نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

گزارش‌های زیادی درباره گوشی نوکیا 9 (Nokia 9) به عنوان پرچمدار بعدی این برند فنلاندی وجود دارد و حالا می خواهیم در این مطلب تمام اطلاعاتی که راجع به مشخصات فنی، سبک طراحی، قیمت و تاریخ عرضه گوشی ۵ دوربینه نوکیا داریم را جمع‌بندی کنیم.

تقریبا مدت زمان زیادی می‌گذرد که کاربران منتظر عرضه‌ی یک گوشی قدرتمند واقعی از سوی نوکیا هستند. مدل نوکیا ۸ سیروکو که در حال حاضر پرچمدار فعلی برند فنلاندی محسوب می‌شود، مدت‌هاست که در حال دست و پنجه نرم کردن برای رقابت با غول های دیگر بازار است که البته موفقیت چندانی هم به دست نیاورده سات، نوکیا فعلا یک برند قابل اعتنا در رده گوشی های اقتصادی و محصولات میان رده محسوب می‌شود، اما قطعا بسیاری از طرفداران منتظر این هستند که عرضه پرچمدار بعدی نوکیا را به سطح اول قدرت در بازار اسمارت‌ فون ‌ها برگرداند. احتمالا این اتفاق در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ که اواخر ماه فوریه در بارسلون برگزار می‌شود، عملی خواهد شد و گوشی ۵ دوربینه نوکیا که احتمالا با نام نوکیا ۹ پیور ویو عرضه می‌شود، سرانجام در این رویداد معرفی خواهد شد.

شایعات زیادی در حال حاضر پیرامون مشخصات فنی و دیگر قابلیت ها و امکانات این گوشی وجود دارد و در ادامه می خواهیم به مهمترین آنها اشاره کنیم:

سبک طراحی گوشی نوکیا ۹ (Nokia 9 PureView)

نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

به نظر می‌رسد که نوکیا برای پرچمدار ۲۰۱۹ خود قصد دارد از همان فرمول امتحان پس داده‌ی ترکیب شیشه و فلز استفاده کند. در واقع پنل های شیشه‌ای در جلو و عقب با یک فریم فلزی در میان آنها ترکیب می‌شود تا ظاهر ساندویچ‌مانندی به گوشی بدهد. اما ما این موضوع را از کجا می‌دانیم؟ هفته پیش عکس بسیار باکیفیتی از رندرهای خبری رسمی این گوشی افشا شد که ظاهر نوکیا ۹ با پنل شیشه‌ای را افشا می‌کرد. نمایشگر این گوشی دارای نسبت ۱۸ به ۹ خواهد بود که بدنه کشیده‌ای برای آن به ارمغان می‌آورد. همچنین فریم آلومینیومی خمیده و ظاهر لوکس، این محصول را به همان پرچمداری تبدیل می‌کند که از یک برند صاحب اعتبار مانند نوکیا انتظار داریم.

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، رندر رسمی این گوشی است که به احتمال زیاد محصول نهایی را نیز با همین طراحی مشاهده خواهیم کرد:

نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

همانطور که می‌بینید سبک طراحی کلی بیشتر به محصولات سنتی طرح بازار متعلق است و بریدگی‌های نمایشگر که اصطلاحا ناچ نامیده می‌شوند را بر روی آن نخواهیم دید. این به معنای آن است که نوکیا به سراغ یک ظاهر بدون حاشیه فوق مدرن نمی‌رود و احتمالا مقداری حاشیه که در پرچمداران سال‌های گذشته سامسونگ و هوتوی نیز آنها را می‌دیدیم، در پرچمدار ۲۰۱۹ نوکیا وجود خواهد داشت.

البته این سبک طراحی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از کاربران هنوز هم نتوانسته‌اند با بریدگی‌های منحنی و حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر کنار بیایند. گوشی نوکیا 9 انتظار می‌رود که دارای سنسور اثر انگشت درون نمایشگر باشد که البته قضاوت ما بر مبنای لوگوی اثر انگشت که در این تصویر بر روی نمایشگر قرار گرفته، انجام شده و هنوز اطلاعات رسمی برای تایید آن در دست نیست.

مشخصات سخت افزاری نوکیا 9

نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

از نظر مشخصات فنی احتمال می‌دهیم که پرچمدار جدید نوکیا به نمایشگر ۵.۹۹ اینچی مجهز شود. هنوز اطلاعاتی درباره اینکه این نمایشگر دارای یک پنل ال سی دی یا امود خواهد بود در دست نیست، اما با توجه به سطح بالای دیگر مشخصات احتمالا یک پنل امولد را در این گوشی شاهد خواهیم بود. از حیث مشخصات نمایشگر گوشی نوکیا ۹ PureView دارای رزولوشن کواد اچ دی پلاس خواهد بود و از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند تا هم‌رده با دیگر پرچمداران بازار باشد.

صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نوکیا ۹ به اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز می‌شود که البته تصمیم عجیبی است، زیرا عرضه تجاری اسنپدراگون ۸۵۵ احتمالا ظرف مدت کوتاهی رخ خواهد داد و با وجود این که چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ یک تراشه فوق قدرتمند محسوب می‌شود، اما احتمالا نوکیا به دلیل کاهش هزینه‌های تولید تصمیم گرفته تا به سراغ تراشه بعدی کوالکام نرود. البته این موضوع نیز همچنان قطعی نیست و ممکن است این غول فنلاندی به سراغ جدیدترین تراشه های موبایل حال حاضر جهان یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ برود برای به‌کارگیری در اسمارت فون ۲۰۱۹ خود برود.

