انتشار نتایج بنچمارک اکسپریا ایکس زد 4 ؛ پرچمدار سونی چیپ A12 اپل را شکست داد!

انتشار نتایج بنچمارک اکسپریا ایکس زد 4 ؛ پرچمدار سونی چیپ A12 اپل را شکست داد!

پرچمدار بعدی سونی که قرار است احتمالا با نام سونی اکسپریا ایکس زد ۴ (Sony Xperia XZ4) روانه بازار شود به تازگی در تست بنچمارک شرکت کرده و موفق به کسب امتیازات جالب توجهی شده است.

چندی قبل سونی اعلام کرد که آنها در تجارت تلفن ‌های همراه هوشمند باقی می‌مانند و دلیل آن هم به جای این به جای موارد اقتصادی و پول باشد، به دلیل راهبردهای استراتژیک خواهد بود. آنها می خواهند از جدیدترین تغییرات حوزه موبایل آگاه باشند و زمانی که قابلیت‌های جدیدی نظیر شبکه اینترنت 5G عرضه می‌شود، بتوانند از موج جدید استقبال کاربران بهره ببرند. البته این هم کاملا منطقی است، زیرا این کمپانی ژاپنی قطعات بسیاری را برای تولیدکنندگان گوشی ‌های موبایل از دیگر برندها تولید می‌کند و احتمالا سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آن‌ها محبوب‌ترین سنسور دوربین در دنیای موبایل در سال جاری میلادی باشد.

اما قطعا بسیاری از طرفداران وفادار سونی منتظر عرضه پرچمدار ۲۰۱۹ این کمپانی هستند و سونی اکسپریا ایکس زد ۴ می‌تواند انتظار طولانی آنها برای عرضه یک گوشی باکیفیت با طراحی مدرن را پایان دهد. در تصویری که به تازگی بر روی پایگاه آنلاین گیک بنچ منتشر شده، گوشی سونی اکسپریا XZ4 در این تست بنچمارک حضور یافته است. کسب امتیاز ۳۶۳۴ در بخش تک هسته‌ای و ۱۲ هزار و ۴۴ در بخش چند هسته‌ای اکسپریا ایکس زد فور را به یکی از غول‌های اندرویدی بازار تبدیل می‌کند.

انتشار نتایج بنچمارک اکسپریا ایکس زد 4 ؛ پرچمدار سونی چیپ A12 اپل را شکست داد!

جالب است بدانید که پردازنده قدرتمند A12 biochip اپل موفق به کسب امتیازات ۴۸۰۱ در بخش تک هسته‌ای و ۱۱ هزار و ۱۳۰ در بخش چند هسته‌ای شده بود که از این نظر در زمانی که تمام هسته‌ها مشغول پردازش می‌شوند، در رتبه دوم بعد از پرچمدار سونی قرار می‌گیرد.

مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد 4 

بنابراین پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ در پرچمدار ۲۰۱۹ برند ژاپنی موفق به شکست چیپست جدید اپل در بخش چند هسته‌ای شده است. همچنین تصویر نشان می‌دهد که اکسپریا ایکس زد ۴ به ۶ گیگابایت حافظه رم و اندروید ۹ پای مجهز شده است؛ هرچند که احتمالا این اطلاعات مربوط به یک نسخه آزمایشی در داخل خطوط تولید سونی باشند نه محصول نهایی.

با توجه به اطلاعاتی که ما پیش از این به دست آورده بودیم گوشی اکسپریا ایکس زد 4 سونی در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ طبق معمول پرچمداران قبلی سونی رونمایی خواهد شد. این اسمارت ‌فون به یک نمایشگر بسیار باریک فول اچ دی پلاس با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ مجهز می‌شود. از نظر قدرت سخت افزاری نیز مجهز شدن به اسنپدراگون ۸۵۵ در کنار ۶ گیگابایت حافظه رم، توان مورد نیاز کاربران را تضمین کرده است. دو مدل شامل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی در کنار ۳ هزار و ۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت باتری، یک سنسور اثر انگشت بر روی لبه‌ها (احتمالا داخل دکمه پاور)، ضخامت بدنه ۸.۹ میلی‌متری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و البته دوربین سلفی فوق عریض از دیگر مشخصات آن محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ظرفیت باتریش فک کنم ۴۴۰۰ باشه

    • خیلی مشکوک میزنه بیشتر شبیه مشخصاتXPERIA XA3 ULTRAهست اخه صفحه نمایش فول اچ دی پلاس الان هم xa3این صفحه نمایش داره باتری xa3 ultraدارای 3900هم هست خیلی عجیبه

      • این مشخصاتی ک هس مال xa3 به جز اسنپ۸۵۵ چجوری میشه؟
        ینی ممکنه این یه میانرده باشه؟
        اگه این میانرده باشه پرچمدارش چجوریه
        فول اچ دی پلاس مال میانرده هاشه
        من ک گیج شدم
        سونی جان اذیتمون نکن خخخ
        تا روز معرفی ما فنای سونی میترکیم

        • خخخ.امسال حسابی ما رو گیج کرده.اتفاقا من هم همین فکر کردم شاید یه پرچمداره ولی ارزانتر از xz4باشه معمایی شده خدایی!از یه طرف تا حالا گلس xa3 ultraدیده نشده و فقط کاورش دیده شده چی بگم مشکوک میزنه!