اولین گوشی 5G آنر در نیمه دوم سال 2019 عرضه می‌شود

در حالی که اکثر شرکت‌های تولید کننده موبایل‌های هوشمند آماده هستند تا نخستین گوشی‌های 5G خود را در سال جاری عرضه کنند، اولین گوشی 5G آنر نیز در راه است.

شرکت هواوی (Huawei) قرار است اولین گوشی 5G خود را در نیمه ابتدایی سال 2019 عرضه کند و در مقابل، برند زیرمجموعه آن، اولین گوشی 5G آنر (Honor) در نیمه دوم سال به بازار خواهد آمد.

رئیس بخش آنر، جرج ژائو (George Zhao) در گفتگویی با سایت Android Authority در پاریس، تایید کرد که آن‌ها اولین گوشی هوشمند 5G این برند را در نیمه دوم سال 2010 عرضه می‌کنند. او اما نام این دستگاه را فاش نساخت و ادعا کرد که این مدل به زیرساخت‌ها و پیشرفت اپراتورها در پشتیبانی از شبکه‌های 5G بستگی دارد.

در سپتامبر سال گذشته نیز جرج ژائو گفته بود که گوشی‌های 5G آنر در سال 2019 وارد بازار می‌شود. اخیرا، سازندگان گوشی‌های هوشمند، از نقشه‌های 5G خود پرده برداشته‌اند. بعضی از آن‌ها قرار است در کنگره جهانی موبایل 2019 (MWC) اولین گوشی هوشمند 5G خود را معرفی کنند. این نمایشگاه از تاریخ 25 الی 28 فوریه (6 الی 9 اسفند) در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود.

گوشی 5G آنر

گوشی 5G آنر در بازارهای اصلی حضور خواهد داشت

حال باید دید که هواوی و آنر اولین گوشی‌های خود همراه با نسل پنجم شبکه تلفن همراه را کدام کشورها عرضه می‌کنند. به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا و کانادا به این زودی‌ها از این برندها با تکنولوژی جدید بهره‌مند نشوند. حتما می‌دانید که به دلایل امنیتی، دولت آمریکا قصد ممنوع‌ کردن تجهیزات مخابراتی هواوی را دارد. در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، رئیس امور مالی شرکت هواوی، خانم منگ وانژو (Meng Wanzhou) به دلیل کلاهبرداری از چند موسسه مالی دستگیر شد. دستگاه‌های مخابراتی هواوی در حال حاضر در استرالیا، نیوزیلند و ژاپن ممنوع شده است.

اما از سوی دیگر، اوضاع آن‌ها در دیگر بازارهای بزرگ همچون چین، هند و اروپا دستخوش تغییر نشده و با این تفاسیر، برند زیرمجموعه آن‌ها نیز مشکلی در عرضه گوشی‌های 5G در بازارهای ذکر شده نخواهد داشت.

انتظار می‌رود که در کنگره جهانی موبایل 2019 علاوه بر هواوی، گوشی‌های هوشمند 5G شرکت‌های ال جی، سامسونگ و شیائومی را شاهد باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. انر خودش داره قوی تر از هواوی عمل میکنه