا کند. در ابتدا این گزارش ادعا می‌کرد که اپل قصد دارد سنسورهایی نظیر سنسورهای نسل فعلی را در پشت قاب گوشی‌های آینده خود قرار دهد؛ اما احتمالا اپل به دلایل ناشناخته‌ای می‌خواهد این تصمیم را به تاخیر بی‌اندازد.

ظاهرا اپل در حال مذاکره با سونی در ارتباط با آزمایش سنسورهای جدید است و احتمالا در ابتدا آن‌ها را روی آیپد پرو 2020 خواهیم دید.