ثبت نام خودرو

کسانی که بیش از یک ثبت نام خودرو داشته باشند، مشمول مالیات می‌شوند

مشتریانی که در طرح‌های پیش فروش، بیش از یک بار ثبت نام خودرو انجام داده باشند، طبق قانون باید مالیات پرداخت کنند. یک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور این اقدام را روشی برای مقابله با کسب سود توسط مصرف‌کنندگان غیر واقعی اعلام کرد.

در هفته گذشته خودروسازان داخلی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفتند خودروهای پیش فروش شده از اول شهریورماه تا 30 دی 97 با همان قیمت قبلی به مشتریان تحویل داده شود. در همین رابطه یک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد تحویل خودروهای معوقه خودروسازان داخلی با همان قیمت قبلی باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان غیرواقعی سود زیادی دریافت کنند و به همین دلیل کسانی که بیش از یک ثبت نام خودرو داشته باشند، مشمول مالیات خواهند شد.

وی افزود به دلیل مشکلاتی که بازار خودرو کشور با آن مواجه شد، بسیاری از دلالان از این شرایط سوءاستفاده کردند و با خرید خودرو به دنبال دریافت سود بیشتر هستند. چنین اقدامی باعث ناهنجاری اقتصادی می‌شود و به همین دلیل باید برای مقابله با آن راهکاری اتخاذ شود. از این رو سازمان امور مالیاتی به این موضوع وارد شده تا فعالان آن مشمول پرداخت مالیات شوند.

ثبت نام خودرو

جزئیات طرح مالیاتی ثبت نام خودرو قدیمی

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد بر اساس ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مقرر شد خودروهای پیش فروش شده از اول شهریورماه تا 30 دی 97 با همان قیمت قبلی به مشتریان تحویل داده شود که این موضوع برای مشتریانی که یک خودرو ثبت نام کرده‌اند بسیار مناسب است، اما مصرف‌کنندگان غیر واقعی که چند خودرو خریده‌اند، سود زیادی را از اختلاف قیمت زمان ثبت نام خودرو با نرخ بازار آزاد به دست می‌آورند؛ به همین دلیل کسانی که بیش از یک ثبت نام خودرو داشته باشند، باید مالیات پرداخت کنند.

ثبت نام خودرو

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور افزود بین وزارتخانه امور اقصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت توافق‌های اولیه انجام شده است که بر اساس این توافق، از طرف وزارت صنعت لیستی از مشخصات و کد ملی خریدارانی که در طرح‌های پیش فروش شهریور تا دی 97 ثبت نام خودرو انجام داده‌اند، به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌شود تا طبق آن مشتریانی که بیش از یک ثبت نام خودرو انجام داده‌اند، مشمول پرداخت مالیات شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مردمای عادی که ندارن

  2. البته بجز یه عده خاص

  3. 1. بچه رو از دبل پفک میترسونی؟ چندماه صبریده تا چندلا جبران کنه
    2. نترس مالیات جای دوری نمیره؛ همه مهمونِ منِ مزدبگیر!

  4. حق دو ماشینه شدنم دارن میگیرن از همه