‏از حیث مشخصات سخت افزاری و حافظه، با ۶ گیگابایت حافظه رم مواجه خواهیم بود که مقدار مناسبی برای یک گوشی گران قیمت در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. البته همچنان عرضه مدل‌هایی که به ۸ یا ۱۰ گیگابایت حافظه رم مجهز هستند نیز امکان‌پذیر است. از حیث ظرفیت داخلی احتمالا ۱۲۸ گیگابایت، ظرفیت پایه گوشی نوکیا نه خواهد بود و احتمالا کارت حافظه جانبی میکرو اس دی نیز بر روی این محصول پشتیبانی می‌شود تا کاربران بتوانند حافظه داخلی را افزایش دهد.

مشخصات دوربین گوشی ۵ دوربینه نوکیا

قطعا همانطور که در تیتر به آن اشاره کرده‌ایم، امکانات تصویر برداری و مشخصات دوربین برگ برنده اصلی پرچمدار ۲۰۱۹ نوکیا محسوب می‌شوند. در حالی که بسیاری از برندهای سازنده موبایل در جهان از ساختارهای دوگانه فاصله گرفته و به سراغ دوربین‌های سه و حتی چهارگانه رفته‌اند، نوکیا با همکاری برند آلمانی کارل زایس قصد دارد یک سیستم ۵ دوربینه را رونمایی کند که در عین عجیب بودن، یک رقم رکوردشکن در دنیای موبایل محسوب می‌شود. اگر یک ویدیو لو رفته از این سیستم جدید حقیقت داشته باشد، زمانی که شما دکمه شاتر را فشار می‌دهید هر کدام از این دوربین‌ها یک تصویر جداگانه خواهند گرفت که شما قادر خواهید بود هر عکسی را که می‌خواهید انتخاب کنید.

نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

ثبت جزئیات بسیار دقیق‌تر و البته دریافت نور ۱۰ برابری از اهداف اصلی به‌کارگیری این کادر پنج دوربینه است و گستره رنج داینامیک فوق العاده نیز به همراه امکان فوکوس مجدد داینامیک پس از عکاسی، از ویژگی‌های جذاب آن محسوب می‌شوند. همچنین نوکیا طبق گزارش‌های افشا شده با کمپانی لایت که یکی از شرکای تجاری فاکسکان محسوب می‌شود، برای توسعه دوربین پنجگانه خود همکاری داشته است. در حالی که هنوز این خبر به طور رسمی تایید نشده، اما فناوری های تصویربرداری لایت، شارپنس تصاویر را افزایش می‌دهد و امکان تنظیم تنظیم گستره داینامیکی در ۱۳ قدم را امکان‌پذیر می‌کنند.

در کنار این قابلیت‌های ویژه که تنها یک دوربین پنجگانه از پس آنها برمی‌آید، با به‌کارگیری سیستم‌های پردازش جدید، نوکیا ۹ پیور ویو با پنج دوربین می‌تواند به جذاب ترین محصول در دنیای عکاسی موبایل تبدیل شود.

سیستم‌عامل و رابط کاربری پرچم‌دار ۲۰۱۹ نوکیا

نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

درست مشابه دیگر محصولات نوکیا، گوشی نوکیا 9 نیز بخشی از برنامه‌ی Nokia One خواهد بود و به طور پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید ۹ پای مجهز خواهد شد. ۲ سال پشتیبانی از عرضه آپدیت‌های نرم افزاری تضمین شده است و بهره‌گیری از ظرفیت نامحدود برای استفاده در سرویس گوگل فوتوز نیز از دیگر امتیازاتی است که خریداران این گوشی دریافت خواهند کرد.

قیمت و تاریخ معرفی گوشی بعدی نوکیا

همانطور که کمپانی اچ دی گلوبال به تازگی گزارش داده است ما پرچمدار ۲۰۱۹ نوکیا یعنی گوشی Nokia 9 PureView را در روز بیست و چهارم فوریه (۵ اسفند) درست یک روز قبل از آغاز رسمی نمایشگاه کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ خواهیم دید. در حال حاضر تاریخ عرضه این گوشی به بازار هنوز مشخص نیست، اما احتمالا این اتفاق در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) عملی شود.

نوکیا ۹ (Nokia 9)؛ جمع‌بندی مشخصات، طراحی، قیمت و تاریخ معرفی گوشی پنج دوربینه نوکیا

احتمال بسیار بالایی وجود دارد که عرضه اولیه با ظرفیت محدودی تنها در بازارهای اروپایی انجام شود، اما یک عرضه رسمی در تمام جهان نیز بعد از مدتی اتفاق خواهد افتاد. از حیث قیمت‌گذاری گوشی نوکیا ۹ پیور ویو با قیمتی در حدود ۷۴۹ تا ۷۹۹ دلار بر حسب کشورهای مختلف به فروش می‌رسد؛ همچنین گزارش شده که در چین احتمالا این گوشی با قیمتی معادل ۸۸۰ دلار روانه بازار شود.

آخرین اخبار نوکیا 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یادمه قبلنا میگفتن گوشیه سه یا پنج بانده خخخ حالا هم شده سه پنچ دوربینه 😂😂😂جدا معلوم نیست دفه بعد میخوا چیرو پنج تایی کنن