ثبت سفارش خودرو

سایت ثبت سفارش خودرو برای خودروهای باقی‌مانده در گمرک باز شد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت گفت سایت ثبت سفارش خودرو فقط برای خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک که دارای قبض انبار تا تاریخ 16 مرداد سال 97 هستند، باز شد.

سید مهدی نیازی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت عنوان کرد طبق مصوبه هیئت‌وزیران که اخیرا به تصویب رسیده و بند‌هایی از آن نیز اصلاح شده است، برای آن دسته از خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک که تا تاریخ 16 مرداد سال 97 دارای قبض انبار هستند، سامانه ثبت سفارش خودرو مجددا باز شده است و می‌توانند مراحل ثبت سفارش را انجام دهند. البته این ثبت سفارش خودرو برای خودروهای وارداتی قدیمی در گمرک بوده و برای سایر خودروها که قبض انبار آن‌ها پس از این تاریخ است، امکان‌پذیر نخواهد بود.

ثبت سفارش خودرو

ثبت سفارش خودرو فقط برای خودروهای گمرکی

سید مهدی نیازی در ادامه افزود اخیرا هیئت وزیران مصوبه‌ای را تصویب کرده است که بر اساس آن خودروهای وارداتی که تا تاریخ 16 دی سال 97 دارای قبض انبار گمرک بودند، مشمول ثبت سفارش خودرو و ترخیص از گمرک می‌شدند، اما در بندهایی از این مصوبه اصلاحیه‌هایی صورت گرفت که در مصوبه جدید این تاریخ به 16 مرداد سال 97 تغییر کرد و خودروهای وارداتی فقط تا این تاریخ قادر به ثبت سفارش و ترخیص خواهند بود.

ثبت سفارش خودرو

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که برخی از جعل قبض انبار سخن می‌گویند و آیا در این زمینه نظاراتی صورت می‌گیرد تا فقط خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک ترخیص شوند، گفت گمرک جمهوری اسلامی ایران قبض انبار خودروهای وارداتی را به دقت بررسی و اصالت آن‌ها را تایید می‌کند. همچنین در هفته گذشته دستورالعملی از سوی وزیر صنعت به گمرک ابلاغ شده است که حاوی 20 ماده مخصوص به ثبت سفارش خودرو بوده و تمامی این موارد در آن اشاره شده است.

ثبت سفارش خودرو

سید مهدی نیازی در ادامه افزود وزیر صنعت بر اساس بند 7 دستورالعمل هیئت‌وزیران وظیفه دارد طبق چارچوب قوانین مربوطه، تمامی ضوابط ورود و ترخیص خودروهای وارداتی را ابلاغ کند و در همین رابطه وزیر صنعت یک دستورالعمل جامع حاوی 20 ماده را برای سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرده است. بر اساس این دستورالعمل، وظایف سازمان‌های مربوطه چون گمرک، بانک مرکزی، سازمان حمایت و معاونت امور صنایع وزارت صنعت تعیین شده است تا نظارت بر این مراحل به خوبی انجام شود.

تخلف در ثبت سفارش خودرو امکان ندارد!

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت در ادامه افزود اطلاعات جامعی از خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک‌های کشور در اختیار گمرک قرار دارد. از این رو گمرک می‌تواند بر اساس این اطلاعات، ثبت سفارش خودرو را به خوبی بررسی کند تا از تخلف‌های رایج جلوگیری شود. بدون شک احتمال ثبت سفارش خودروهایی به جز خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک ممکن نخواهد بود، چرا که گمرک برای تمامی خودروها قبض انبار صادر کرده است و بر اساس آمار، 50 درصد خودروهای باقی‌مانده در گمرک مجوز ترخیص دریافت نخواهند کرد؛ زیرا تاریخ قبض انبار آن‌ها به بعد از 16 مرداد 97 مربوط می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما ک وارد کننده نیستم پول مره تو جیب اونا