جاذبه های گردشگری

عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا

جاذبه های گردشگری بی‌شماری در دنیا وجود دارند که جاذبه های تاریخی، فرهنگی، باستانی، طبیعی، مدرن و کلاسیک و همه مدل را شامل می‌شوند. در بین همه این‌ها، می‌توان گفت برخی واقعا عجیب هستند. به نحوی که هر کسی می‌شنود و یا از نزدیک می‌بیند متعجب و شگفت‌زده می‌شود.

چند مورد از موارد بسیار زیاد آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

پل شیشه ای خارق‌العاده در چین

پل شیشه ای سازه‌ای از شیشه است که بین دو کوه قرار گرفته است و گویی از روی هوا عبور می‌کنید. رفتن روی این پل دل و جراتی بسیار زیاد می‌خواهد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نباید کار دشوار و سختی باشد عبور از این پل، اما به هنگامی که پای آن‌ها به پل می‌رسد نه توان بازگشت دارند و نه توان پیشروی. شهروندان چینی و گردشگران، از بالای پل شیشه ای که در لبه صخره‌ای در منطقه پینگوی پکن ساخته شده، به تماشای طبیعت بکر شیلینژیا می‌پردازند. شدت وزش باد در این تراس گاه به حدی است که بازدیدکنندگان احساس می‌کنند هر لحظه به پایین خواهند افتاد.

گرچه برخی از گردشگران با وجود ارتفاع زیاد، به راحتی روی کف شیشه ای تراس دراز می‌کشند و به پایین نگاه می‌کنند اما بسیاری نیز ترجیح می‌دهند روی سازه فلزی چهار دست و پا حرکت کنند. سازه فلزی از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده است که ماده بسیار مستحکم و اطمینان بخشی است. سفر با تور چین نوروز و راه رفتن روی این پل یک تجربه تکرارنشدنی است.

جاذبه های گردشگری

بازار ریلی خطرناک ولی محبوب تایلند

بازار ریلی مائه کلونگ در جنوب غربی بانکوک یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید غذای دریایی تایلند است. بانکوک، پایتخت تایلند شهری رازآلود است که در جای جای آن می‌توانید با تور تایلند نوروز 98، اتفاقات غیرمنتظره و هیجان‌انگیزی را شاهد باشید. بازار ریلی مائه کلونگ در این شهر، چسبیده به خط راه‌آهن تشکیل شده و به محض از راه رسیدن قطار، فروشندگان سایه‌بان‌های خود را جمع‌آوری می‌کنند و همه به کناره‌های ریل پناه میبرند و پس از عبور قطار دوباره روز از نو، روزی از نو!

اما این مکان بسیار خطرناک هم هست، چرا که وقتی قطار از راه می‌رسد، اگر نتوانید از مسیر ریل راه آهن خارج شوید، سفر شما به یک تراژدی غم‌انگیز تبدیل می‌شود. نام دیگر این منطقه تالات روم هاپ (به معنای فروشگاهی که در آن سایه‌بان جلوی مغازه‌ها مدام پایین کشیده می‌شوند) است که دلیل این نام‌گذاری آمد و شد قطارهایی است که در طول روز چندین بار از میانه این فروشگاه بزرگ رد می‌شوند.

فروشندگان با زمانبندی بسیار دقیق، به محض این که لوکوموتیو از راه می‌رسد، سایه‌بان حجره‌های خود را عقب می‌دهند و بلافاصله پس از رد شدن قطار آن‌ها را برپا می‌کنند. خریداران نیز مسیر را خالی کرده و خود را به کناره‌های مسیر ریلی می‌رسانند و ساکن می‌مانند تا قطار رد شود. سبدهای فروشندگان نیز در کنار ریل باقی می‌مانند و لبه‌های کناری قطار با فاصله میلی‌متری از کنار آن‌ها رد می‌شوند.

جاذبه های گردشگری

باغ فوق‌العاده سبز گیاه شناسی مالزی

باغ گیاه شناسی پردانا که با نام باغ دریاچه هم شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین باغ کوالالامپور است که درست در مرکز این پایتخت قرار گرفته است. باغ پردانا، نخستین باغ وسیع شهر کوالالامپور می‌باشد که در سال 1888 احداث شد و وسعتی در حدود 91.6 هکتار دارد. این پارک در ابتدا به جهت محلی برای استراحت و دوری از شلوغی شهر احداث شده و در مروز زمان و در سال 2011 رسما به باغ گیاه شناسی بدل شد.

در این باغ گیاه شناسی بخش‌ها و امکانات مختلفی نیز به چشم می‌خورد که از آن جمله بوستان گوزن، مکانی برای برگزاری مراسم‌های مختلف، آمفی تئاتر و کنسرت‌ها و امکان قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری در باغ است. همچنین اتوبوس‌هایی برای گردش بازدیدکنندگان در باغ وجود دارد. کافه، آلاچیق، محلی برای عکاسی، مسجد، سرویس‌های بهداشتی و پارکنیگ نیز از دیگر خدمات این باغ گیاه شناسی هستند.از آنجا که کوالالامپور در منطقه‌ای استوایی قرار دارد، آب و هوای این شهر در تمام طول سال معتدل و تابستان طور است. بنابراین علاوه بر زمستان‌ها و پاییز، تور مالزی نوروز 98 نیز برای بازدید از این باغ گیاه شناسی زمان مناسبی می‌باشد.

جاذبه های گردشگری

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. باید مینوشت عجیب ترین جاهایی ک هیچوق نمیتونید برید ایرانیای بدبخت😂😂

  2. بازار ریلی جا قحطه ک اونجا بازار زدن ؟؟